Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 November 2015, 16:03   #1
anoniem25999
Guest

Standaard windows 10 installatie mislukt

Ik wil graag het Windows 8 besturingssysteem wijzigen in Windows 10 en heb daarvoor de overzet-link gedownload. Als ik de zaak in gang zet ziet het er een hele tijd goed uit, ook wordt gevraagd welke items ik allemaal wil meenemen naar de nieuwe versie. Ik heb aangegeven: niets, geen apps en documenten. Even later loopt de boel vast en wordt de vorige Windows versie, 8 dus, hersteld. Ik krijg dan de volgende foutmelding:
"Installatie is mislukt in de fase SAFE_OS met een fout tijdens de MIGRATIE-DATA bewerking".
Zou iemand me kunnen aangeven hoe te handelen om de 10-versie toch te installeren?
Dank!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2015, 17:17   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

"" en heb daarvoor de overzet-link gedownload"
Hoe bedoel je?

Als het goed is heb je een foutcode bij deze melding. Kan je die ook eens hier plaatsen?
Hier: http://www.windows-tips.nl/windows/w...atieproblemen/ staat de uitleg van vaak voorkomende foutcodes.

Klik op deze pagina": https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10 Op de knop "Hulpprogramma nu downloaden".
Dan download je de Media Creation Tool. Als die binnen is, klik je er dubbel op en dan mag je keizen of je een dvd wilt maken of een USB stick met W10 erop.

Die plaats je dan in je pc, terwijl deze aanstaat en je kunt W10 installeren. Volg daarna de aanwijzingen op het scherm.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 16 November 2015 om 17:20
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2015, 16:05   #3
anoniem25999
Guest

Standaard windows 10 mislukt

Dag Niekie
Na wat googelen kwam ik op de link : "GetWindows10-sds". Daarop geklikt werd het nodige gedownload en op een gegeven moment begon de installatie van Windows 10. Er verscheen ook de mededeling dat de computer tijdens dat proces verschillende keren zou worden opgestart. Na dat plm 34% van de installatie was voltooid werd opnieuw opgestart en daarna gaat het fout: na enig gedoe verschijnt de melding: "de vorige versie van Windows wordt hersteld"en inderdaad, na enige tijd is dat weer actueel. Dan krijg ik een blauw venster: "Windows 10 kan niet worden geïnstalleerd" en de (fout)melding
0x80070004-0x2000D en vervolgens de tekst die ik in mijn hulpvraag heb genoemd.
Wellicht kun je hier nog iets mee?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 November 2015, 18:13   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik geef je de link naar een simpele upgrade tool en dan ga je iets vaagt installeren, als GetWindows10-sds????
Die is volgens mij voor Enterprise versies, dus dat gaat niet lukken.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2015, 19:13   #5
anoniem25999
Guest

Standaard windows 10 mislukt

Ik ga nu je suggestie volgen, hartelijk dank. Laat je weten of het nu lukken wil.
Groet!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten