Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 October 2016, 16:57   #1
anoniem14162
Guest

Standaard Windows 10 installatie

Ik heb een probleem en daar zit een lang verhaal achter.
Ik heb ook gebruik gemaakt van de optie om windows 10 gratis te installeren en ik heb er heel goed mee kunnen werken. Ik heb een Medion Akoya PC en af en toe wil ik mijn PC terugzetten naar de fabrieksinstellingen vooral omdat dan alles weer lekker schoon en soepel werkt. Ik heb eerst een herstel gedaan met behoud van gegevens maar toen heeft Windows 10 een hele andere gebruikersnaam toegekend, namelijk: C:\gebruikersnaam\tcoot, terwijl dat altijd Thecla is geweest. Een afschuwelijke naam die ik kwijt wilde.
Opnieuw alles gedaan maar toen zonder behoud van alles. Opnieuw programma's installeren vind ik niet zo erg.
Dat is gelukt en ik heb nu weer Windows 8. Een paar maanden geleden heb ik de FAQ man al gevraagd of het problemen zou opleveren om nadat Windows 10 is ge´nstalleerd weer terug te gaan naar de fabrieksinstellingen om daarna Windows 10 opnieuw te installeren en hij antwoordde dat ik de mediacreation tool kon downloaden alsmede mijn productkey. Dat heb ik gedaan en nu ben ik zover dat ik mijn pc heb hersteld en windows 10 weer wil installeren.
In het begin gaat alles goed maar dan krijg ik de mededeling: Er is een onbekende opdrachtregelschakeloptie [(Dynamic Update]) opgegeven en dan sluit de setup. Dus het werkt niet. Wie kan mij verder helpen?

Laatst gewijzigd door tcooteman : 2 October 2016 om 17:45
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 19:21   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Zorg ten eerste dat de Windows 8 / 8.1 installatie helemaal up to date is, dus telkens opnieuw naar Windows update, tot je zeker weet dat alle updates ge´nstalleerd zijn.

Bij de poging daarna zorg dan dat alle externe apparatuur afgekoppeld is, dus zeker niets op USB aan gesloten behalve eventueel keyboard en muis. Sluit ook elk programma, ook zoveel mogelijk in het systeem vak.

Wat jammer is is dat je terugging naar Windows 8, terwijl je ook bij een kale Windows 10 had kunnen her-beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 19:34   #3
anoniem14162
Guest

Standaard

Ok ik ga het proberen. En voor wat betreft teruggaan naar windows 8 heeft te maken met het herstel van de computer omdat deze te vol werd. Vandaar. WIndows 10 bevalt mij erg goed en daar wil ik nu ook weer gebruik van maken. Ik houd je op de hoogte. Ik ga nu eerst alle updates installeren en kijken wat er dan gebeurt.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 20:25   #4
anoniem54435
Guest

Talking

Om Windows 10 te herstellen ,is het niet nodig om eerst terug te gaan ,naar de vorige Windows.

Via de knop

Instellingen

Bijwerken en beveiliging kun je een verse Installatie van W10 uitvoeren .
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 21:52   #5
anoniem14162
Guest

Standaard

Na alle updates kan ik nog steeds windows 10 niet installeren. En als antwoord op Desperado: Windows 10 staat niet meer op mijn pc dus ik kan niets met bijwerken en beveiliging. Ik word er een beetje moe van dat ik windows 10 niet meer kan installeren en heb uiteraard spijt dat ik de herstel dvd heb gebruikt. Heeft iemand nog een andere oplossing voor mij?
  Met citaat antwoorden
Oud 2 October 2016, 21:55   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Als je een juiste usb stick hebt met W10 erop, kan je die nu zo plaatsen.
Stel dan wel in het bios in, dat je vanaf de usb stick wilt opstarten.
W10 wordt ge´nstalleerd en wel brandschoon.
W10 zal geheel automatisch worden geactiveerd.
Je hoeft dus niet met W8 te beginnen, of daar vandaan door te ploeteren met talloze updates binnen halen etc.
Een gebruikersnaam geef je overigens altijd zelf op.

Kies tijdens de installatie voor de "schijfopties" rechts onderaan en verwijder alle partities op de schijf.
Maak dan eventueel 1 nieuwe aan, of gebruik de hele schijf.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 11:41   #7
anoniem14162
Guest

Standaard

Had ik dit maar eerder geweten Niekie. Het is gelukt. Ik had een W10 dvd en die heb ik gebruikt en alles werkt weer zoals voorheen. Heerlijk en bedankt allemaal voor het meedenken.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 11:56   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Als dat een wat oudere W10 dvd was wel even updaten.
Maar mooi dat het gelukt is.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2016, 15:09   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Je hoeft dus niet met W8 te beginnen, of daar vandaan door te ploeteren met talloze updates binnen halen etc.
Sorry, dat wist ik ook, of eigenlijk, dat had ik moeten weten. Ik heb je verhaal niet goed gelezen

Keep it up Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten