Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 December 2015, 09:58   #1
anoniem17858
Guest

Standaard geheugen smartphone uitbreiden

Mijn Huawei smartphone heeft een intern geheugen van slechts 4G, ik heb er een sd-kaartje in zitten waarop ik zoveel mogelijk alle foto's en apps zet. Sommige apps kan ik echter niet verplaatsen naar het sd-kaartje. Als hij nu apps wil updaten krijg ik de mededeling dat er te weinig geheugen ruimte is. Whatsapp bijvoorbeeld kan niet naar de sd-kaart maar kan ook niet updaten. Kun je op de een of andere manier zorgen dat dat sd-kaartje gezien wordt als onderdeel van het interne geheugen of moet ik gewoon een nieuwe telefoon aanschaffen?
De apps die ik nu heb wil ik wel houden, en ik heb te weinig verstand van de apps die al op de telefoon zaten om te weten wat er af kan of niet.

Ik gebruik mijn telefoon om te bellen, te appen, een beetje te internetten,te navigeren via een app die op mijn sd-kaartje zit, verder nauwelijks spelletjes, muziek of films kijken. Ook facebook en dergelijke doe ik niet op mij telefoon.

Wie heeft advies in Jip-en-Jannek-taal
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2015, 13:01   #2
anoniem14945
Guest

Standaard

In Jip-en-Janneketaal: nee dat kan niet.
Ik zie op internet wel wat opties, maar die zijn niet eenvoudig of zonder risico. (Google maar eens op android move apps to sd card)

Allicht is er wel nog op een makkelijke manier winst te halen door wat van die voorgeinstalleerde dingen weg te doen. Plaats anders eens een lijst met apps waarover je twijfelt. Er is hier wel iemand die dan kan zeggen of je iets weg kunt doen of beter moet laten staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 December 2015, 14:54   #3
anoniem15124
Guest

Standaard

Verplaatsen is vaak, helaas, niet mogelijk.

De meeste voorgeinstalleerde apps laten zich (helaas) niet verwijderen.
Om dat wel te kunnen schijn je een telefoon te kunnen/moeten rooten.
Heb daar alleen geen ervaring mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2015, 18:56   #4
anoniem17858
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FooBar Bekijk bericht
In Jip-en-Janneketaal: nee dat kan niet.
Ik zie op internet wel wat opties, maar die zijn niet eenvoudig of zonder risico. (Google maar eens op android move apps to sd card)

Allicht is er wel nog op een makkelijke manier winst te halen door wat van die voorgeinstalleerde dingen weg te doen. Plaats anders eens een lijst met apps waarover je twijfelt. Er is hier wel iemand die dan kan zeggen of je iets weg kunt doen of beter moet laten staan.
Dat zou een hele lange lijst worden....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2015, 19:18   #5
anoniem45394
Guest

Standaard

Ik heb 360 antivirus/boost ge´nstalleerd en daar zit een appje in welke je kunt gebruiken om app's naar je sd-kaart te verplaatsen tevens maakt hij voor mij telkens het geheugen leeg zodat ik altijd een mooi vlot en zo leeg mogelijk geheugen ter beschikking heb
Deze 360 zit in de playstore
https://play.google.com/store/apps/d...security&hl=nl
  Met citaat antwoorden
Oud 28 December 2015, 22:00   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb dat ding gelijk om m'n Samsung gezet. Wat kan die lekker opruimen en de boel sneller maken.
Thnx.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2015, 10:22   #7
anoniem17858
Guest

Standaard

Ik hoop dat ik wijs kan uit die app. Ik gebruik mijn telefoon alleen maar om te bellen, appen, mailen en heel soms om te browsen. Geen facebook erop omdat die steeds vast loopt. Ik kijk alleen de filmpjes die dooregeappt worden. maar geen idee of ik al die google apps weg zou kunnen doen. google play music, google drive, google plus, ik weet allemaal niet wat het is en wat het doet. Een hele serie apps met van die groene google-poppetjes staat er in de lijst van gedownloade apps. Ik weet niet of ik die gedownload heb. Die zijn dan denk ik meegekomen als bagage bij iets anders. nou ja, we zien het wel. Wat is een goede andere, niet te dure smartphone met veel meer intern geheugen voor een simpele gebruiker als ik?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2015, 12:24   #8
anoniem45394
Guest

Standaard

Als jij niets met Google doet kun je alles wat op Google duidt weg doen, maar als je er Google Drive op hebt lijkt het er op dat je met je Google-account inlogt en dan zou je alles wat met Google te maken hebt wel eens nodig kunnen hebben. Volgens mij heeft 360 bij mij alles van Google op de SD kaart gezet. de app werkt echt heel gemakkelijk je kunt op menu klikken ( links-bovenin op de 3 horizontale streepjes) dan ontvouwt een keuzemenu waar je allerhande opties aan kunt klikken. Daar staat onderandere 'appmanager' bij, daar boven in dat menu staat een tabblad 'app naar SD' Dat appje regelt verder alles voor je
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2015, 22:12   #9
anoniem17858
Guest

Standaard

Bij app naar sd staat alleen genoemd dat ik 6 reeds verplaatste apps kan controleren. Die 6 had ik handmatig al naar de sd kaart verplaatst. Verder worden er geen verplaatsbare apps genoemd. Wel heb ik met de 360 app een heleboel vooraf ge´nstalleerde apps uitgeschakeld en updates ervan verwijderd (wat ik voorheen wel eens handmatig deed). Het is wel fijn dat er vermeld staat bij welke dat veilig is om te doen. Ik ben de voordelen van die 360 boost app nog een beetje aan het ontdekken.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 December 2015, 22:54   #10
anoniem45394
Guest

Standaard

Als het goed is heb je nu ook ergens aan de rand van je scherm een raket staan, als je deze iets richting het midden sleept en daar loslaat zul je zien dat hij afgeschoten wordt en daarna kun je zien hoeveel geheugen hij vrijgemaakt heeft. Ook is het goed voor de snelheid van je phone om eens op het vierkantje in de taakbalk te tikken en dan dmv "swipen" alle schermen weg te vegen. ik kan dat in 1 keer doen door in dat "vierkantjescherm" van onder naar boven te vegen. Daarmee maak je nl ook behoorlijk geheugen vrij. Ik doe dat enkele malen per dag tegelijk met het afvuren van de raket.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten