Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Systemen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 October 2008, 12:49   #21
anoniem16239
Guest

Standaard

Ok, maar volgens mij hadden we al een keer geconstateerd dat jij een andere manier van benchmarken hebt dan de reviewers van bijv. Anandtech of TomsHardware.
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3269&p=2
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2008, 14:52   #22
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door obi-wan-kenobi Bekijk bericht
Ok, maar volgens mij hadden we al een keer geconstateerd dat jij een andere manier van benchmarken hebt dan de reviewers van bijv. Anandtech of TomsHardware.
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3269&p=2
Je laat nu een testvergelijking zien tussen een WD en een Samsung, ik heb het over de versichillen tussen de Samsung F1 640GB en de F1 750GB.
En ja, ik vergelijk anders dan Anantech, ik test namelijk op de verschillen in real life, dus hetgeen een thuisgebruiker dagelijks zal ervaren met kopieren, laden, wegschrijven etc....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2008, 15:01   #23
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Je laat nu een testvergelijking zien tussen een WD en een Samsung, ik heb het over de versichillen tussen de Samsung F1 640GB en de F1 750GB.
En ik had het over de verschillen in prestatie bij verschillen in platter-grootte en cache-hoeveelheid, ongeacht het merk. De test laat duidelijk zien dat gemiddeld gezien de verschillen klein zijn, vooral als je alleen maar ontopic kijkt naar de gameprestatieindex.

Geneuzel in de marge is niet iets om je druk over te maken, 640GB 16MB en 750GB 32MB zijn gewoon allebei snel vergeleken bijv. die wat minder moderne 320GB WD schijf met 2 platters.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2008, 15:11   #24
anoniem30685
Guest

Standaard

[QUOTE=obi-wan-kenobi;415430]En ik had het over de verschillen in prestatie bij verschillen in platter-grootte en cache-hoeveelheid, ongeacht het merk. De test laat duidelijk zien dat gemiddeld gezien de verschillen klein zijn, vooral als je alleen maar ontopic kijkt naar de gameprestatieindex.QUOTE]

Pardon? het maakt weldegelijk uit welk merk en/of type schijf je gebruikt hoor! De snelheidsverschillen tussen diverse merken en soorten schijven kunnen aanzienelijk zijn.
Je kan dus niet stellen dat 'omdat' de WD hier misschien iets sneller is dan de F1, dat dit ook op gaat voor de 640GB F1 en de 750GB F1.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 October 2008, 15:27   #25
anoniem16239
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door qpc Bekijk bericht
Pardon? het maakt weldegelijk uit welk merk en/of type schijf je gebruikt hoor! De snelheidsverschillen tussen diverse merken en soorten schijven kunnen aanzienelijk zijn.
Mja dat is ook mogelijk, laten we bij gebrek aan volledige benchmarkoverzichten dan maar gewoon voortaan de WD 640GB 16MB aanbevelen, de prijs voor deze harddisk is ook al gedaald tot het niveau van de Samsung 640GB 16MB!

Maar ik blijf het allemaal gerommel in de marge vinden, boven de 16MB cache maakt het allemaal niet zoveel uit. Een nog hogere dichtheid op de platters echter wel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten