Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 31 May 2017, 13:23   #1
anoniem37001
Guest

Standaard Mail Windows 10

Wie weet wat het probleem is of wat ik moet doen.
Ik heb nl Windows 10 en gebruik hier de mail app wat prima werkte.
Ik heb hierin submappen gemaakt voor mail wat belangrijk is en wil bewaren.
Echter ineens zijn alle submappen leeg.
Ik heb geprobeerd via herstelpunt het terug te krijgen,maar dat heeft geen resultaat.
Nu was ik vanmorgen bij iemand en wat blijkt daar is het zelfde gebeurd.
Wie weet raad of wat gaat er fout.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2017, 22:51   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Als het Imap account is, kijk eens via de webmail.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 13:17   #3
anoniem37001
Guest

Standaard

Ik heb in web mail gekeken, daar staan ze ook niet.
Toen Windows Live Mail stopte met update's ben ik over gestapt op Windows Mail en omgezet naar imap.
Gelukkig heb ik toen van de belangrijke mails een kopie gemaakt en op de externe schijf gezet.
Maar ik vind het vreemd dat alles nu ineens leeg is.
Misschien toch verstandig om voor de zekerheid over te stappen naar Thunderbird?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 13:34   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Even een vraagje: Heb je na de ingebruikname van de mailapp nog gebruik gemaakt van WLM. Want als die nog op pop staat, zou dit kunnen gebeuren.
Anders zou ik het ook niet weten.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 13:38   #5
anoniem37001
Guest

Standaard

Nou je het vraagt ,inderdaad ik heb laatst per ongeluk het icoontje van WLM een keer aan geklikt. Er werd gevraagd of deze standaard gebruikt moet worden heb ik op nee gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 16:45   #6
anoniem14945
Guest

Standaard

Kijk dan eens of je mail daar in staat. Zo ja, dan het POP-account verwijderen en je huidige IMAP-account toevoegen en dan alle mail naar de juiste IMAP-mappen slepen. Komt het daarna ook vanzelf terug in de webmail en in Windows mail. Daarna ook maar het account uit WLM verwijderen en WLM in z'n geheel maar verwijderen als je die toch niet meer gaat gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 19:59   #7
anoniem37001
Guest

Standaard

Ik heb WLM geopend en daar staan inderdaad nog oude mails die ik wilde bewaren.Hier heb ik het account geopend en zie dat voor inkomende e-mail pop 3 wordt gebruikt.Inkomende e-mail (POP3) pop.ziggo.nl. Uitgaande email (SMTP) smtp.ziggo.nl .Moet ik eerst dit wijzigen in IMAP
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 20:15   #8
anoniem14396
Guest

Standaard

Dat kan je niet zomaar wijzigen.

Maak een tweede account aan in WLM voor Ziggo met Imap instellingen. Disable het Ziggo pop account (eigenschappen van het account, vinkje weghalen bij 'Dit account updaten bij verzenden/ontvangen, of iets wat daarop lijkt, ik heb hier geen WLM beschikbaar), zodat die geen mail meer ophaalt. Versleep de mail van het ziggo pop account naar het ziggo imap account.

Geef het even tijd om te synchroniseren en verwijder daarna het Ziggo pop account.

Download daarna Thunderbird en importeer daar je mail in. Gebruik die Windows 10 App voor mail nooit meer. Ten eerste is die w10 app voor mail maar zeer beperkt qua mogelijkheden, en er zijn weinig of geen support tools voor als je eens echt problemen hebt.

Laatst gewijzigd door Marc H : 1 June 2017 om 20:18
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 20:45   #9
anoniem37001
Guest

Standaard

Ik heb een tweede account aangemaakt zoals jij beschrijft Marc. Dat is gelukt. Nu Thunderbird downloaden en importeren.
Nog even een vraag FooBar adviseert om WLM te verwijderen , hoe kan ik dit het beste doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2017, 21:49   #10
anoniem42071
Guest

Standaard

Even wachten. Je moet het Imap account eerst nog vullen met de mail en mailmappen die nu in het popaccount staan.
Dan online controleren of alle mappen en de mailtjes daar staan (dan is er goed gesynchroniseerd.
En als je er ruimte voor hebt, zou ik de berichten en contactpersonen uit WLM even exporteren naar extern. Mocht er iets mis gaan, kan je ze van daaruit weer importeren naar Thunderbird.

En die mailapp van W10. Ach met Imap werkt hij redelijk goed. En ja hij heeft zeer weinig mogelijkheden, maar je mail staat met Imap toch altijd online op een server elders.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten