Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 19 June 2012, 13:46   #1
anoniem24940
Guest

Post Enquête file sharing (+ prijs!)

Hallo,

Op het moment schrijf ik een scriptie voor mijn opleiding Business Information Management. In het kader van dit afstudeeronderzoek naar hoe mensen bestanden delen op het internet zou ik u willen vragen een korte enquête in te vullen. Uiteraard niet voor niets!

U kunt kans maken op 1 van de 3 prijzen van 10 euro, door deze enquête in te vullen. De enquête duurt slechts 5 minuten. Dat is dus een mogelijke 10 euro in 5 minuten!

Volg deze link om de enquête te starten: http://obsurvey.com/S2.aspx?id=27555...1-8e3b8c0aff7c

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Gijs Zijderveld
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 14:10   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik heb even gekeken, maar misschien moet je sommige vragen toch nog even herzien (ik heb het dan over die laatste pagina met vragen):

Citaat:
Gebruikers delen niet op hun upload snelheid te laag is
Citaat:
Ik gebruik file sharing networks omdat het goedkoper is om liedjes te downloaden dan een CD te kopen.
Er zijn nog veel meer dingen dan file sharing netwerken. Ikzelf download inderdaad om die reden uit andere bron, maar dus niet via file sharing netwerken.

Citaat:
De kosten voor downloads zijn hoog
Over welke downloads hebben we het dan? Officiele online muziekwinkels of gratis downloads die illegaal verspreid worden?

Ik heb de enquete overigens wel voor je ingevuld. Veel succes met je afstuderen!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 14:24   #3
anoniem24940
Guest

Standaard

Bedankt voor je reactie FooBar!

Dit soort feedback is altijd erg fijn. Ik heb in ieder geval jouw laatste opmerking meegenomen. De anderen kan ik niet meer veranderen omdat de enquete al aan de gang is.

Ik ben benieuwd wat jij dat zoals gebruikt naast file sharing networks?
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 14:58   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giesgoes Bekijk bericht
Ik ben benieuwd wat jij dat zoals gebruikt naast file sharing networks?
Vanwege de huisregels hier mag ik niet precies vertellen hoe en wat, maar ik maak eigenlijk alleen nog maar gebruik van downloadsites, zoals rapidshare.com, upload.to, bitshare.com, etc.
Hierbij hoeven er maar een of twee mensen te zijn die uploaden en de rest kan onbeperkt downloaden. In tegenstelling tot bijvoorbeeld bittorrent valt of staat het systeem niet met gebruikers die uploaden. Plus als gebruiker hoef je de wet niet te overtreden, zolang downloaden nog legaal is.
Nadeel is wel dat je er vrij snel bij moet zijn, vooral tv-series zijn vaak na een paar dagen alweer verwijderd op aanvraag van de televisienetwerken.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 15:10   #5
anoniem24940
Guest

Standaard

Maar in principe is dat ook een vorm van file sharing, aangezien de bestanden aangeboden worden door andere gebruikers, en door jou gedownload worden.

Dat is dan vergelijkbaar met bijvoorbeeld Usenet (nieuwsgroepen). Dat werkt ook met uploaden van bestanden door andere users, die gelist worden in een bepaalde groep, waarna jij ze kunt downloaden.

De manier is vergelijkbaar, als is de achterliggende architectuur natuurlijk verschillend.

In mijn enquete is op de eerste pagina ook gevraagd naar of je file sharing websites (rapidshare etc.) gebruikt. Misschien niet helemaal duidelijk dat het dan ook onder file sharing wordt verstaan in het vervolg van de enquete.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 15:12   #6
anoniem14396
Guest

Standaard

Ingevuld

Ik gebruik nooit P2P om te downloaden, nieuwsgroepen werken veel fijner.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 15:23   #7
anoniem24940
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc H Bekijk bericht
Ik gebruik nooit P2P om te downloaden, nieuwsgroepen werken veel fijner.

Zeker waar!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 15:34   #8
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giesgoes Bekijk bericht
Misschien niet helemaal duidelijk dat het dan ook onder file sharing wordt verstaan in het vervolg van de enquete.
Dat was mij inderdaad niet duidelijk, vooral ook omdat het delen door gebruikers niet relevant is bij gebruik van nieuwsgroepen of downloadsites.
Ik heb het in ieder geval ingevuld alsof ik gebruik maak van een dienst waarbij uploaden door gebruikers wel van belang is.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 June 2012, 17:06   #9
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Maar in principe is dat ook een vorm van file sharing, aangezien de bestanden aangeboden worden door andere gebruikers, en door jou gedownload worden.
Bestaat er nog iets anders dan? Alles valt zo'n beetje onder filesharing.
Maar filesharing bestaat wel uit meerdere vormen en mogelijkheden, daarom is het wel handig duidelijk te zijn naar welke vorm van filesharing je onderzoek doet.
Usenet is definitiegewijs eigenlijk ook een vorm van filesharing, maar de meer ervaren gebruikers doelen daarmee toch meer op p2p netwerken.

Ik zie dat de vragen in de enquete wel specifiek daarop gericht zijn.
Ik zie dat de benaming Internet Sharing is, een stuk beter, heb hem nu ook ingevuld.

Laatst gewijzigd door BlackTiger : 19 June 2012 om 17:08
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten