Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 February 2016, 17:25   #11
anoniem45394
Guest

Standaard

kijk eens in je configuratiescherm onder de eigenschappen van jouw Windows of de status wel "geactiveerd" is. Ik heb het vermoeden dat jouw W7 al niet goed geactiveerd was en dat daarom de W10 automatisch ook geweigerd wordt
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 17:31   #12
anoniem45394
Guest

Standaard

Heb jij jouw W7 geüpgraded naar W10 of heb je een schone installatie van W10 gedaan?

U hebt media gemaakt en een schone installatie uitgevoerd van Windows 10, in plaats van eerst een upgrade van de vorige versie van Windows uit te voeren.

Om via de iso-installatiekopie of upgrademedia die u het hulpprogramma voor het maken van media hebt gemaakt te kunnen upgraden naar Windows 10, moet u de optie Deze pc nu bijwerken selecteren.

Als u een schone installatie in plaats van een upgrade hebt uitgevoerd, wordt u gevraagd een Windows 10-productcode in te voeren of een nieuwe licentie te kopen om Windows 10 te activeren. Dit komt doordat we uw gratis upgrade niet kunnen registreren bij de activeringsservers omdat u geen upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd. U moet teruggaan naar de vorige versie van Windows, de vorige versie activeren en vervolgens upgraden naar Windows 10.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 17:33   #13
anoniem58029
Guest

Standaard

Windows-activering
Windows is geactiveerd.
Producy-id: 00326- en drie getallen van 5 cijfers of letters.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 17:40   #14
anoniem58029
Guest

Standaard

Begrijp ik hieruit dat u ook vind dat ik terug moet naar 7 en daarna naar 10?

Als er geen andere mogelijkheid is, heeft het dan zin om een kopie van C: te maken?
Hoe lang moet ik wachten totdat ik weer een melding van de upgrade naar 10 krijg?
Kan ik de bestanden van C:\ van W10 gewoon kopieeren naar w7?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 17:51   #15
anoniem45394
Guest

Standaard

Neen, als W10 geactiveerd is, is er een legitieme licentie die levenslang geldig is. De melding van de verlopende licentie moet ergens anders van zijn. Waarschijnlijk van een Microsoftproduct met een licentie met beperkte levensduur dus iets waarvoor je om de zoveel tijd voor moet betalen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 17:54   #16
anoniem45394
Guest

Standaard

Kun je eens een "printscreen" van de verlopende licentie vermelding maken want ik begrijp niet waarom jouw licentie zou moeten verlopen
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 18:12   #17
anoniem54435
Guest

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xvda Bekijk bericht
Begrijp ik hieruit dat u ook vind dat ik terug moet naar 7 en daarna naar 10?

Als er geen andere mogelijkheid is, heeft het dan zin om een kopie van C: te maken?
Hoe lang moet ik wachten totdat ik weer een melding van de upgrade naar 10 krijg?
Kan ik de bestanden van C:\ van W10 gewoon kopieeren naar w7?
..
..Mocht het toch tot een herinstallatie komen,???

Lang wachten hoeft niet meer.

https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 19:11   #18
anoniem14733
Guest

Standaard

In plaats van een herinstallatie kun je sowieso op een nette manier gewoon de upgrade ongedaan maken en terug naar Windows 7.
Dan kun je daar nog eens controleren of alles goed geactiveerd is zoals p-a-n-g al schreef maar ook evt. sfc /scannow draaien als controle dat alle systeembestanden in orde zijn en dan blijven tenminste alle dingen voor je behouden.

Evt. kun je ook bij Windows 7 blijven, die wordt nog ondersteund tot 2020 en tegen die tijd is het weer tijd voor een nieuwe pc vermoedelijk.
Dat doe ik overigens ook met mijn W7 computers.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 February 2016, 20:10   #19
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik zou ook best een schermafbeelding zien van de melding, zeker omdat de installatie zelf verteld geactiveerd te zijn. Gebruik dit ook tegenover Microsoft als argument.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 February 2016, 09:23   #20
anoniem58029
Guest

Standaard

Hoe kan ik een afbeelding invoegen. IK kreeg vanmorgen weer een melding : "De licentie van Windows verloopt binnenkort."
U moet Windows activeren in Instellingen.
Maar als je daar heen gaat dan zie je dat W10 geactiveerd is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten