Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 May 2017, 23:23   #1
burgkop

burgkop's schermafbeelding

Standaard Weer andere opstart problemen - sinds kort

Heb ik weer iets aparts?: Ik gebruik Classic Start menu

De laatste dagen bij het opstarten van Windows 8.1 heb je, voordat Windows start, de Windows "vlag" met daaronder die draaiende rondjes?
Nou dan zie je alleen die 'Vlag" of wat het is , niet draaiende rondjes eronder. Daar blijft hij hangen, gaat niet verder, al wacht je een kwartier.
---
Een andere keer start hij gewoon door, als het bureaublad er is, en de pictogrammen er zijn en je wacht even tot alles is geladen, kun je toch niets aanklikken, althans NIETS werk, niet één pictogram, dus ook START niet. Als je met je pijl bij Start komt staat er een blauw rondje te draaien, over de hele balk onderin, maar al wacht je een uur, verder kom je niet.
In veilige modus kan ik niet komen, het enige wat kan is een Backup terug zetten. Dan werkt het weer even in Windows 8.
---
Dan ga ik bijv. in Word 2016 een stukje schrijven, komt er even later dat word niet reageert, en hop zit alles weer vast.
---
Bij een andere keer opstarten blijven de meeste pictogrammen op het bureaublad wit en kom je ook niet verder. Trouwens de Virusscanner (Esset) is dan ook steeds niet in beeld.
Computerkast geeft al die tijd niet aan dat hij bizzy is.
---
Volgende keer opstarten komt er weer een blauw scherm met de melding dat dat het lijkt dat Windows niet op de juiste wijze is geladen.
Plaatje
---
Dus steeds en back-up terug zetten werkt wel even, dat is overigens dezelfde die het altijd goed heeft gedaan. Ik kan wel opstarten met Windows 10, wat een rot Windows versie, is niet mijn ding, maar als het moet moet het maar, anders niet op PC en Internet. Alleen staat daar heel veel niet op, zelfs geen e-mail.
---
Is dit een bekend iets, of heb ik weer eens iets speciaals?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Herstel melding.jpg‎ (86,6 KB, 12x gelezen)
Oud 29 May 2017, 09:39   #2
falstring

Standaard

zou heel goed wel eens een overlijdende harde schijf kunnen zijn.
heb je een goede backup? zo neen, direct maken!
en daarna je hd testen met hdtune http://www.hdtune.com/download.html
neem de proversie, die kan je gratis proberen.
falstring is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2017, 09:44   #3
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Gewoon de free versie gebruiken, je hoeft alleen de S.M.A.R.T waarden te weten, onzin om daar de pro versie, waar je weer slecht vanaf komt, te gebruiken.

Maar kijk eerst in de logboeken bij Windows, systeem en toepassingen of je foten met een code hebt, de code die er zo uitziet, 0x........
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2017, 15:39   #4
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

En dat de pc met een ssd erin?
Want die dingen leven meest wel, of helemaal niet, dus zou het niet aan de schijf moeten liggen.

Ik zou dat classic start ding deinstalleren in veilige modus en daarna (zo gewenst) op nieuw installeren.
In veilige modus kan je komen, door in de screenprint die je geeft op "zie geavanceerde herstel opties" te klikken.

Niek
Oud 30 May 2017, 00:01   #5
burgkop

Standaard

Zit nu op tablet, computer niet bruikbaar.
Behalve als ik een oudere backup terug zet, dan heb ik weer beeld en kan ik van alles doen.
Maar wil je weer afsluiten of herstarten, als je hem een poosje hebt gebruikt, dan Moet je de updates doenAls je wilt herstarten, dan bekende tekst dat windows bezig is met update 1 van 2 (of meerdere) schakel comp. niet uit ... de bekende tekst. In donkerblauw scherm met draaend rondje.
Dat scherm staat er na 2 uur nog. Soms zie je het bezigheidsledje branden, meestal als er een half uur niets is gebeurt, maar zal wel wat anders zijn, want hij blijft op eerste update staan, 1 van 2.

Ik kan verder niets, alleen met Acronis cd erin geforceerd backup terug zetten (reset knop)

Doe ik nu hetzelfde maar dan updates installeren en pc afsluiten, dan is hij na 3 uur nog steeds niet afgesloten en als ik dan op monitor kijk staat hij nog steeds bij update 1 en het dingetje draait, dus zit niet vast.

Vreemd hoor.
Wanneer ik handmatig na backup ga zoeken op updates, dan krijg je de melding, zoals gewoonlijk, dat de computer wordt veerbereid op...... maar ook dat staat er na een uur nog.

Ik snap er geen bal van.

Zal morgen eens die nieuwe ssd schijf van 500 gb loskoppelen, daar staat verder niets op, heb ik nog geen bitje op gezet, alleen aangemeld en een driveletter gegeven.
Ik blijf het raar vinden dat deze in het zwarte scherm staat, als enige, voordat je in windows komt.
Staat Niet aangesloten op een sata aansluiting op het moederbord, maar op een extra sata aansluiting op een pci insteekkaartje. (usb3 en sata)
Je moet toch wat proberen.
Die ssd staat in de bios als laaste denk ik, eerst gaan dvd - kleine ssd met os - dan de rest.

---

edit.

Wanneer ik overschakel naar Windows 10, op dezelfde SSD - Uiteraard andere partitie - Dan is er niets aan de hand. dan gaat hij een paar updates uitvoeren, zonder probleem. Herstarten ook.

Windows 10 zal voor mij nooit wat worden.

Edit;

In dat zwarte scherm staat overigens wel bij die maagdelijke ssd tekst Pci-e van dat betreffende insteek kaartje.

Laatst gewijzigd door burgkop : 30 May 2017 om 06:32 Reden: Aanvulling
burgkop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2017, 05:33   #6
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

????

Dat is niet slim ,want Windows 10 Werkt perfect .
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2017, 06:42   #7
burgkop

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
????

Dat is niet slim ,want Windows 10 Werkt perfect .
Zal net zo zijn als de overgang van XP naar 7 was ook niets voor mij en later weer naar 8.
Ben je er net aan gewend (duurt bij mij lang) komt er weer wat anders.
Daarom was ik blij met Windows Classic voor Windows 8.
In Windows 10 al die ongevraagde apps en al die bewegende/schreeuwende reclametroep, wat een ergernis.
Mooi voor laptop etc. met aanraakscherm, dat wil ik echt niet op PC, aanraakscherm, ik blijf bij de muis.
Wanneer komt de volgende Windows?
Oud 30 May 2017, 07:46   #8
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Windows 10 blijft nog heel lang.

Mocht er een andere komen , heb je er toch ook weer problemen mee.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 May 2017, 20:32   #9
burgkop

Standaard

Ik heb de kleine SSD losgemaakt.
Heb dezelfde kabels aan de grotere SSD bevestigd.
3 partities gemaakt.
Ik denk: ik zet Windows 8 en 10 er éven opnieuw op.
Dat ging dus even niet door.
Vrijwel hele dag zoet geweest en het is nog niet gelukt.
Steeds foutmeldingen en ook NTLDR ontbreekt, deze laatste in het verleden ook vaak gehad, en dan kreeg je het met veel moeite goed. Wat een ellende toch.
Het zal inmiddels wel weer een paar jaar geleden zijn dat ik iets geinstalleerd heb, en dan ben ik weer veel vergeten, gelijk weer handen in het (weinige) haar.
ik krijg dus gewoon die installatie schermen niet, daarvoor al meldingen dat het niet gelukt is.

Wat kan er nu simpeler dan een nieuwe installatie zijn, op een geformatteerde schone ssd?

Heb nu een heel oude backup van win 8 erop gezet nu kan ik even op de computer. Als ik updates zoek, dan duurt het een euwigheid en na een uur is ie nog aan het zoeken.
Of je krijgt de melding bij afsluiten dat de het scherm niet moet afsluiten etc. bij 1 update. Maar ook hier die rondjes blijven maar draaien en ook daar na een uur nog steeds.
Ik snap er helemaal niets van, nooit gehad.
Denk maar niet dat ik ook even Windows 10 erbij kan zetten als dual boot, nee hoor, vergeet het maar.

Hoe pak ik dit nu het beste aan, vanaf het begin, op C moet Win 8 komen en op D win 10.
Dual boot bij opstarten.
Ik heb onderweg wat plaatjes gemaakt, niet geheel duidelijk, maar toch, zegt jullie meer dan mij denk ik, maar helaas die krijg ik hier niet bij, ook weer nieuw, krijg deze melding:

Your submission could not be processed because a security token was missing.

If this occurred unexpectedly, please inform the administrator and describe the action you performed before you received this error.

Staat er ergens wat fout??
Oud 30 May 2017, 20:55   #10
Lange Pier

Lange Pier's schermafbeelding

Standaard

Waarom W8?
Zou het bij W10 houden, eerst alle partities verwijderen en W10 het zelf laten uitzoeken.
W10 draait prima en welke reclametroep?

Hier staat alles wat je moet weten.
https://www.schoonepc.nl/windows10/w...procedure.html

En voor de volgende keer, je kunt vanuit W10 een herstelinstallatie uitvoeren met of zonder met behoud van bestanden, software is sowieso weg en moet opnieuw worden geïnstalleerd.

Weet niet waar je steeds mee bezig bent maar installeer hier W10 in een ½ uurtje op een SSD, aanpassen, drivers en software installeren duurt wat langer.

En welke plaatjes?

Laatst gewijzigd door Lange Pier : 30 May 2017 om 22:32
Lange Pier is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten