Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 June 2017, 13:16   #1
pieter204

Standaard opname

Kan iemand mij mededelen wat het verschil is tussen opname en branden , wat ik wil weten of dat het zelfde is als ik een bestand Copier naar een DVD-RW en dat lukt dan
en ik sluit die dan af staat die er dan nadien er nog op . als ik de laptop terug herstart
dan komt er op de rechter onderkant te lezen Er staan bestanden in de wachtrij voor de schijf is dat normaal en waarom schrijven zij dat dan , misschien wel een vreemde vraag
maar toch wil ik het graag weten .
Gr.

Laatst gewijzigd door pieter204 : 15 June 2017 om 13:19
pieter204 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2017, 12:30   #2
erikdenhouter

erikdenhouter's schermafbeelding

Standaard

Waar vind je de term 'opname' ?

Dat er nog bestanden in de wachtrij staan hoort natuurlijk niet. Ik ken dat schermpje niet, maar kan je er misschien met rechts op klikken, en krijg je dan opties ?
erikdenhouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2017, 14:08   #3
pieter204

Standaard

ik bedoel wel bestanden kopiëren
Oud 16 June 2017, 19:43   #4
erikdenhouter

Standaard

Het spijt me, maar ik snap het niet zo kan je mijn twee vragen proberen te beantwoorden ?
Oud 17 June 2017, 11:35   #5
pieter204

Standaard

krijg wel opties , nu als ik de laptop opstart zonder DVD-RW schijf dan staat er nog altijd Dat er nog bestanden in de wachtrij staan en als ik daar op klik dan zie ik nog wel de bestanden staan die naar de DVD-RW schijf kopieert waren en toch is er geen schijf in de drive .
Oud 17 June 2017, 11:44   #6
erikdenhouter

Standaard

Je krijgt wel opties, dan moet je even vertellen welke opties precies.

Ook kan je rechtsklikken op de map of het station waar jij die bestanden ziet staan, en daar de Eigenschappen eens bekijken. Doe dat dan zonder schijf er in.

Heb je de DVD-RW eerst geformatteerd ? Of stonden er al bestanden op ? Voldoende ruimte ?
Oud 17 June 2017, 11:47   #7
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Welke Windows , het lijkt mij nog iets van vroeger XP.

En als alles op de DVD-RW staat kun je die [ bestanden gewoon verwijderen, van je laptop, of opslaan als je ze wil bewaren.]
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 June 2017, 13:59   #8
pieter204

Standaard

Desperado@erikdenhouter .het is Windows 8.1 . ik kan ze opslaan en gewoon verwijderen , zonder schijf er in .
ik doe het bestandje van ( er staan bestanden op de schijf ) open dan gaan die ook wel open en zie ik de bestanden ook staan mag ik die dan ook terug verwijderen omdat die al naar de DVD-RW opgeslagen zijn . wat ik wel bij moet zeggen voordat ik de DVD-RW gebruikte heb ik die gewist omdat daar nog oude bestanden op stonden .
Oud 17 June 2017, 21:11   #9
erikdenhouter

Standaard

Zoals je het nu zegt lijkt het mij dat je die bestanden kan verwijderen, al begrijp ik niet zo waarom ze door Windows zelf niet verwijderd zijn na het branden.

Als je niet zeker bent, kan je altijd ergens een mapje maken, b.v. op je Bureaublad, en die bestanden nogmaals daar naartoe kopiëren, en dan pas de bestanden weghalen uit de plaats voor DVD branden.
Als je ze daarna dan op de disk kan zien en benaderen, dan pas wis je ook dat extra mapje op je Bureaublad.

Let wel op dat opslag op DVD niet zaligmakend is, en dat de kwaliteit van het schijfje sterk bepaalt hoe lang die data goed leesbaar blijft. Altijd pikdonker opslaan, voor en na het branden.
Oud 17 June 2017, 22:18   #10
PoppeSchuitema

PoppeSchuitema's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat jij bestanden op een dvd wilt zetten en ze daarom naar de dvd-speler kopieert zonder ze op dat schijfje te branden. Dan blijven de bestanden idd in de wachtrij staan totdat jij opdracht geeft om die bestanden op de DVD te "branden" dat kan middels een "brandprogramma" Als jij ze alleen maar naar de DVD kopieert komen ze niet op dat schijfje te staan.

Lenovo B50-30; CPU:Intel Celeron (R) N2815 1,86 GHz; MB: ; RAM:DDR3 4 GB; Algemeen PnP-beeldscherm Intel HD Grafics; SSD: Crucial MX300; Windows 10, Linux Mint 18.2 Cinnamon-Sonya
PoppeSchuitema is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten