Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 June 2009, 16:38   #1
anoniem32775
Guest

Question harde schijven in xp

hallo, ik heb een Hitachi HDT 721010SLA360 van 1 terrabyte ingebouwd, deze word gezien in de bios.
op deze computer word hij aangegeven als schijf G en H,ook staan hier C-D en dvd spelers E en F, maar bij schijfbeheer worden alleen de dvd spelers E en F aangegeven. geen C-D-G-H
als ik klik op H krijg ik ís niet geformatteerd nu formatteren? bij ja volgt kan schijf in station H niet formatteren.
bij G krijg ik G is niet toegankelijk bestand is beschadigd of onleesbaar.
Ik gebruik Windows XP home Sp3.
hoe krijg ik deze puzzel opgelost?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2009, 16:56   #2
anoniem27570
Guest

Standaard

De schijf werkte eerst wel met/op die schijfletters?

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2009, 12:58   #3
anoniem32775
Guest

Standaard h disk

beste pier,
dank voor de reactie maar de disk is nieuw en gisteren geplaatst dus ik weet niet of het werkte maar bij schijf onderhoud kan ik geen enkele harddisk vinden ook de C schijf en de D schijf niet.
bij deze computer staan de C en D schijf wel maar de G en H zijn niet te formatteren of anders te benaderen, ook jou suggestie ziet de nieuwe schijf niet.
groet Johan
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2009, 13:31   #4
anoniem27570
Guest

Standaard

Als hij wel wordt gezien in de bios maar niet in windows of TestDisk dan klopt er iets niet, indien hij in de bios wordt gezien is hij ook zichtbaar in een OS en disktools of de controller moet op raid of ahci mode staan zonder dat de driver ervoor is geladen in windows.

Geef eens op welk merk en type moederbord je hebt en aan welke SATA aansluiting de schijf hangt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2009, 13:39   #5
anoniem30685
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanhanne Bekijk bericht
beste pier,
dank voor de reactie maar de disk is nieuw en gisteren geplaatst dus ik weet niet of het werkte maar bij schijf onderhoud kan ik geen enkele harddisk vinden ook de C schijf en de D schijf niet.
bij deze computer staan de C en D schijf wel maar de G en H zijn niet te formatteren of anders te benaderen, ook jou suggestie ziet de nieuwe schijf niet.
groet Johan
Wacht effe

Je koopt een nieuwe schijf, je plaatst deze in de pc, je klikt op 'computer' en ziet dan dat deze nieuwe schijf al de letters G + H hebben??????
Dat kan niet kloppen......

Een nieuwe schijf kan je niet meteen in 'computer' terugvinden, die zal je eerst moeten formatteren.
Het feit dat jij deze schijf dus WEL ziet, en dan zelfs in 2 partities, doet mij vermoeden dat deze schijf al eerder door iemand gebruikt is en aangezien je hem niet kan formatteren of terug kan vinden in het beheer, ga ik er van uit dat je (per ongeluk?) een kapotte schijf hebt gekregen....
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2009, 15:58   #6
anoniem32775
Guest

Standaard hdd

hallo,
jullie hadden gelijk de schijf was kapot , volgens de leverancier ,maa ik heb nu een nieuwe Samsung sata .schijf 1Tb gekregen
probleem blijft dat bij schijfbeheer alleen de dvd branders worden weergegeven, dus formatteren blijf niet mogelijk omdat ik de schijf alleen zie bij apparaatbeheer-schijfstations waar hij word weergegeven als goed werkend!
Nb misschien niet terzake doende maar systeemherstel werkt ook niet meer terwijl het wel is geactiveerd.
ik heb Malware-antimalware draaien en Avg internet securitie.
ik word er een beetje niet goed van .
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2009, 17:27   #7
anoniem26473
Guest

Standaard

Zie je ook iets in de post schermen? Kijk ook eens of ze wel in het bios herkend worden. Er kunnen ook controllers uit staan.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2009, 21:33   #8
anoniem38560
Guest

Standaard

Kan ook zijn dat je controllers nog sata1 zijn 150 dan moet je de schijf jumperen om hem zichtbaar te maken. zie volgende:
http://www.samsung.com/global/busine...126&orderNum=5
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2009, 16:59   #9
anoniem32775
Guest

Standaard

in de bios word de schijf goed weergegeven ook bij apparaatbeheer staan de hd schijven aangegeven,maar bij schijfbeheer staat geen enkele hd schijf vermeld wat ik ook probeer!
ik heb 3 schijven 1= 160GB 2=500GB 3=1TB.
die eerste twee werken goed

Laatst gewijzigd door johanhanne : 13 June 2009 om 17:01 Reden: aanvulling
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2009, 17:07   #10
anoniem27570
Guest

Standaard

Je zou ook eens antwoord kunnen geven op de gestelde vragen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten