Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Internet Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 4 May 2013, 11:04   #1
anoniem45187
Guest

Smile Tabbladen Opera browser

Hallo, ik hoop dat er een Opera gebruiker is op het forum. Mijn vraag, wanneer ik een site open, dan opent hij zich normaal op het scherm en ook boven in de smalle Tabbladenbalk. Wanneer ik echter een volgende site open, dan verdwijnt hij in die balk achter de vorige, bij Firefox is er een progje dat kan instellen dat ze in die bladwijzerbalk naast elkaar komen ( uiteraard niet op het scherm ) het werkt echter niet in Opera. Dus dat je zo'n 4 sites open hebt en boven kan kiezen welke je nog even wilt zien. Heeft iemand daar een tip over, alvast bedankt. Oldtimer
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 01:40   #2
anoniem22217
Guest

Standaard

Klik bovenaan waar de url balk staat met rechtermuisknop en kies voor "aanpassen" en dan "uiterlijk" nu kun je V'jes zetten bij de balken die je wilt zien, er staat ook de balk Tabbalk bij, als je deze aanvinkt dan krijg je bovenin beeld één tabblad te zien met daarnaast een "+" klik je op de "+" dan opent er en nieuw tabblad enz enz.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 16:23   #3
anoniem45187
Guest

Smile

Stroke33, bedankt voor de reactie, dus als ik het goed begrijp en zag, open je een site en als je dan een nieuwe site opent moet je eerst een nieuw tabblad maken. Een nieuwe site maakt dus niet automatisch een nieuw tabblad aan. Heb tot nu toe FF. gebruikt en probeer nu Opera, wat ik trouwens ook niet heb kunnen vinden is de Bladwijzerbalk bovenin, waarin je een paar Favorieten Bladwijzers kunt vastzetten die daar blijven staan, ook zoals in FF. Ik hou me aanbevolen voor tips. Vr.Gr. Oldtimer
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 20:33   #4
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oldtimer Bekijk bericht
Stroke33, Heb tot nu toe FF. gebruikt en probeer nu Opera, wat ik trouwens ook niet heb kunnen vinden is de Bladwijzerbalk bovenin, waarin je een paar Favorieten Bladwijzers kunt vastzetten die daar blijven staan, ook zoals in FF. Ik hou me aanbevolen voor tips. Vr.Gr. Oldtimer
Een browser is een browser en de browsers als daar zijn hebben alleen enkel kleine verschillen, waarom ben je overigens gestopt met FF.

Het instellen van die vaste tabbladen gaat via instellingen opties startpagina, ik vind FF wat instellen betreft overigens makkelijker nog makkelijker is Google Chrome, deze bewaart ook al je instellingen voor als je een keer een crash krijgt.

Bladwijzerbalk bovenin, waarin je een paar Favorieten Bladwijzers kunt vastzetten rechtsklikken en kies voor "aanpassen" en dan "uiterlijk" nu kun je V'jes zetten bij de balken die je wilt zien, er staat ook de balk Tabbalk bij open de favoriete sites in telkens een ander tabblad en maak hiervan je stratpagina net als in FF.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2013, 16:24   #5
anoniem45187
Guest

Smile

stroke33 , nog even de Oldtimer, na al een paar jaar te zijn overgestapt naar Thunderbird ( geweldig programma ) ben ik sinds kort bezig met FF. Op zich niet verkeerd, toch wilde ik hem eens naast Opera zetten, dus nog niet weg doen, maar vergelijken. Dank zij jou tips ben ik al een heel eind, het verschil wat wel opviel, was dat je in Opera met het openen van een site eerst een nieuw tabblad moest maken, terwijl dat in FF. automatisch ging en dat kon ik niet vinden. Maar met jouw tips ben ik al een heel eind, zeker met die Favorieten, ga nog even verder kijken, anders toch FF. Vr.Gr. Oldtimer.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten