Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 January 2007, 13:14   #1
anoniem14121
Guest

Thumbs up Suggestie(s) voor het blad?

Sinds deze draad werd gespannen (gesponnen?) zijn - naast correct geplaatste posts - veel bijdragen technisch van aard, ondanks dat duidelijk in het onderwerp staat dat dit nadrukkelijk niet de bedoeling is. Daar zijn andere onderdelen in het forum voor en natuurlijk onze FAQman (www.computeridee.nl/faqman).

We willen hier graag te weten komen wat er leeft bij de bezoekers van deze site en de lezers van het blad. Over welke onderwerpen we volgens jullie wel (of niet) genoeg schrijven. Wat jullie vinden van het blad. Of er rubrieken zijn die je graag leest, of juist niet. Kortom: in deze thread proberen we een beetje de vinger aan de pols te houden.

Alvast bedankt voor je medewerking!

Laatst gewijzigd door Redactie - Martijn : 24 January 2007 om 15:57
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2007, 23:05   #2
anoniem17538
Guest

Standaard

Citaat:
We willen hier graag te weten komen wat er leeft bij de bezoekers van deze site en de lezers van het blad. Over welke onderwerpen we volgens jullie wel (of niet) genoeg schrijven.
Laatst had de faqman een verhaal over zijn nieuwe SpeedTouch router die zo fantastisch veel instelmogelijkheden bood.

Ik vermoed (maar ik heb er erg weinig verstand van ) dat hij dat dan niet met de "gewone" user interface doet, maar met zo'n telnetsessie.

Zou hij daar eens een workshopje van kunnen maken, hoe je geavanceerde toepassingen in je router stopt door via telnet (zo heet het toch?) in te loggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2007, 11:47   #3
anoniem23202
Guest

Standaard

Voor als je Internet Explorer 7 hebt en tabbladen gebruikt.
Als je op een link klikt terwijl je op Control drukken open je de link op de achtergrond in een nieuw tabblad.

ps. Dit werkt ook met popup links
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2007, 18:10   #4
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijtram1 Bekijk bericht
Voor als je Internet Explorer 7 hebt en tabbladen gebruikt.
Als je op een link klikt terwijl je op Control drukken open je de link op de achtergrond in een nieuw tabblad.

ps. Dit werkt ook met popup links
Kunt ook met 't scrollwieltje klikken in plaats van Ctrl+linkermuisknop.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2007, 18:45   #5
anoniem13425
Guest

Standaard

Suggesties voor het blad?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2007, 12:02   #6
SimonComfort
Guest

Standaard

[QUOTE=Redactie - Martijn;289592] ''''' ' QUOTE]'

Ik vind het altijd leuk om nieuwe gadgets te zien; nieuwe technologische snufjes!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2007, 16:41   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Of er rubrieken zijn die je graag leest, of juist niet.
Ja, met regelmaat wordt het toch een teveel aan workshops om het zo maar even te noemen.
Bladzijden vol met windows tips, bladzijden vol met Office tips. Natuurlijk, tips moeten er zijn, maar het blad erna staan er dan weer van die dingen in.
Dat mag best iets gevarieerder en in elk geval hoeft dat geen 5 pagina's of meer te beslaan, dan heb je een kwart CID al door en nog niets gezien in feite.

Wat mij betreft mag er dus wat meer spul in voor de gevorderde, maar ook voor de beginner zijn er nog zat leuke dingen te bedenken, en afwisseling dus.
Leg bijv. eens eenvoudig uit hoe netwerken werken. Er wordt teveel gewezen naar DHCP, maar als dat niet werkt weten de mensen totaal niet hoe zoiets nu in elkaar steekt.
Ik heb bijv. hier http://www.satellitefun.org/bbs/show...8768#post48768 een poging daartoe gedaan en daar waren al veel gebruikers van m'n forum en bezoekers mee geholpen (mag trouwens niet zomaar even iets uit overgenomen worden zonder toestemming).
Artikel "het hele huis draadloos" was al een vooruitgang.

Dan zou het leuk zijn om wat meer games te bespreken of wat uitgebreider dan 4 games met 5 regeltjes tekst ofzo. Het artikel over Second Life was bijv. interessant.
Net als World of Warcraft, maar je ziet dat soort artikelen wat weinig terwijl er legio mooie games zijn.

Gadgets zijn leuk, maar daar zijn dacht ik al 3 of 4 pagina's van. De voor-nop is leuk, faqman uiteraard ook en de lezerspost, die laatste twee zijn eigenlijk mijn persoonlijke favoriete pagina's.

Het "smaken verschillen" gedeelte en die pagina's wat je altijd naar de HCC ziet wat iedereen zo'n beetje gekocht heeft.... nja... is daar uberhaupt interesse voor bij iemand?

Als laatste ben ik van mening dat er te vaak en teveel wordt geschreven over digitale fotografie en wat daarbij hoort, zoals fotobewerking.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2007, 18:53   #8
anoniem13187
Guest

Standaard

Het merendeel van de cid lezers zal zich waarschijnlijk ook wel bezig houden met digitale fotografie ,dus daar mag best (zelfs meer) over geschreven worden.,zo ook over video filmen.
Over game's hoeft van mij helemaal niets geschreven te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 August 2007, 19:29   #9
anoniem25279
Guest

Standaard

Ik heb hier een flinke stapel van verschillende computerbladen.
Als ik in de schappen kijk, koop ik dat blad dat meeste voor mij interessante nieuwtjes heeft.
Dit forum vind ik de beste maar het blad, tips & trucs spreekt me het meeste aan.
Waarom?
Veel nieuwtjes,workshops,weinig reclame,mooie indeling.
Bladen die ik niet weer zou kopen: PCM,PC Consument,CHIP,Computer Easy,Computer totaal.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 August 2007, 01:11   #10
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Het merendeel van de cid lezers zal zich waarschijnlijk ook wel bezig houden met digitale fotografie ,dus daar mag best (zelfs meer) over geschreven worden.,zo ook over video filmen.
Ik weet niet waar je dat op baseert, maar daar wordt meer dan voldoende over geschreven.
Games mag je misschien geen liefhebber van zijn, maar wordt voor een pc blad veel te weinig over geschreven.

Anyway, ben benieuwd naar andere interessante ideeën eigenlijk.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten