Ga terug   Computer Idee Forum > [Off Topic] > Polls

Bekijk resultaten enquête: Over op Windows 8?
Ja, ik ga zeker over. 5 50,00%
Nooit van mijn leven. 4 40,00%
Ik gebruik Linux, dus nee. 1 10,00%
Ik gebruik Mac OS X, dus nee. 0 0%
Aantal stemmers: 10. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
Oud 11 October 2012, 13:53   #1
anoniem52729
Guest

Standaard Over op Windows 8...

Gegroet, vrienden!

Na lange periode van inactiviteit ben ik hier om weer gezellig mee te posten. Jullie hebben me vast gemist.

In dit topic wil ik vragen naar jullie ervaringen met Windows 8. Voor gebruikers van TechNet is Windows 8 inmiddels alweer een tijdje beschikbaar, dus ik heb het een aantal weken uitgebreid getest op gebruiksgemak.

Om maar direct met de deur in huis te vallen: Windows 8 is echt heel erg slecht. Na jarenlang intensief gebruik van Windows wil ik niets anders hebben dan een taakbalk met de Start-knop, actieve programma's en lijst met (systeem)pictogrammen. De laatst genoemde twee elementen zijn nog altijd te vinden, maar Microsoft probeert ons te dwingen gebruik te maken van het gedrocht dat Metro heet; een interface dat bestaat uit tegels met daarin verwerkte pictogrammen.

Ik vind het lelijk, slecht werken en slecht doordacht. Ik had gehoopt dat Microsoft meer in zou gaan op het instinkt van de gebruiker. Een klein voorbeeld: zodra je de muisaanwijzer linksonder in het scherm houdt, zie je een voorbeeld van de desktop verschijnen. Het zou veel logischer zijn dat dit niet verdwijnt zodra je met je muis drie pixels omhoog gaat.

Overigens heel slordig: de GPO's waarmee het Start-menu valt te configureren zijn nog steeds te vinden in Windows 8. Daarnaast valt er in de Media-folder nog altijd mappen te vinden van de Windows 7-geluidsthema's. Beetje rare gang van zaken.

Natuurlijk zijn wij als IT'ers niet de doelgroep van Microsoft, sterker nog, we zijn de kleinste gebruiksgroep, maar Microsoft had veel meer rekening mogen houden met de wensen van gebruikers als ik. Ik wil een Start-knop. Hoe durven ze een onderdeel te verwijderen waar ik gemiddeld 500 keer per dag op klik..?
  Met citaat antwoorden

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten