Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Virussen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 August 2012, 06:02   #1
anoniem22217
Guest

Standaard Raar iets,Virus?? Wie had er ook last van

Dit heb ik nog niet meegemaakt en heb er ook nog niet over gelezen.

Gisteravond, zo uit het niets kwam er een venster in beeld met de vraag of ik (als voorbeeld maar het gold voor alles) de snelkoppeling van AVG naar de prullenbak wilde verplaatsen met drie antwoordmogelijkheden OK, verwijderen en annuleren, ik klik op annuleren en het venster kwam even snel terug, na een keer of 20 op annuleren te hebben geklikt verdween het venster dan alsnog.Telkens als ik maar over een icon op het bureaublad ging gebeurde dit, en bij elke snelkoppeling die ik aan klikte gebeurde ook hetzelfde ook bij de SUPERAntiSpyware, MBam of gewoon de link naar deze computer vanuit start of een map.

Na heel wat klikken, er mij er gewoon niets meer van aangetrokken en AVG aangezet met een volledige diepe scan en daarbij SUPERAntiSpyware ook laten draaien(het hele scherm staat dan wel vol met dezelfde waarschuwing).

Het gekke is dat bij het bewust willen verwijderen van een icon op het bureaublad of een file in een map, de waarschuwing er heel anders uitziet.

Vanmorgen de meldingen nagegaan en ja er waren wat virussen en mallware gevonden, het gekke was dat de virussen in de map nillsoft stonden in de map Downloads op de C schijf, na de scan en het verwijderen van de boel kom ik geen map nillsoft meer tegen.
Ook werkte na de herstart van de PC het netwerk niet meer, na netwerk herstel gedaan te hebben gaf Windows aan dat DHCP uit stond dus laten herstellen en is dat probleem opgelost.

Het probleem was na de scan al weg en nu na de herstart dus niet teruggekomen.

Na hijacthis scan de file gecontroleerd bij http://www.hijackthis.de/#anl en de volgende problemen gerepareerd en/of verwijdert.

"R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://start.facemoods.com/?a=vsl&s={searchTerms}&f=4

O2 - BHO: Yontoo Layers - {FD72061E-9FDE-484D-A58A-0BAB4151CAD8} - C:\Program Files (x86)\Yontoo\YontooIEClient.dll"

Van de laatste kan ik mij niet herinneren dat ik die geïnstalleerd zou hebben en dus in het geheel verwijdert.

Tevens heb ik de software van de Rainbow muis verwijdert omdat dit in de hijacthis file nogal wat gele kruizen gaf bij controle.(voorzorg)

Wie kent dit zelfde probleem, dus dat wat ik boven schets.
Het probleem is nu opgelost maar het was toch een vreemde gewaarwording gisteravond toen er dus constant venster openden ook al ging ik maar met de muis over een icon op het bureaublad.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 August 2012, 14:22   #2
anoniem45232
Guest

Standaard

Kijk even of niet de Delete/Backspace/Del knop van je toetsenbord vast zit. Haal ze even eruit en maak er onder schoon.
Als je wilt kan ik ook nog even naar je hijackthis log kijken.
Kijk ook even in je ProgramData folder op C:\ en check je AppData folder op programma's die je niet kent. Laat ook Disk CleanUp draaien en gooi zo je TEMP leeg.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten