Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Forum

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 19 November 2006, 11:20   #81
anoniem14563
Guest

Standaard

effe doorgaand over het 'spam-berichten onderwerp':

Misschien is dit wat?

Ik heb op mijn website een nieuws-systeem, waarbij je commentaar kan plaatsen. Daar werd de laatste tijd ook erg veel gespamd. Nu heb ik daarvoor de akismet plugin ge-activeerd voor dat systeem. Er komt nu geen enkel spam-commentaar meer doorheen.

Bij die plugin worden namelijk de geposte naam, email, en bericht doorgestuurd naar de servers van akismet, en als daar dan blijkt dat het erg veel op spam lijkt, dan krijgt de webserver een 'foutmelding' terug.
En als dát zo is, dan zet de webserver het geposte bericht in een aparte database, die de admin eens in de zoveel tijd kan controleren, en daarna leeghalen.

Misschien bestaat er ook zo'n plugin voor dit forum systeem?
Of een plugin met een soort woordfilter (als een bericht zoveel % van dat soort 'spamwoorden' bevat, dat hij dan eruit gefilterd wordt)?

Oud 22 November 2006, 23:58   #82
anoniem14733
Guest

Standaard

Ben net door het forum aan het bladeren en krijg opeens mijn berichten "oudste eerst" te zien i.p.v. "nieuwste eerst".
Het betrof niet iets wat per ongeluk was, want na het klikken erop, kreeg ik het goed te zien, volgende forum topic was het weer verkeerd.
In mijn gebruikersprofiel gaan kijken en daar stond bij de opties opeens "oudste eerst" i.p.v. "nieuwste eerst".
Heeft admin misschien middels een mysql commando ofzo de manier van weergave voor alle gebruikers gewijzigd?
Ik heb het nu weer teruggezet, maar zoiets kan toch niet zomaar plotseling wijzigen anders, toch?

Oud 23 November 2006, 00:04   #83
anoniem14733
Guest

Standaard

Hmmz... zeker alweer gecorrigeerd, gaat nu weer goed.

Oud 23 November 2006, 01:55   #84
anoniem17980
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Ben net door het forum aan het bladeren en krijg opeens mijn berichten "oudste eerst" te zien i.p.v. "nieuwste eerst".
Het betrof niet iets wat per ongeluk was, want na het klikken erop, kreeg ik het goed te zien, volgende forum topic was het weer verkeerd.
In mijn gebruikersprofiel gaan kijken en daar stond bij de opties opeens "oudste eerst" i.p.v. "nieuwste eerst".
Heeft admin misschien middels een mysql commando ofzo de manier van weergave voor alle gebruikers gewijzigd?
Ik heb het nu weer teruggezet, maar zoiets kan toch niet zomaar plotseling wijzigen anders, toch?
Ik heb die fout nu al een paar keer ook gehad (ik wil "laatste eerst" en staat goed in profiel) maar andere dingen waren in profiel wel omgesprongen.

Ook raakte ik stiekem "uitgelogd", bleek opeens "bezoeker" te zijn geworden en ging dus opnieuw naam en wachtwoord ingeven.

Er hapert echt wel iets.

Oud 23 November 2006, 17:09   #85
anoniem17980
Guest

Standaard

Ik krijg de raarste volgorde-verspringingen eerste/laatste enzo, moet steeds corrigeren; de laatste keren was/ben ik hier binnen met Linux SUSE10.1 + Firefox en daar zou het wel eens mee kunnen samenhangen (heeft ontegenzeglijk bugs). Straks ff proberen via Windows + IE, of dat verschil maakt.

Oud 23 November 2006, 18:58   #86
anoniem17980
Guest

Standaard

Nu ook met Windows en Firefox en IE geprobeerd; het gaat fouter en fouter, VOORAL binnen de rubriek "besturingssystemen" en met toenemende schakel-vertragingen, tot een hele minuut toe.

Het moet haast wel een forum-bug zijn.

Oud 24 November 2006, 01:44   #87
anoniem14733
Guest

Standaard

Nee er zit geen bug in deze versie. Waarschijnlijk is er in gewerkt, maar helaas zullen we even moeten wachten op een antwoord van Admin.

Oud 24 November 2006, 13:18   #88
anoniem1
Guest

Standaard

Hmmm... ik denk dat dit een foutje van mijn kant is geweest..
Ik heb een nieuw subforum toegevoegd (Over Vista, we moeten wel bij de tijd blijven ) en daarbij een paar instellingen veranderd. Blijkbaar stonden de subfora van "besturingssystemen" op oplopende volgorde. Ik heb het gefixed, denk dat het probleem nu voorbij moet zijn.

groet,

Admin

Oud 24 November 2006, 15:45   #89
anoniem14733
Guest

Standaard

Zit nog een bugje in manier van weergave voor nieuwe users i.c.m. instellingen in het admincp, da's bij 3.6.4. weer opgelost.
Maar misschien heb je dat al gezien Admin.

Oud 30 November 2006, 01:52   #90
anoniem17980
Guest

Standaard

Bij mij gaat het nog steeds fout met de kolom "laatste" en erger: in geen enkele rubriek kan ik oudere posten vinden dan enige weken.

Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten