Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Overige > Overige

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 June 2016, 09:21   #1
michelle-michelle

Standaard Woorden tellen in Statusbalk telt niet

Vreemd hoor, hoewel bij mij (Windows7) in Word 2010 via de Statusbalk de optie Woorden tellen aangevinkt staat, zie ik toch het volgende:

• Linksonder in de Statusbalk dat 'Woorden tellen' bij sommige Word-documenten inactief is (licht grijs gekleurd). Hij telt dus niet.
• Als ik het document heropen is de Woordenteller in de Statusbalk wel actief, maar zodra ik ga typen wordt hij weer inactief en telt dus niet mee. Idem als ik een nieuw document wil maken, telt de Woordenteller in de Statusbalk niet mee.
Lengte document maakt blijkbaar geen verschil.
.
Ik vraag me af hoe dat kan? Werkt er soms iets vertragend?

Terzijde: ik weet wel dat je in Word via Groep Controleren > Controle > Woorden tellen zo ook het aantal getypte woorden kan terugvinden. Maar ik begrijp dus niet waarom in de Statusbalk onderaan je scherm de Woordenteller inactief blijft en/of niet mee telt tijdens het typen.
michelle-michelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2016, 10:00   #2
michelle-michelle

Standaard

Na nog wat langer googlen vond ik bij Microsoft.support het volgende in de Engelse taal waarom de woordenteller in de Statusbalk van Word 2010 soms niet telt en/of inactief blijft:

As you type text in a Microsoft Office Word 2007/2010 document, the word count on the status bar may intermittently dim or may not be available.
CAUSE: This behavior may occur because Word 2007/2010 dims the word count on the status bar to indicate that the current word count is inaccurate.

Wellicht hebben anderen hier ook wat aan deze informatie.
michelle-michelle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten