Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 December 2016, 22:21   #1
anoniem32530
Guest

Question Windows 10 herstel station

Mijn geüpdate Windows 7 computer met 10 erop moest helaas geherinstalleerd worden wegens hardnekkige malware. Nu staat er weer Windows 7 op. Nu vind ik net in een bakje een Windows 10 herstelstation. Dat heb ik moeten maken bij het upgraden. Hoe werkt dit en kan ik nu mijn Windows 7 weer gratis 10 maken?
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2016, 22:25   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Lees https://www.seniorweb.nl/tip/herstel...-in-windows-10 even.
En dan onderaan.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2016, 12:01   #3
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johannes1903 Bekijk bericht
..... kan ik nu mijn Windows 7 weer gratis 10 maken?
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=81165

Daar (en ook elders) is je het volgende geprobeerd duidelijk te maken:

wanneer er eenmaal Windows 10 op een computer heeft gedraaid en geactiveerd is geweest (of dat nu via een gratis update / upgrade is gebeurd, of dat Windows 10 er al standaard op stond) dan zal jouw hardware op de Microsoft server bekend zijn, en een volgende installatie van Windows 10 op die computer automatisch geactiveerd worden. Dat is een nieuwe MS werkwijze van activatie.

Dat houdt voor jou in dat je op die computer helemaal niet terug hoeft naar Windows 7, maar dat je via de al verstrekte links voor het Media Creation Tool een installatie stick (of DVD) voor W10 kan maken, en VERS kan installeren. In de eerste schermen van de installatie kan je er voor kiezen om (b.v.) schijf leeg te maken en een nieuwe partitie aan te maken zodat het echt vers is. Activatie gebeurt vervolgens vanzelf, daar hoef je geen product key meer voor in te voeren.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2017, 16:47   #4
anoniem32530
Guest

Question

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=81165

Daar (en ook elders) is je het volgende geprobeerd duidelijk te maken:

wanneer er eenmaal Windows 10 op een computer heeft gedraaid en geactiveerd is geweest (of dat nu via een gratis update / upgrade is gebeurd, of dat Windows 10 er al standaard op stond) dan zal jouw hardware op de Microsoft server bekend zijn, en een volgende installatie van Windows 10 op die computer automatisch geactiveerd worden. Dat is een nieuwe MS werkwijze van activatie.

Dat houdt voor jou in dat je op die computer helemaal niet terug hoeft naar Windows 7, maar dat je via de al verstrekte links voor het Media Creation Tool een installatie stick (of DVD) voor W10 kan maken, en VERS kan installeren. In de eerste schermen van de installatie kan je er voor kiezen om (b.v.) schijf leeg te maken en een nieuwe partitie aan te maken zodat het echt vers is. Activatie gebeurt vervolgens vanzelf, daar hoef je geen product key meer voor in te voeren.
Tot zover begrijp ik het. Maar hoe maak ik een aparte partitie?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2017, 19:24   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Dat weet iemand anders wel even te vertellen, mijn laatste W10 installatie is inmiddels een half jaartje geleden, en het kan zijn dat mijn installaties met alleen de oudere/eerste W10 versies waren, en die zijn iets anders.

Je vind ook vrij snel de uitleg hier:
https://www.schoonepc.nl/windows10/w...procedure.html

In dit venster kiezen voor 'Aangepaste installatie'. De vervolgvensters en uitleg kan je op die pagina ook zien:
W10_setup_aangepast.jpg

Nu wel opletten, je moet een backup hebben van alle data die je wil bewaren. Bij partitioneren vergaat dat, en krijg je in principe een schone schijf. Op die schone schijf mag je dan weer één (of meer) partitie(s) maken om b.v. opnieuw een besturingssysteem te gaan installeren.

Ik weet niet precies wat je met 'aparte' partitie bedoelt, maar partitioneren is bedoeld om je schijf in te delen in één of meer (zeg maar) stationsletters. Het kan zijn dat jij nu maar één partitie hebt, de systeempartitie waar je oude Windows dus op staat. Die partitie kan je dan verwijderen, en vervolgens een nieuwe maken, weer eentje (of twee, net wat je makkelijk vindt).

Windows heeft wel ruimte nodig, liever te veel dan te weinig, dus houd je niet in wat betreft de grootte van die partitie. Zonder enige persoonlijke data moet je wat mij betreft rekenen op minimaal 100 GB om er niet meer aan te hoeven denken. Dat is dan natuurlijk niet alleen voor het kale Windows systeem, ook programma's, en herstelpunten komen op die partitie.
Veel ruimte voor documenten, video's, afbeeldingen, en muziek is er dan echt niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 January 2017, 22:02   #6
anoniem54435
Guest

Standaard

Als er bijvoorbeeld een 500 GB schijf aanwezig is , kun je ook later nog deze schijf aanpassen naar bijvoorbeeld 2 x 250 GB .

Dit dus als Windows 10 op een helemaal schone schijf wordt geïnstalleerd ,

Dus tijdens de Installatie van W10 [ de schijf formatteren ], kiezen voor alles verwijderen.

Als je dit niet begrijpt ??? heb je externe hulp nodig.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten