Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 7 February 2016, 13:39   #31
anoniem27570
Guest

Standaard

Voor OEM's is de leverancier die het erop heeft gezet verantwoordelijk en niet Microsoft, ze hoeven niet eens te helpen maar deden het wel, hielp alleen niets.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 13:43   #32
anoniem58029
Guest

Standaard

Erik, daar zie ik een heel ander serienummer staan, dan er op de onderkant van mijn laptop staat voor W7. Ik dacht dat het nummer van W7 door W10 over genomen werd.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:13   #33
anoniem45394
Guest

Standaard

Die op de onderkant staat kan een volumecode zijn dwz dat de fabrikant een fors aantal licenties ingekocht heeft allemaal met dezelfde productcode. Deze licentie kan dan bv 1000 keer ge´nstalleerd worden. Windows geeft dan aan elke installatie een eigen unieke code welke dan in de bios vermeld wordt. De code die op de onderkant staat is alleen maar de code waaronder de fabrikant de Windows heeft ingekocht.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:20   #34
anoniem58029
Guest

Standaard

p-a-n-g-, en hoe nu verder?
Bij de leverancier van mijn laptop langsgaan heeft weinig zin, denk ik.
Heeft Microsoft daar een oplossing voor?
Als jouw verhaal klopt, dan ben ik niet de eerste die met dat probleem zit. Toch?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:30   #35
anoniem54435
Guest

Standaard

Probeer gewoon die code op de onderkant te activeren . kan niets mis gaan , als hij niet geaccepteerd wordt,
Blijft alles zoals het nu is.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:38   #36
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xvda Bekijk bericht
Erik, daar zie ik een heel ander serienummer staan, dan er op de onderkant van mijn laptop staat voor W7. Ik dacht dat het nummer van W7 door W10 over genomen werd.
Het is een sleutel die nu in je systeem staat, hoeveel je er aan hebt weet ik niet omdat er met nieuwe vormen via het BIOS gewerkt wordt, en daar ben ik niet bekend mee.

Maar dat je die sleutel er uit hebt voordat je Windows misschien stopt leek mij minstens te doen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Probeer gewoon die code op de onderkant te activeren . kan niets mis gaan , als hij niet geaccepteerd wordt,
Blijft alles zoals het nu is.
Leek mij ook, maar het lijkt mij inmiddels beter pas te activeren zodra Windows er mee stopt. Juist omdat er staat dat het al geactiveerd is, zou ik er niet aan tornen voor het onvermijdelijke.
Of heeft dat mogelijk een schaduwkant ?
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 7 February 2016 om 14:43
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 14:43   #37
anoniem58029
Guest

Standaard

Dat heb ik al geprobeerd. De code onder de laptop geeft foutcode 0xc004f210. Ben aan het zoeken op internet, maar ga nu eerst even lunchen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 15:06   #38
anoniem26138
Guest

Standaard

Foutcode: 0xC004F210

"De productcode die u hebt opgegeven, kan niet worden gebruikt om deze versie te activeren.

Deze fout wordt mogelijk weergegeven als u een productcode hebt opgegeven voor een andere versie van Windows dan de versie die op uw apparaat is ge´nstalleerd. Deze fout kan ook worden weergegeven als u eerder een upgrade hebt uitgevoerd naar Windows 10, maar de huidige versie van Windows die op uw apparaat is ge´nstalleerd niet overeenkomt met de versie waarop u recht hebt."

(Je mag b.v. een W7 Starter of Home alleen naar een Windows 10 Home upgraden, niet naar Prof)
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 7 February 2016 om 15:10
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 15:25   #39
anoniem58029
Guest

Standaard

Dus begrijp ik het niet. Ik had 7 home (premium) en nu 10 home.
Ik begrijp niet waar het mis gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 15:35   #40
anoniem45394
Guest

Standaard

Hoe ziet jouw opstartscherm er uit? is dat het oude vertrouwde W7 scherm of een nieuw W10 scherm?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten