Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 May 2011, 21:24   #1
anoniem51531
Guest

Standaard schijf wil niet formatteren

Ik wil windows 7 op mijn pc zetten, maar hij wil de c partitie waar windows op moet niet formatteren. Als ik tijdens het begin van de installatie naar stationsopties ga en dan formatteren aan klik gebeurt er niets. Wel kan ik de partitie verwijderen en een nieuwe aanmaken. Hoe kan ik op een andere manier deze partitie formatteren? Of is het ook goed als je via stationsopties de partitie verwijderd en dan weer een nieuwe maakt.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2011, 21:28   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je een partitie verwijdert, moet je inderdaad een nieuwe aanmaken.
Daarna formatteer je die partitie en begint de installatie vanzelf.
Het klopt dat je een 1 of 2 minuten niets of weinig ziet gebeuren. Je ziet dus geen balkje lopen ofzo. Het enige waar je het aan kunt zien is dat de led van de hd op je pc/laptop brand of knippert.

Je moet natuurlijk wel van dvd opstarten, anders kan je C: waar Windows op staat, nooit formatteren.
Backup wel je dat van tevoren.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2011, 13:43   #3
anoniem30685
Guest

Standaard

Je hoeft die partitie niet te formatteren. Gewoon partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en op volgende klikken.... Windows zal dan automatisch die schijf formateren tijdens de installatie.
Indien dat niet lukt, dan kan je er van uit gaan dat er probleem met de harde schijf is.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 13:38   #4
anoniem51944
Guest

Standaard

Ik wil de harde schijf formatteren in Dos (format c: maar kriijg dan de mededeling Toegang geweigerd
omdat U niet gemachtigd bent.
U dient dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te voeren.
De installatie XP CD doet het ook niet.Na inleg van CD XP en opnieuw de computer starten gaat deze steeds door naar het Windows 7 die ik eraf wil. Wie weet wat ik moet doen?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2011, 14:20   #5
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo weidema Bekijk bericht
Ik wil de harde schijf formatteren in Dos (format c: maar kriijg dan de mededeling Toegang geweigerd
omdat U niet gemachtigd bent.
U dient dit hulpprogramma met de benodigde bevoegdheden uit te voeren.
De installatie XP CD doet het ook niet.Na inleg van CD XP en opnieuw de computer starten gaat deze steeds door naar het Windows 7 die ik eraf wil. Wie weet wat ik moet doen?
Ik neem aan dat je de schijf probeert te formateren vanuit een DOS-box in Windows? Dat kan natuurlijk niet, want Windows draait op dat moment.
Je moet de pc uiteraard wel opstarten vanaf de cd om Windows (XP) te kunnen installeren, dus moet je even kijken of de boot-volgorde van de pc veranderd kan worden zodat de pc van de cd-speler op start en niet vanaf de harde schijf.
Dit kan in het BIOS aangepast worden, maar ook vaak door het indrukken van een bepaalde functietoets bij het opstarten van de pc, bijvoorbeeld F12.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 11:11   #6
anoniem51944
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Ik neem aan dat je de schijf probeert te formateren vanuit een DOS-box in Windows? Dat kan natuurlijk niet, want Windows draait op dat moment.
Je moet de pc uiteraard wel opstarten vanaf de cd om Windows (XP) te kunnen installeren, dus moet je even kijken of de boot-volgorde van de pc veranderd kan worden zodat de pc van de cd-speler op start en niet vanaf de harde schijf.
Dit kan in het BIOS aangepast worden, maar ook vaak door het indrukken van een bepaalde functietoets bij het opstarten van de pc, bijvoorbeeld F12.
Dat is nu juist het probleem wat ik ook doe in de Bios zoals wordt aangeraden-
niets helpt. De computer blijft maar steeds doorstarten naar Windows 7.
Of ik nu wel F11 (dit is bij mij de toets die ik voor een eventule selectie gebruiken moet)
Ook al gebruik ik deze toets niet (het zou niet nodig zijn als de CD-rom in de Bios op 1 staat!) Dus kort en goed de PC blijft bij elke handeling stug doorstarten naar Windows 7 en kan ik onmogelijk Windows XP Prof geinstalleerd krijgen.
Overigens dank voor de snelle reactie!
\
Met vriendelijke groet,

Theo Weidema
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2011, 11:20   #7
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theo weidema Bekijk bericht
Dat is nu juist het probleem wat ik ook doe in de Bios zoals wordt aangeraden-
niets helpt. De computer blijft maar steeds doorstarten naar Windows 7.
Of ik nu wel F11 (dit is bij mij de toets die ik voor een eventule selectie gebruiken moet)
Ook al gebruik ik deze toets niet (het zou niet nodig zijn als de CD-rom in de Bios op 1 staat!) Dus kort en goed de PC blijft bij elke handeling stug doorstarten naar Windows 7 en kan ik onmogelijk Windows XP Prof geinstalleerd krijgen.
Overigens dank voor de snelle reactie!
\
Met vriendelijke groet,

Theo Weidema
In dat geval ligt het probleem bij de cd (beschadigd) of de speler (versleten).
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten