Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 June 2017, 18:18   #41
anoniem38560
Guest

Standaard

Misschien is het handig om eens een memory test te doen.
Die kan je hier (http://memtest86.com/) downloaden en dan op een cd of usb stick zetten.
Dan van die cd of stick opstarten.
Als er geheugen problemen zijn kan je pc ook afslaan.

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2017, 21:34   #42
anoniem13515
Guest

Standaard

@ Erik den houter

Leuk plaatje van die kast.
Maar zoals ik ook al aan gaf, linksonder open houden heeft geen nut, dat gaat gelijk omhoog en weer naar buiten.

Ik ben nog wezen zoeken, had nog ergens een nieuw koelblok met ventilator liggen, maar waarschijnlijk weg gemikt, kan hem niet vinden, zat in doos, jaaaren geleden 2 gekocht.
Maar zal van een ander model processor zijn geweest, heb je er ook niets aan.

Ok ga daar geen geld aan uitgeven omdat ik niet weet of ik nog aan een ander moederbord ga, en heb dan geen idee wat voor processor er misschien al op zit, geen idee.
Ik weet ook niet of ik met een nieuwe processor beter af ben dan met de huidige AMD Phenon ll 4x965 want zoveel verschil zal het toch niet zijn?

Met dit weer is er verder niets aan de hand tot nu toe.
Ik had er ook over te zitten denken om in de koker die naar de processor loopt een ventilatortje te monteren, komt er toch wat meer waai van buitenaf direct op de pcu ventilator.
Kan ook de hele pijp weghalen en op die plek een groter gat maken en een 12cm fan erin/aan maken.
Alles kan natuurlijk.

Die videokaart haalt met zijn ventilator lucht van buiten, achterkant kast, of blaast daar naar buiten, kan ook, nooit opgelet. Is zo weinig.

Dat geheugen is misschien een dingetje, maar ja zit er ook al jaren in, 8 GB geen idee of dat zo heet wordt, ze worden minimaal belast, dat is eigenlijk ook zo met de processor, doe er veel te weinig mee, spelletjes al helemaal niet.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ~binnenkant koker.jpg‎ (39,8 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg ~buitenkant koker.jpg‎ (35,1 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg ~rooster dicht geplakt.jpg‎ (33,6 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: jpg ~Geheugen 2 van 4.jpg‎ (66,3 KB, 7x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2017, 22:11   #43
anoniem54435
Guest

Standaard

Als het moederbord vaak te warm is , krijgen de componenten [ o.a. geheugen ] het ook behoorlijk warm . harde schijf constant boven de 50 graden is ook niet zonder risico.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2017, 23:25   #44
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Misschien is het handig om eens een memory test te doen.
Die kan je hier (http://memtest86.com/) downloaden en dan op een cd of usb stick zetten.
Dan van die cd of stick opstarten.
Als er geheugen problemen zijn kan je pc ook afslaan.

Dappertje
Memtest gedaan, neem aan dat dit voor alle memory is?
Nu kan ik natuurlijk alleen bijgaand plaatje laten zien, dat lijkt goed.

Maar zo is het niet, computer sloeg eerste keer af bij 22%
Na herstart sneller uit.
Daar ben ik minder blij mee, alleen is het natuurlijk wel zo dat alles expres overbelast wordt, anders is het geen test

Ventilator aan de zijkant in de kast laten blazen, toen liep hij foutloos door.

Is hij nu afgeslagen door de temperatuur van het geheugen?

Ventilatortje er overheen/langs laten blazen als er ruimte is?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ~SAM_3145 - 100%.jpg‎ (40,0 KB, 10x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2017, 10:50   #45
anoniem26138
Guest

Standaard

Durf je te voelen aan CPU koelblok en de geheugenmodules ? Ik vraag me af wie van die twee er warmer zijn.

Hoe je in Speedfan temperaturen kan laten zien op de eerste tab 'Readings':

* Klik in Speedfan rechtsboven op 'Configure', en ga (b.v.) naar de tab 'Temperatures'.
* Zet daar een vinkje bij elke temperatuur welke je op de eerste Readings tab van Speedfan wilt zien (Er passen er bij mij maar 9 op)

Hoe je Speedfan in een bestand kan laten loggen:

* leg eerst een Snelkoppeling aan naar de installatiemap van Speedfan, want daar komen opeenvolgende logbestanden te staan, en daar moet je dus vaker zijn.
* Klik in Speedfan rechtsboven op 'Configure', en ga (b.v.) naar de tab 'Temperatures'.
* ! Klik NIET op de vinkjes voor de temperaturen, maar klik op de naam van een temperatuur zodat die geselecteerd raakt.
* Onder verschijnt nu een extra boxje met 'Logged', en zet daar een vinkje.
* (Eventueel kan je daar ook waarden zetten voor waarschuwingen)
* Doe dat voor elke temperatuur die je in het bestand gelogd wilt zien.
* Klik nog niet op OK, maar ga naar de tab 'Log'.
* Zet een vinkje bij 'Enabled'. Met dit vinkje schakel je het loggen natuurlijk ook weer uit.
* Verander even de 'Decimal seperation' in een komma, die staat standaard als streepje.
* Zodra je nu op 'OK' klikt, begint het bestandsloggen.

Bestanden hebben een naam als SFLog20170607.csv en SFLog20170607-0001.csv, en kunnen met Kladblok of zo geopend worden. Zodra je een wijziging in de log-instellingen maakt, en op OK klikt, zal het oude logbestand hernoemd worden in een hoger laatste cijfer, 0002, 0003 etc., en een nieuw logbestand starten.
Vergeet het na gebruik niet uit te zetten, want het bestand blijft groeien.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 7 June 2017 om 21:22
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2017, 20:09   #46
anoniem38560
Guest

Standaard

Heb je de cooler wel eens verwijdert en weer gemonteerd en heb je toen wel nieuwe koelpasta gebruikt?
Zit de cooler er wel vlak op?
Kijk eens in de Bios hoe heet de CPU is net na uitvallen.
Word er overclocked?

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2017, 21:52   #47
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dappertje Bekijk bericht
Heb je de cooler wel eens verwijdert en weer gemonteerd en heb je toen wel nieuwe koelpasta gebruikt?
Volgens zijn Speedfan meting loopt de CPU fan op maximaal, dus het is minstens de CPU die wat heet raakt.
In bericht #35 zie je een foto van die koeler met een hoop stof op de ribben, en ik zou wel willen weten of die fan verwijderd is om alle stof daar tussen de ribben weg te halen.
We zien daar overigens niet de hele koeler, die is best hoog.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2017, 23:02   #48
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Volgens zijn Speedfan meting loopt de CPU fan op maximaal, dus het is minstens de CPU die wat heet raakt.
In bericht #35 zie je een foto van die koeler met een hoop stof op de ribben, en ik zou wel willen weten of die fan verwijderd is om alle stof daar tussen de ribben weg te halen.
We zien daar overigens niet de hele koeler, die is best hoog.
zoals ik eerder melde was dat stof-plaatje van vóór de schoonmaak.
Nee heb dat spul er niet afgehaald, kun je nogal lekker bij.
Dan is het risico van scheef erop zetten ook groter.
Dat blok is er nooit af geweest.
Erop gezet toen bord werd vervangen, uiteraard met pasta gemonteerd.
Ik haal alleen ventilator eraf, zet de stofzuiger op hoog en blaas hem daarna met compressor na, voorzichtig, anders gaan lamellen krom.
Heb een heel fijn tuutje daarvoor, kun je er ook achter blazen.
Dat is wel stof vrij.

zoals ik eerder aangaf, weet ik niet of het erg veel nut heeft om nog moederbord etc. te vervangen.

Snap geen bal waar dat ander nieuwe koelblok is gebleven, had ik ventilator kunnen proberen.
Kan natuurlijk ook een andere kopen, zijn niet zo duur, met hogere opbrengst, maar moet ik wel de capaciteit van de huidige weten, anders heeft het weinig nut natuurlijk.

---
Erik, bedankt voor de uitgebreide uitleg hierboven, waardeer ik erg, dat die moeite genomen wordt

Ga ik nalopen, zal volgende week worden denk ik.
---

Heb net even gekeken, heb zo'n laser thermometer.
Gericht op de geheugens een graadje of 38
Gericht op zijkant koeler een graadje of 45, maar dat is uiteraard niet te meten met draaiende fan.
In de Bios stond net cpu op 68 graden, terwijl ik er eigenlijk niets mee doe.

Ventilator in kast laten blazen en nú staat hij in de bios op 46 graden, dat is mooier.

Laatst gewijzigd door burgkop : 7 June 2017 om 23:26 Reden: Aanvulling
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2017, 12:30   #49
anoniem26138
Guest

Standaard

68 graden is veel, zeker gezien het feit dat hij dan al even een paar seconden is afgekoeld.

Eén van de stress testers, voor CPU en GPU:
https://www.jam-software.com/heavyload/index.shtml
Maar ja, weer Engels, en ik ken hem niet.

Grafische kaart ook beter bekeken ?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2017, 15:07   #50
anoniem13515
Guest

Standaard

Even kijken of iemand dit weet:
Heb een laatste versie van Windows 8 geregeld, voor volledige nieuwe installatie.
Alleen heb ik nu het probleem dat ik zonder een Microsoft e-mailadres niet door kan installeren.
Hebben ze lijkbaar weer nodig voor die app updates.

Verder zie ik onderweg niets staan over pc opstarten met ww, eerder kon je dat gewoon overslaan en startte win8 gewoon op.
Nu komt er telkens dat Microsoft email in beeld en moet je telkens het ww. invullen.
Dat gaan wij niet doen, waar zet ik dat uit?

Bij Gebruikers Accounts - Aanmeldings opties - kan ik wel veranderen bij ; geen ww als hij uit slaapmodus gehaald wordt.
Maar ik moet juist hebben bij opstarten, vanaf reset of uit.

Zo irritant, zijn allemaal ook andere schermen, vergeleken met de eerdere versies.
En dat opdringerige MSN al bij het opstarten, ik wil die troep niet, niets van sociale media, gebruik ik niet en zal ik niet gebruiken.
Als ik dat niet weg krijg zet ik weer mijn oude back-up terug, die heeft dat niet, maar ik wilde liever een nieuwe installatie doen van beide, 8 en 10, vandaar even de vraag.

Kan nu niet bij mijn email, dat is lastig, weet ook nog niet wat voor cliënt dat gaat worden, anders ook hier gewoon weer Windows Mail erop, als het tenminste nog aan de praat te krijgen is, voor mij ideaal.

Ik ban maar even wat aan het proberen, temperatuurgedoe laat ik even zitten, zolang hij niet uitschakelt tenminste, anders moet ik wel.

---

Edit
Kwam iets tegen over een lokaal account, daar hoef je geen ww. in te stellen.
Hij stopt dat bij je naam, moet je wel op klikken, loopt anders niet door naar buroblad.

Deed hij eerder wel, uit zichzelf naar buroblad, zonder tussenkomst van mij.

Moet gelijk wat dingen opschrijven zodat ik het makkelijker kan her installeren, kan ik niet onthouden en anders weet ik het een volgend keer weer niet.

Laatst gewijzigd door burgkop : 8 June 2017 om 15:16 Reden: Oeps al gevonden denk ik
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten