Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 October 2016, 22:37   #21
anoniem19955
Guest

Standaard

@ Lange Pier, dappertje, Desperado en last but not least Marc H:
Heb jullie berichten gelezen en ben het met jullie eens. Als het bij mij goed gaat wil idd niet zeggen dat het een goed programma is. Was anders duur genoeg. Heb het ondertussen van mijn machientje gewist en blijf alleen nog maar met mijn eigen Virus-Checker werken en bij problemen welke hij niet kan oplossen val ik terug op MalwareBytes of dit Forum.
En de opmerking betreffende de driver zal ik zeer zeker ter harte nemen. De laatste driver-update is alweer van 30-05- '16
Als na installatie van de laatste nieuwe driver het probleem blijft aanhouden kom ik bij jullie terug. Als het probleem verholpen is uiteraard ook.
Alvast bedankt voor jullie goede raad en hulp.
Aad
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 23:08   #22
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc H Bekijk bericht
Het is een voorbeeld van hoe een driver van invloed is op de prestaties van de hardware.Je maakt al programmeur gebruik van API's om drivers aan te spreken.

http://www.tomshardware.com/news/nvi...rks,26473.html

Hier een artikel over prestatieverschillen tussen verschillende Nvidia drivers. Het is een ouder artikel, maar ik wilde een bekende bron, en niet een of andere hobbyist die iets test.
Gaat gewoon weer over de DirectX api's.
De definitie van een device driver wordt daar met voeten betreden.

Een driver verzorgd de communicatie tussen hardware en os en heeft niets met welke vorm van performance te maken.

Maar goed, als je het geloofd is het zo, ben er klaar mee.
Zal mijn ict kennissen en familieleden zeggen dat ze het allemaal fout hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 October 2016, 23:28   #23
anoniem14396
Guest

Standaard

Wil jij beweren dat een game videokaart driver zonder die API's werkt?

Ik zie alles wat ik tijdens de installatie niet als optie kan uitzetten als onderdeel van de driver.

Het feit dat je die tijdens de installatie niet eens kan disabelen lijkt mij dat het een integraal onderdeel van een driver is, en niet een leuk extraatje van de maker.

Tegenwoordig maakt zelfs 'Serieuze' software als Photoshop gebruik van die API's om dingen te versnellen.

Natuurlijk weet ik ook verschillen tussen Kernel mode drivers en user mode, en de verschillen in interactie.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2016, 03:48   #24
anoniem38560
Guest

Post Drivers

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Gaat gewoon weer over de DirectX api's.
De definitie van een device driver wordt daar met voeten betreden.

Een driver verzorgd de communicatie tussen hardware en os en heeft niets met welke vorm van performance te maken.

Maar goed, als je het geloofd is het zo, ben er klaar mee.
Zal mijn ict kennissen en familieleden zeggen dat ze het allemaal fout hebben.
Lees dit maar even misschien dat het je iets wijzer maakt.
http://www.pc-sneller-maken.nl/uitle...sneller-maken/
Buiten dat zijn de DirectX api's voor bv Game producenten om de hardware buiten Windows om te kunnen aanspreken en dit altijd op de zelfde manier doet ongeacht de hardware dit verschil word opgelost door drivers die altijd de zelfde data pakketten sturen of ontvangen en die dan omzetten naar data waar de hardware mee kan werken. En deze data kan beter gestreamlined worden zodat de hardware er beter mee om kan gaan, resultaat sneller werkend device. Misschien kun je de ICT kennissen het beter eerst eens vragen of jij het niet fout hebt. Want in een andere discussie zag ik je ook al melden dat RAID 0 niet bestaat. Mensen vragen hier om hulp en hebben er geen enkele baat bij als er zomaar iets geroepen word. Het zou bv handig zijn geweest als je eerst eens RAID 0 gegoogled had.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2016, 08:03   #25
anoniem54435
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
@ Lange Pier, dappertje, Desperado en last but not least Marc H:
Heb jullie berichten gelezen en ben het met jullie eens. Als het bij mij goed gaat wil idd niet zeggen dat het een goed programma is. Was anders duur genoeg. Heb het ondertussen van mijn machientje gewist en blijf alleen nog maar met mijn eigen Virus-Checker werken en bij problemen welke hij niet kan oplossen val ik terug op MalwareBytes of dit Forum.
En de opmerking betreffende de driver zal ik zeer zeker ter harte nemen. De laatste driver-update is alweer van 30-05- '16
Als na installatie van de laatste nieuwe driver het probleem blijft aanhouden kom ik bij jullie terug. Als het probleem verholpen is uiteraard ook.
Alvast bedankt voor jullie goede raad en hulp.
Aad
En natuurlijk erg jammer als je er voor betaald hebt.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2016, 20:52   #26
anoniem19955
Guest

Standaard

Tot nu toe, laat ik het ff op een stukkie onbewerkt hout afkloppen, gaat alles weer gewoon z'n gangetje. Geen crash sinds ik de laatste driver-update van Nvidia zelf heb gedownload. Heb deze keer gekozen voor een schone installatie en heb de 3-D stukjes NIET meegenomen. Aangezien ik toch geen 3-D scherm heb, gezegend ben met een lui oog en dus geen diepte kan zien zou dit ook weinig nut voor me hebben.
Zoals het er tot nu toe eruit ziet hebben de forum leden welke de oorzaak in de (verouderde) driver zochten hoogst waarschijnlijk gelijk. Tenzij het natuurlijk aan het IObit programma heeft gelegen.
Zoals eerder gezegd blijf ik de voortgang hier plaatsen.
Gegroet
Aad
  Met citaat antwoorden
Oud 16 October 2016, 23:33   #27
anoniem27570
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Lees dit maar even misschien dat het je iets wijzer maakt.
http://www.pc-sneller-maken.nl/uitle...sneller-maken/
Buiten dat zijn de DirectX api's voor bv Game producenten om de hardware buiten Windows om te kunnen aanspreken en dit altijd op de zelfde manier doet ongeacht de hardware dit verschil word opgelost door drivers die altijd de zelfde data pakketten sturen of ontvangen en die dan omzetten naar data waar de hardware mee kan werken. En deze data kan beter gestreamlined worden zodat de hardware er beter mee om kan gaan, resultaat sneller werkend device. Misschien kun je de ICT kennissen het beter eerst eens vragen of jij het niet fout hebt. Want in een andere discussie zag ik je ook al melden dat RAID 0 niet bestaat. Mensen vragen hier om hulp en hebben er geen enkele baat bij als er zomaar iets geroepen word. Het zou bv handig zijn geweest als je eerst eens RAID 0 gegoogled had.

Dappertje
Beste, verdiep je nu eens zelf in deze materie, flut sides gaan linken zegt mij al genoeg over de kennis die je erover hebt, de r van redundant zou al genoeg moeten zeggen maar zelfs dat gaat boven je verstand.
En een API is een windows driver en geen device driver.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2016, 18:19   #28
anoniem19955
Guest

Thumbs up Problem solved

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aadjepiraatje Bekijk bericht
Tot nu toe, laat ik het ff op een stukkie onbewerkt hout afkloppen, gaat alles weer gewoon z'n gangetje. Geen crash sinds ik de laatste driver-update van Nvidia zelf heb gedownload. Heb deze keer gekozen voor een schone installatie en heb de 3-D stukjes NIET meegenomen. Aangezien ik toch geen 3-D scherm heb, gezegend ben met een lui oog en dus geen diepte kan zien zou dit ook weinig nut voor me hebben.
Zoals het er tot nu toe eruit ziet hebben de forum leden welke de oorzaak in de (verouderde) driver zochten hoogst waarschijnlijk gelijk. Tenzij het natuurlijk aan het IObit programma heeft gelegen.
Zoals eerder gezegd blijf ik de voortgang hier plaatsen.
Gegroet
Aad
48 uur na de verwijdering van IObit en installeren van de nieuwe Nvidia driver: nog steeds geen crash.
De hoop op een goede afloop van dit probleem word met het uur groter.
Nogmaals dank aan eenieder voor hulp en goede raad.
Aad

Laatst gewijzigd door aadjepiraatje : 18 October 2016 om 12:53
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2016, 21:21   #29
anoniem38560
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lange Pier Bekijk bericht
Beste, verdiep je nu eens zelf in deze materie, flut sides gaan linken zegt mij al genoeg over de kennis die je erover hebt, de r van redundant zou al genoeg moeten zeggen maar zelfs dat gaat boven je verstand.
En een API is een windows driver en geen device driver.
Leer lezen!
Domme mensen kan je wat leren, eigenwijze lukt niet!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 October 2016, 22:16   #30
anoniem32141
Guest

Standaard

Kappen met het off topic gepraat. TS is er niet bij gebaat als members onderling hier een beetje bonje gaan schoppen.
Wil je per sé verder met deze discussie ->http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=157
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten