Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows NT/2000/XP

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 October 2007, 12:20   #1
anoniem21751
Guest

Standaard Zwart scherm na booten

Hallo,

Ik heb een nieuwe PC.
zo'n 1 1/2 maand oud.
Het is een XP Media Center 2005 inc. een of andere Update CD.
Als ik de PC start... gaat hij booten, dit maakt hij netjet af... maar dan het loginscreen... dat komt niet, hij geeft gewoon een zwart scherm...
Ik Veilige Modus kan ik wel inloggen maar dat moet met het administrator wachtwoord en dat heb ik niet.

MVG,

Simon

Laatst gewijzigd door Linkforsoad : 5 November 2007 om 16:26
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2007, 16:19   #2
anoniem21751
Guest

Standaard

Net ff na zitten denken... mijn hdd led... die was 5 min bezig, 5 min. uit, 5 min bezig, 5 min. uit enz.
En aan de voorkant zit iets wat je open kan maken en dan kun je de HDD 2 eruit pakken.
Maar dat ka ook HDD 1 zijn.
Weet het eigenlijk niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2007, 19:11   #3
anoniem14733
Guest

Standaard

In veilige modus worden geen drivers geladen, dus het lijkt er toch wel op dat er eerder een driver de boel verziekt dan dat er iets stuk zou zijn.
Net op het moment van het loginscherm, komt echter ook de hogere resolutie en de refreshrate (60 of 75 hz bijv.).

Het zou kunnen zijn dat een of meer van deze waardes onjuist staat en je pc daarom niet langs het inlogscherm komt en dan blijft inderdaad je beeld zwart. De wijze waarop je het uitlegt wijst hier in elk geval op.

Een mogelijkheid is om te proberen op te starten met de optie "laatst bekende instellingen die werkten".

Een andere mogelijkheid is proberen middels systeemherstel de zaak weer goed te krijgen, da's altijd een optie.

Wat je ook (of daarna) zou kunnen proberen is om zoveel mogelijk in de veilige modus de kleuren zo laag mogelijk te zetten, resolutie op 640x480 en de refreshrate op 60hz als hij daar al niet op staat.
Kun je daar niets aan wijzigen of helpt het niet, haal dan in veilige modus in het apparatenbeheer je beeldschermadapter er eens uit of installeer een tweede gewone "vga" adapter.

Vierde optie is tijdelijk een andere monitor (desnoods geleend) aan de pc hangen die wel zeer hoge resoluties maar hoofdzakelijk ook hoge refreshrates aan kan.

Succes alvast.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 October 2007, 19:16   #4
anoniem21751
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
In veilige modus worden geen drivers geladen, dus het lijkt er toch wel op dat er eerder een driver de boel verziekt dan dat er iets stuk zou zijn.
Net op het moment van het loginscherm, komt echter ook de hogere resolutie en de refreshrate (60 of 75 hz bijv.).

Het zou kunnen zijn dat een of meer van deze waardes onjuist staat en je pc daarom niet langs het inlogscherm komt en dan blijft inderdaad je beeld zwart. De wijze waarop je het uitlegt wijst hier in elk geval op.

Een mogelijkheid is om te proberen op te starten met de optie "laatst bekende instellingen die werkten".

Een andere mogelijkheid is proberen middels systeemherstel de zaak weer goed te krijgen, da's altijd een optie.

Wat je ook (of daarna) zou kunnen proberen is om zoveel mogelijk in de veilige modus de kleuren zo laag mogelijk te zetten, resolutie op 640x480 en de refreshrate op 60hz als hij daar al niet op staat.
Kun je daar niets aan wijzigen of helpt het niet, haal dan in veilige modus in het apparatenbeheer je beeldschermadapter er eens uit of installeer een tweede gewone "vga" adapter.

Vierde optie is tijdelijk een andere monitor (desnoods geleend) aan de pc hangen die wel zeer hoge resoluties maar hoofdzakelijk ook hoge refreshrates aan kan.

Succes alvast.
Bedankt voor de tips...
Een mogelijkheid is om te proberen op te starten met de optie "laatst bekende instellingen die werkten". had ik al geprobeerd.
Ik weet wel dat er een virus mee is gekomen met een crack van iets.
Maar dat hielt hij een hele tijd vol...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 October 2007, 01:20   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Een virus zou je feitelijk moeten kunnen verwijderen als je kunt opstarten in veilige modus met netwerkinstellingen.
Er zijn er niet veel, maar ik dacht dat 1 of twee sites wel konden controleren op virussen met de online controle in veilige modus.
Anyway, ben benieuwd of er nog iets uit komt.
Je kunt anders ook nog de repair optie nemen, wie weet... de fixmbr zul je dan niet nodig hebben maar misschien dat de fixboot nog wil helpen, alhoewel ik het zelf toch gooi op iets van vgakaart of beeldscherm.

Eventueel staan hier ook nog een aantal tips genoemd.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten