Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 26 September 2005, 15:44   #1
anoniem16248
Guest

Standaard Accountrechten instellen

Ik zit al een tijd te zoeken hoe dit nou moet: ik heb een administrator account op de computer en een gast account. Nou wil ik het gast account beperken, ik wil dat de rechtermuisknop niet meer gebruikt kan worden, dat het internet uitgeschakeld is en dat ze niet meer de programma's die rechtsonderin de taakbalk staan kunnen openen. En dat de bureaublad achtergrond niet meer gewijzigd kan worden. Hoe moet ik deze instellingen in het gast account doorvoeren, of moet ik daar een normale account voor aanmaken? Heb ik daar een apart programmaatje voor nodig?
wie o wie kan mij helpen,

alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 16:24   #2
anoniem14076
Guest

Standaard

Eigenlijk gewoon een hele grote beperking van wat je kan doen...
Dat klinkt heel erg moeilijk, ik kan je niet echt speciaal veel helpen.

Internet uitzetten: gewoon zorgen dat hij niet meer weet dat hij moet inloggen.
Bij internet Explorer (tja.. ik vind hem wel lekker werken, sorry firefox aanhangers (niet dat deze slechter is, die is ook goed..):
Ik denk dat je al wat verder bent met computers (aangezien je zoiets vraagt), dus gewoon de internetverbinding 'disablen'.. dan weet hij niet dat deze er is.
Overigens: vergeet niet dat je ook configuratiescherm moet uitzetten bij deze 'veilige' computer.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 16:33   #3
anoniem16248
Guest

Standaard

Is er geen optie om de rechtermuisknop in een account uit te schakelen, bij ons op school zijn de computers ook zo beveiligd met windows xp professional.

alvast bedankt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 16:56   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Dan zou je moeten gaan rommelen in de policies.
Configuratiescherm->systeembeheer->Lokaal beveiligingsbeleid.
Hier is echter alleen het beleid in te stellen voor lokale gebruikers, dus niet alleen voor het account "gast".
Dat zal ook ergens zitten maar ik weet niet precies waar. Misschien kun je eens op zoek gaan naar een policy-editor, vroeger bij windows NT was daar zo'n tooltje voor, ik weet niet of dit bij XP pro ook nog is.

Verder is het vaak zou op scholen en bedrijven dat er een kix-script of ander script word geschreven wat tijdens het inloggen geactiveerd word en alwaar ook nog account-afhankelijke instellingen en beperkingen mee aangestuurd kunnen worden op basis van het profiel.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 17:32   #5
anoniem16248
Guest

Standaard

bedankt voor het antwoord Black Tiger! ik zal gaan zoeken naar een eventueel tooltje. Maar zou je niet thuis zo'n script kunnen maken/schrijven en dat deze dan bij het inloggen van een bepaalde account geactiveerd woord?

Alvast bedankt!
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 17:33   #6
anoniem14076
Guest

Standaard

Natuurlijk kan je er zelf ook een maken, maar dan moet je er wel genoeg vanaf weten, om het helemaal te kunnen ontwerpen/verzinnen/uitoveren.. Dat lijkt mij het grootste probleem hier.. En ik denk hiernaast dat het aardig wat tijd kan gaan kosten.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 17:37   #7
anoniem14733
Guest

Standaard

Inderdaad VMSW. Het kan wel, Kix scripting kun je leren, maar als je het nog nooit gedaan hebt dan gaat er aardig wat tijd in zitten en je moet in de basis al voldoende weten over de rechtenstructuur en hoe e.e.a. vanuit een kixscript aangestuurd kan worden en daarnaast nog het implementeren van loginscripts in XP.
Kan allemaal, maar veel tijd en leren. Overigens kan ik het zelf ook niet hoor, ik weet het ook alleen maar van zien en over de schouders van netwerk- en systeemprofessionals meekijken en vragen stellen over wat dat moet.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 17:43   #8
anoniem14076
Guest

Standaard

Klopt, Blacktiger
haha.. als ze wel tijd voor je hebben; voor hun is het ook niet zo 1, 2, 3 gedaan.. Die zijn er ook wel een tijdje mee bezig. Voordeel: je kan ALLES zelf bepalen. Nadeel: VEEL werk.

Verder: programma = sneller, en makkelijker (nu nog het vinden daarvan)
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2005, 17:45   #9
anoniem16248
Guest

Standaard

Nou...
bedankt voor al jullie reacties, ik weet genoeg. Ik kijk wel even wat ik ga doen

Bedankt!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten