Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 July 2017, 15:45   #51
anoniem56336
Guest

Standaard

Hoi Niek,

Shift ingedrukt houden bij afsluiten en met de dvd erin opstarten gaf geen resultaat, healls.

De uefi in legacy zetten zette in eerste instantie wel de schijf in werking, aanbevolen installatie met updates ingevoerd, vroeg en kreeg de productcode. Code geaccepteerd, volgende pagina zegt windows:"er is iets gebeurd. Het vaststellen van ondersteunende installatieopties is mislukt. Enige optie is nu sluiten... Rara.

Ik heb niet zo'n knopje, want ik heb geen laptop, en dus geen lenovo keyboard.. Op de kast van de desktop zit het ook niet.

Ben bang dat de kast open moet, maar ik ben daarvoor heel huiverig. Weet niet eens wat voor materiaal ik daarvoor nodig heb...(en niet eens blond )

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 16:13   #52
anoniem42071
Guest

Standaard

Eeeh 1 kruisschroevendraaier, om een zijkant er af te halen denk ik, maar dan kan het wel lastig worden bij een door Lenovo in elkaar gezette pc, als je er geen ervaring mee hebt.

Citaat:
De uefi in legacy zetten zette in eerste instantie wel de schijf in werking, aanbevolen installatie met updates ingevoerd, vroeg en kreeg de productcode. Code geaccepteerd, volgende pagina zegt windows:"er is iets gebeurd. Het vaststellen van ondersteunende installatieopties is mislukt. Enige optie is nu sluiten... Rara.
En hier wil ik wel even op reageren. Lang voordat je de code zou moeten invoeren, heb je al een scherm met de beschikbare partities gehad. Als je daar de ssd selecteert en je kiest onderaan "Schijfopties" verwijder je alle partities van die ssd.
Daarna klik je op nieuw en OK. Je krijgt de mededeling dat Windows er een aantal partities bijmaakt en je gaat verder. Dan zou W8.1 (ik hoop niet dat je een dvd hebt van Windows 8, anders ben je dit weekend alleen maar aan het updaten) moeten worden geïnstalleerd.
Ik heb je een prive bericht gestuurd.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 16:24   #53
anoniem56336
Guest

Standaard

Hallo Niek,

Ik heb de zijkant ervan af, en zelfs de harde schijven losgekoppeld, behalve de ssd natuurlijk. Zelfs geen schroevendraaier nodig gehad.
Wat is nu de beste volgorde... Die van Dappertje, of is er een simpelere manier om win 8 (ach ja, die updates) op de ssd te installeren?

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 16:25   #54
anoniem56336
Guest

Standaard

Overigens heb ik geen scherm met partities gehad... Vreemd, alweer.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 17:05   #55
anoniem42071
Guest

Standaard

Hier kan je een geupdate versie van Windows 8.1 downloaden. Daar kan je kiezen voor een iso voor op dvd, of een opstartbare USB laten maken. (minimaal 4 GB) Dat scheelt je een weekendje updaten.
https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...nload/windows8

Ik ken de methode van Dappertje niet met het commando "clean" maar als je de ssd geheel kunt wissen zou dan mooi zijn. Want als je daarna opstart met de dvd (in de hopelijk nog aangesloten dvd speler) in de dvd speler dan zou de installatie vanzelf moeten beginnen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 17:09   #56
anoniem56336
Guest

Standaard

Ben ik weer...

Heb de opdracht van Dappertje uitgevoerd. Geboot met win 10 disk en shift F10.
Het ging toen als volgt:

microsoft windows (version 10.0.15063)

x:\sources> diskpart

microsoft diskpart version 10.0.15063.0copyright microsoft corp.
on computer MINWINpc
diskpart>list disk

Disk- status- size-free-dyn-gpt
---------------------------------------
disk 0- no media- 0B- 0B
disk 1- no media- 0B- 0B
disk 2- no media- 0B- 0B
disk 3- no media- 0B- 0B

Geen ssd te bekennen dus, helaas. Ben er toen met exit uitgegaan.

Iemand een idee?

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 17:21   #57
anoniem56336
Guest

Standaard

Kan dus ook de ssd niet wissen.

Kan ik toch, met het door jou voorgestelde medium, win 8.1 installeren, dus in principe win 10 overschrijven.
Bij schijfbeheer zie ik3 partities:
1. 350mb, NTSG, in orde, systeem, actieve partitie
2. 231,73Gb, NTSF, in orde, opstarten, wisselbestand, crashdump, primaire partitie C:
3. 829mb, in orde, herstelpartitie

Wat kan ik het beste doen voor een echt schone installatie?

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 17:42   #58
anoniem56336
Guest

Standaard

Ben ik weer...

Ik heb geprobeerd win 8.1 te installeren.
Na het ingeven van de produktcode vraagt de pc waar hij windows moet installeren.
Helaas staan er nu geen stations waaruit ik kan kiezen.

Ik krijg nu hetzelfde als in post 39, alleen staan er nu helemaal geen stations in...

Gaat lekker,

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 17:48   #59
anoniem54435
Guest

Standaard

Heb je de SSD wel op Sata poort 1 zitten ??? en het power [ stroom ] kabeltje ook aangesloten naast het sata stekkertje. op de SSD.

Laatst gewijzigd door Desperado : 29 July 2017 om 17:57
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2017, 18:06   #60
anoniem56336
Guest

Standaard

Hallo Desperado,

Ik heb de ssd niet aangeraakt. Daar draait de computer nu immers ook op, toch? Die heeft nooit ergens anders gezeten dan waar hij nu zit..

Groetjes,

Leonie
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten