Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 May 2016, 06:16   #1
michelle-michelle

Standaard Importeren Contactpersonen WLM lukt maar half

Na de Bolcom-reparatie van mijn Asus-laptop moest ik ook de Contactpersonen bij Windows Live Mail weer opnieuw installeren middels exporteren/importeren, dus in mijn geval van WLM 2011 (andere laptop) naar WLM 2012.
Alles correct gedaan, Contactpersonen op een USB-stick opgeslagen, maar gek genoeg importeert WLM 2012 maar een deel van de Contactpersonen. Hoe kan dat?

Op mijn laptopscherm zie ik 't schermpje Windows Live Contacts/Importeren... maar de groene tijdbalk blijft halverwege steken, al meer dan een half uur.
In de lijst Contactpersonen zie ik dat een deel dus is geïmporteerd maar een flink deel (nog) niet.

WLM 2012 afsluiten en opnieuw opstarten helpt niet. Wel zie ik bij een tweede en derde poging importeren, dat er iets meer Contactpersonen worden geïmporteerd, maar nog lang niet allemaal. Ook dan blijft de groene tijdbalk 'importeren' weer halverwege steken.

Weet iemand een oplossing. Alvast weer bedankt.
michelle-michelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2016, 22:08   #2
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Er zit vermoedelijk een foutief e-mail adres in de lijst. Dus een niet geldig adres.
Ik heb dit 1 keer meegemaakt en dat was flink zoeken.
Kijk hoeveel je er wel binnen hebt en tel dan in het .csv bestand net zover naar onderen. Daar zou ongeveer het onjuiste adres kunnen staan.
Vaak gaat het dan, om het ontbreken van de @ of de . (punt).

Je kunt natuurlijk ook het .csv bestand via excel in 2 stukken delen en beiden weer opslaan als .csv bestand.
Dat maakt het zoeken iets gemakkelijker.

Niek
Oud 10 May 2016, 08:26   #3
j.claassen

Standaard

Ik gebruik al jaren wlm, maar ik heb nog nooit mijn contactpersonen hoeven importeren. Die zitten gekoppeld aan mijn hotmailaccount. Als ik een nieuwe laptop koop staan de contactpersonen er binnen een paar seconden weer allemaal op. Wel heb ik veel last gehad van dubbelingen. Eerst van contacten die ik met gmail op mijn smartphone had aangemaakt, maar in deze lijst weer verschenen als jan Janssen, ipv als Janssen, Jan. Later bleek dat ook nog mijn skype contacten automatisch werden overgenomen in wlm. Ik heb dat allemaal kunnen herstellen.
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2016, 12:56   #4
michelle-michelle

Standaard

Ik denk dat de tip van Niekie30 in mijn geval wel eens zou kunnen. Ik ga dus even kritisch mijn mailadressen (Contactpersonen) doorlopen om te zien of er een onjuist adres in staat door wellicht ontbreken van een punt, @ of iets dergelijks.
Eventueel vul ik de rest handmatig aan als het er maar enkele nog zijn.

Laatst gewijzigd door michelle-michelle : 12 May 2016 om 13:00
Oud 13 May 2016, 08:25   #5
j.claassen

Standaard

Staan die adressen danniet bij hotmail?
j.claassen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2016, 18:47   #6
michelle-michelle

Standaard

Hotmail/Outlook gebruik ik amper, dus daar heb ik nooit apart de Contactpersonen ingevoerd of naar geïmporteerd.

Probleem is dat dus niet ALLE Contactpersonen worden geïmporteerd van WLM 2011 naar WLM 2012, van de ene naar de andere laptop dus, zoals hierboven al omschreven en waarvan Niekie30 de mogelijke oorzaak noemde.

Laatst gewijzigd door michelle-michelle : 16 May 2016 om 18:54
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten