Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 May 2014, 10:48   #1
-jan-

Standaard Hijackthis -jan- (Mogelijke keylogger?)

Dit is mijn eerste bericht op een forum. Ik vermoed een keylogger op mijn computer. Ik heb van mijn provider een melding gehad dat met mijn inlog gegevens geprobeerd wordt om e-mail te versturen naar voor mij onbekende adressen. Ik heb pas (2 maanden) een nieuwe laptop (Acer Aspire V3-772G) met windows 8.1. Ik gebruik IE11. Een andere browser is geen optie i.v.m. 'Chipdrive password manager'. Als virusscanner heb ik ESET NOD32. Ik merkte dat mijn online toetsaanslagen soms letters overslaat. Offline programma's (word, excel enz) hebben hier geen last van. Ik heb middels berichten in dit forum 'Hijack This' geïnstalleerd. Het log ziet er als volgt uit:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5
Scan saved at 10:13:26, on 23-5-2014
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.02.1008)
MSIE: Internet Explorer v11.0 (11.00.9600.17037)

Boot mode: Normal

Running processes:
C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe
C:\Program Files (x86)\NETGEAR Genie\bin\NETGEARGenie.exe
C:\Users\mijnnaam\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Drop box.exe
C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\MyKey.exe
C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\scmsok.exe
C:\Program Files (x86)\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD Security\WDDriveAutoUnlock.exe
C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD Quick View\WDDMStatus.exe
C:\Program Files (x86)\NETGEAR Genie\bin\genie2_tray.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Users\mijnnaam\Downloads\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer13.msn.com/?pc=ACJB
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = https://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=255141
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: PlusIEEventHelper Class - {551A852F-39A6-44A7-9C13-AFBEC9185A9D} - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\Bin\PlusIEContextMenu.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\GROOVEEX.DLL
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: URLRedirectionBHO - {B4F3A835-0E21-4959-BA22-42B3008E02FF} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\URLREDIR.DLL
O2 - BHO: ZeonIEEventHelper Class - {DA986D7D-CCAF-47B2-84FE-BFA1549BEBF9} - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\Bin\ZeonIEFavClient.dll
O2 - BHO: SmartSelect - {F4971EE7-DAA0-4053-9964-665D8EE6A077} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: DocuCom PDF - {E3286BF1-E654-42FF-B4A6-5E111731DF6B} - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\Bin\ZeonIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [MyKey] C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\MyKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BCSSync] "C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\BCSSync.exe" /DelayServices
O4 - HKLM\..\Run: [Nuance PDF Converter Professional 7-reminder] "C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\Ereg\Ereg.exe" -r "C:\ProgramData\Nuance\PDF Converter Professional 7\Ereg\Ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [PDF7 Registry Controller] C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\RegistryController.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PDFProHook] C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\pdfpro7hook.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Acrobat Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Program Files (x86)\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Program Files (x86)\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [WD Drive Unlocker] C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD Security\WDDriveAutoUnlock.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WD Quick View] C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD Quick View\WDDMStatus.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ISUSPM] "C:\ProgramData\FLEXnet\Connect\11\ISUSPM.exe" -scheduler
O4 - HKCU\..\Run: [GarminExpressTrayApp] "C:\Program Files (x86)\Garmin\Express Tray\ExpressTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [NETGEARGenie] "C:\Program Files (x86)\NETGEAR Genie\bin\NETGEARGenie.exe" -mini -redirect
O4 - HKLM\..\Policies\Explorer\Run: [BtvStack] "C:\Program Files (x86)\Qualcomm Atheros\Bluetooth Suite\BtvStack.exe"
O4 - Startup: Dropbox.lnk = mijnnaam\AppData\Roaming\Dropbox\bin\Dropbox.exe
O8 - Extra context menu item: &Verzenden naar OneNote - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\ONBttnIE.dll/105
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE - Fill form - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/formfill.html
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE - Fill forms on this site only if requested - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/formigno.html
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE -officiele versieFill password - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/passfill.html
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE -officiele versieFill passwords on this site only if requested - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/passigno.html
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE -officiele versieSave password - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/passave.html
O8 - Extra context menu item: CHIPDRIVE -officiele versieSave passwords on this site only if requested - res://C:\Program Files (x86)\CHIPDRIVE\CHIPDRIVE MyKey\MyKey\\ieif.dll/passsvig.html
O8 - Extra context menu item: Converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Doel van koppeling converteren naar Adobe PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Doel van koppeling toevoegen aan bestaande PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office14\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Openen in PDF Professional 7 - res://C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\Bin\PlusIEContextMenu.dll/PlusIEContextMenu.htm
O8 - Extra context menu item: Openen met Nuance PDF Converter 7 - res://C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\cnvres_dut.dll /100
O8 - Extra context menu item: Toevoegen aan bestaande PDF - res://C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: &Gekoppelde notities van OneNote - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Gekoppelde notities van OneNote - {789FE86F-6FC4-46A1-9849-EDE0DB0C95CA} - C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office14\ONBttnIELinkedNotes.dll
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O18 - Filter hijack: text/xml - {807573E5-5146-11D5-A672-00B0D022E945} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\OFFICE14\MSOXMLMF.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\Windows\SysWOW64\nvinit.dll
O23 - Service: Adobe Acrobat Update Service (AdobeARMservice) - Adobe Systems Incorporated - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\armsvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AtherosSvc - Windows (R) Win 7 DDK provider - C:\Program Files (x86)\Qualcomm Atheros\Bluetooth Suite\adminservice.exe
O23 - Service: CCDMonitorService - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Acer Portal\CCDMonitorService.exe
O23 - Service: Intel(R) Content Protection HECI Service (cphs) - Intel Corporation - C:\Windows\SysWow64\IntelCpHeciSvc.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: ESET Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\x86\ekrn.exe
O23 - Service: ePower Service (ePowerSvc) - Acer Incorporated - C:\Program Files\Acer\Acer Power Management\ePowerSvc.exe
O23 - Service: Elan Service (ETDService) - ELAN Microelectronics Corp. - C:\Program Files\Elantech\ETDService.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: Garmin Core Update Service - Garmin Ltd or its subsidiaries - C:\Program Files (x86)\Garmin\Core Update Service\Garmin.Cartography.MapUpdate.CoreService.e xe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ieetwcollectorres.dll,-1000 (IEEtwCollectorService) - Unknown owner - C:\Windows\system32\IEEtwCollector.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\HeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) Capability Licensing Service TCP IP Interface - Intel(R) Corporation - C:\Program Files\Intel\iCLS Client\SocketHeciServer.exe
O23 - Service: Intel(R) Dynamic Application Loader Host Interface Service (jhi_service) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\DAL\jhi_service.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Intel(R) Management and Security Application Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel(R) Management Engine Components\LMS\LMS.exe
O23 - Service: Launch Manager Service (LMSvc) - Acer Incorporate - C:\Program Files\Acer\Acer Launch Manager\LMSvc.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - Unknown owner - c:\PROGRA~2\mcafee\SITEAD~1\mcsacore.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Firewall Core Service (mfefire) - McAfee, Inc. - C:\Program Files\Common Files\McAfee\SystemCore\\mfefire.exe
O23 - Service: McAfee Validation Trust Protection Service (mfevtp) - Unknown owner - C:\Windows\system32\mfevtps.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe,-200 (NAUpdate) - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Nero\Update\NASvc.exe
O23 - Service: NETGEARGenieDaemon - NETGEAR - C:\Program Files (x86)\NETGEAR Genie\bin\NETGEARGenieDaemon64.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files (x86)\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe
O23 - Service: PDFProFiltSrv - Nuance Communications, Inc. - C:\Program Files (x86)\Nuance\PDF Professional 7\PDFProFiltSrv.exe
O23 - Service: Quick Access Service (QASvc) - Acer Incorporate - C:\Program Files\Acer\Acer Quick Access\QASvc.exe
O23 - Service: Quick Access RadioMgr Service (RMSvc) - Acer Incorporate - C:\Program Files\Acer\Acer Quick Access\RMSvc.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: WD Backup (WDBackup) - Western Digital Technologies, Inc. - C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD SmartWare\WDBackupEngine.exe
O23 - Service: WD Drive Manager (WDDriveService) - Western Digital Technologies, Inc. - C:\Program Files (x86)\Western Digital\WD Drive Manager\WDDriveService.exe
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-320 (WdNisSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\NisSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Defender\MpAsDesc.dll,-310 (WinDefend) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Defender\MsMpEng.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 14770 bytes

Laatst gewijzigd door -jan- : 23 May 2014 om 13:20 Reden: Naam verwijderd
-jan- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2014, 11:50   #2
Desperado

Desperado's schermafbeelding

Standaard

Doe maar een scan met Hitman pro

http://www.surfright.nl/nl/hitmanpro

Let op voor 32 of 64 bits Windows

En Goed en rustig lezen bij de installatie dan kun je hem gratis gebruiken

er komt een optie om 2 keer je mail adres in te vullen , kun je gewoon doen.
Desperado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2014, 13:04   #3
-jan-

Standaard

Ik heb Hitman Pro geïnstalleerd. Programma heeft niets gevonden
Oud 23 May 2014, 13:44   #4
couch_potato

Standaard

Probeer malwarebytes antimalware eens.
Oud 23 May 2014, 15:20   #5
-jan-

Standaard

malwarebytes antimalware geïnstalleerd. Niets gevonden!
Ik heb niet het idee dat ik een virus o.i.d. heb. Alles scans zijn tot nu toe negatief. Probleem met online tekst verwerken heb ik nog steeds. Kan dit een andere oorzaak hebben?
Oud 24 May 2014, 00:08   #6
couch_potato

Standaard

Als je plugins e.d. heb geinstalleerd, schakel die dan eens uit en een voor een weer aan. Ondertussen kijken wat er bij typen gebeurt.
Oud 24 May 2014, 10:57   #7
-jan-

Standaard

Dank voor je hulp en ideeën couch_potato. Ik heb alle invoegtoepassingen uitgeschakeld, maar merk ook na een herstart nog geen verbetering. Ik moet heel langzaam typen om alle aanslagen te registreren. Op de laptop van mijn vrouw staan dezelfde programma's, maar zij heeft nergens last van.
Ter info: Ik heb alleen maar geregistreerde, betaalde, officiële programma's...
Oud 24 May 2014, 12:28   #8
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Ga eens informeren bij je provider van wanneer die berichten zijn. Het zou best kunnen dat die nog vanaf je oude computer zijn verstuurd toch?

Verder: gezien de chipdrive manager is je pc voorzien van een wachtwoord.
Normaal zet je een keylogger op een pc als je er op ingelogd bent. (Antivirus uitschakelen en zo instellen, dat de keylogger als betrouwbaar wordt gezien)

Is er ooit iemand in de gelegenheid geweest daartoe, of weten anderen je wachtwoord?
Er zijn ook keyloggers die op je verbinding hangen, dat kan je zelf controleren.

Citaat:
Ik heb van mijn provider een melding gehad dat mijn inlog gegevens geprobeerd wordt om e-mail te versturen naar voor mij onbekende adressen.
Verduidelijk ook dit bericht eens.
Welke inlog gegevens? Die van je provider? , of van je email account elders?

Het is voor weinig mensen geen moeite om een mailtje te versturen vanaf het email adres van een ander.

Als het een bericht van Google was, dat iemand dat heeft geprobeerd, moet je er al helemaal niet van schrikken, want die komen vaker binnen bij mensen.

Niek
Oud 24 May 2014, 15:18   #9
-jan-

Standaard

Beste Niekie30. Ik kreeg op mijn smartphone steeds meldingen dat mijn mail niet verzonden kon worden terwijl er niets in mijn outbox stond. Bij navraag bij mijn hosting provider kreeg ik het antwoord dat sinds begin mei geprobeerd werd berichten naar Turkse e-mail adressen te versturen. Er werden vier IP adressen genoemd. 2 daarvan ben ik zelf. De andere 2 zijn van KPN.Mobile. Dit heb ik aan KPN - Abuse doorgegeven. Alle e-mail logins zijn door mij veranderd. Nu krijg ik die meldingen niet meer. Het probleem met mijn toetsenbord heb ik nog steeds. Zou het met een Microsoft keyboard driver te maken kunnen hebben? (Al weet ik niet waar ik dat vind)

Anderen hebben geen toegang (gehad of gekregen) tot mijn laptop.

De oude laptop is volledig geformateerd en heeft een schone windows 7 installatie. Mijn dochter gebruikt hem nu op mijn gast account. (Ik heb mijn thuis netwerk gescheiden) Ik deel mijn laptop niet in mijn thuisnetwerk. (Ik ben overigens wel de enige met dit (online) toetsenbord reactie probleem)
Oud 24 May 2014, 16:33   #10
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Kan je kijken hoeveel processen er draaien op je pc. Normaal is voor W8.1 zo tussen de 40 en 55 stuks.
Heb je de pc zelf met W8.1 geïnstalleerd, of is het een fabrieks- installatie?
Zijn alle drivers voor de hardware opgehaald bij de fabrikant, mocht je de pc zelf hebben geïnstalleerd.?

Gezien je antwoord, acht ik een keylogger zeer onwaarschijnlijk. In het log wat je geplaatst heb zit ook weinig verdachts. Hier kan je zelf een log daarvan plaatsen en laten analiseren: http://www.hijackthis.de/

Overigens meen ik gelezen te hebben, dat Hijjackthis niet goed samenwerkt met 64 bit versie systemen. http://www.sevenforums.com/software/...ro-64-bit.html

In welke "online" programma's loopt de cursor "achter"?

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 24 May 2014 om 16:36
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten