Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 May 2013, 10:16   #1
anoniem54577
Guest

Standaard welke windows 8 kopen?

ik heb een hele mooie vrij nieuwe samsung laptop met windows 7. daar heb ik nooit met plezier mee gewerkt. (geef mij - nog steeds - maar windows-xp!) ik wil nu w7 eraf gooien en windows 8 erop zetten. nu heeft bolcom...

http://www.bol.com/nl/l/computer/sof...00201373081gol

... microsoft windows pro 8 voor net geen 100 euro in de aanbieding. op dvd. maar ik kan nergens vinden dat het ook gewoon als 'hoofd'-OS kan worden geďnstalleerd, dus op een schone C-schijf, zeg maar, i.p.v. windows 7, of er overheen, en dan GEEN giga map windows.old!

enig idee of dit kan en hoe dat moet ? bedankt alvast!
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2013, 10:59   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Kan ook gewoon een verse installatie met de Upgrade van W8 gewoon in het opstartmenu kiezen voor nieuwe Install.

Mocht er per ongeluk toch nog een map Windows old opduiken via schijfopruiming kan die dan verwijderd worden.

Windows 8 pro is wel aan te bevelen.

Kijk even verder voor prijzen op.

http://tweakers.net/categorie/404/be...A3g3Mw8JSuDWgA
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2013, 11:23   #3
anoniem54577
Guest

Standaard

dank. kan dit kloppen?! (te mooi om waar te zijn!)

http://tweakers.net/pricewatch/31970...pgrade%29.html
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2013, 22:39   #5
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwirinus Bekijk bericht
dank. kan dit kloppen?! (te mooi om waar te zijn!)

http://tweakers.net/pricewatch/31970...pgrade%29.html
Is ook te mooi om waar te zijn, het is een upgrade en die kan niet op de normale manier worden geregistreerd bij Microsoft, na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden en krijg je van het een code die je op hun aanwijzing ergens moet invullen. Schrijf die code op zodat je hem kunt hergebruiken als er wat mis gaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2013, 07:25   #6
anoniem54435
Guest

Arrow

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Is ook te mooi om waar te zijn, het is een upgrade en die kan niet op de normale manier worden geregistreerd bij Microsoft, na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden en krijg je van het een code die je op hun aanwijzing ergens moet invullen. Schrijf die code op zodat je hem kunt hergebruiken als er wat mis gaat.
Puur Onzin
Bij die upgrade zit een activatie kaart met de geldige licentiecode,
Als die geaccepteerd word , gaat het activeren bij Microsoft vanzelf.

Ik heb voor 17 stuks Windows 8 pro Upgrades nog niet met Microsoft gebeld .
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2013, 08:45   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
....na nieuwe installatie van enkel Windows 8 bel je met Microsoft en dan moet je het oude serienummer van Windows 7 bijdehand houden...
Heb je #5 gelezen ? Formatteer je dan wel vanuit het installatiemenu van de upgrade DVD, dus met de oude Windows (XP, Vista, 7) nog op die partitie ?
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2013, 10:47   #8
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Heb je #5 gelezen ? Formatteer je dan wel vanuit het installatiemenu van de upgrade DVD, dus met de oude Windows (XP, Vista, 7) nog op die partitie ?
Nee! ik installeer de Windows 8 upgrade op een "schone schijf" met de bijgeleverde code.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
Puur Onzin
Bij die upgrade zit een activatie kaart met de geldige licentiecode,
Als die geaccepteerd word , gaat het activeren bij Microsoft vanzelf.

Ik heb voor 17 stuks Windows 8 pro Upgrades nog niet met Microsoft gebeld .
Nee! Geen onzin! Al drie keer een schone installatie gedaan met een compleet Windows 8 upgrade pakket hier in het dorp.
Windows 8 vraagt tijdens de installatie netjes om de licentiecode die op het kaartje staat, en na invullen gaat deze verder met installeren.
Maar na de installatie wil Windows 8 deze niet activeren bij Microsoft.
Om alles werkend te krijgen en de updates te kunnen downloaden moet je en handmatig activeren bij Microsoft, én je zult om alles te kunnen doen met Windows 8 ook met een Outlook of oude Hotmail account moeten registreren Microsoft. En om nog meer te kunnen doen moet je er een Paypal of creditkaart account aan toe moeten voegen.

Ergo Windows 8 Upgrade installatie over oude Windows versie geen problemen (wel met Outlook of oud Hotmail account registreren bij Microsoft, Gmail adres lukt overigens ook om meer rechten te krijgen).

Windows 8 Upgrade installatie zonder oude Windows versie dient handmatig bij Microsoft te worden geactiveerd om updates te kunnen installeren (ook nu met Outlook of oud Hotmail account registreren bij Microsoft, Gmail adres lukt overigens ook om meer rechten te krijgen).

Overigens zijn de mensen bij Microsoft zeer aardig en behulpzaam.

Je krijgt een wachtwoordsleutel en deze dient je hier ( tik in het startscherm "uitvoeren" en daarna "msdt" zonder aanhalingstekens) worden ingevuld, zie plaatje
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg WW Sleutel.jpg‎ (10,0 KB, 5x gelezen)

Laatst gewijzigd door stroke33 : 17 May 2013 om 07:43
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2013, 16:08   #9
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Nee! ik installeer de Windows 8 upgrade op een "schone schijf" met de bijgeleverde code.
Maar dan is het begrijpelijk dat MS om activatie + oude licentiecode van vorige Windows vraagt, de installatie kan zelf niet meer nagaan of die oude er op stond. Dat zou alleen kunnen als MS de installaties zo aanpast dat je twee licentiecodes in moet voeren, want ik begrijp je wens om met een schone partitie te beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2013, 11:40   #10
anoniem54435
Guest

Standaard

Ja dat kan zeker .

Soms komen er alleen nog verzendkosten bij.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten