Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 March 2014, 09:41   #1
anoniem56885
Guest

Standaard harde schijf

Yep Heb even een vraagje , Mijn buurvrouw heeft een glas wijn op hare laptop omgestoten en die wil nu niet meer opstarten .Laptop was al 5 jaar en ze geeft een nieuwe gekocht .Heb de harde schijf uit die oude laptop gehaald en aan gesloten met een SATA converter aan haar nieuwe laptop ,maar die laptop vind die harde schijf niet ,staat dus niet bij haar computer in de verkenner .Als ik kijk bij haar apparaten staat die harde schijf er wel bij als ik daar de eigenschappen wil bekijken van die harde schijf en klik op bestanden openen gebeurt er niets hoe zou da komen ? Of zou de harde schijf kapot zijn ,ik hoor ze allesins niet draaien In bijlage printscreen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg print 3.jpg‎ (90,8 KB, 16x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 March 2014, 09:51   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Op je plaatje zie je alleen de harde schijf van de huidige werkende laptop . met een Harddisk van 500 GB.

Soms moet je even geduld hebben na het aan sluiten van een extern apparaat .

Wel goed aangesloten ??

Als hij niet zichtbaar word en hij draait niet , veel geluid maken ze niet , even tijdens het opstarten de hand op de schijf houden kleine trilling kun je als hij werkt wel voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2014, 22:31   #3
anoniem56885
Guest

Standaard

Op de printscreen is het de letter G die de harde schijf is ,en als ik de harde schijf aansluit en mijn hand op de schijf houd voel,ik niets van trilling .
  Met citaat antwoorden
Oud 6 March 2014, 22:54   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik zou er even mijn oor tegenaan leggen, op het moment dat je hem aansluit.
Ik zie inderdaad G staan als verwisselbaar medium, omdat hij via USB in aangesloten.
Alleen de tekst er achter is verontrustend... " geen medium".

Probeer eens het één en ander uit. De laptop opstarten met de hd al aangesloten (kan lang duren, maar geduld is een schone zaak).

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2014, 10:01   #5
anoniem56885
Guest

Standaard

Hallo
Heb gedaan wat je schreef De laptop opstarten met de hd al aangesloten .en nog altijd niets ? ik vrees ook dat die harde schijf kapot is Kan je dat op de ene of andere manier testen of die schijf kapot is .
Grt Eddy
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2014, 12:09   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Easeus datarecovery professional (een betaald recover programma) wil zo'n schijf nog weleens wel zien. Mogelijk kan je dan de bestanden recoveren.

Of opstarten vanaf een Ubuntu dvd en kijken of je hem dan ziet. http://www.ubuntu.com/download/desktop . Downloaden op dvd branden en daar vanaf opstarten.

Als windows de schijf niet ziet, kan je hem lastig controleren.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 7 March 2014 om 19:05
  Met citaat antwoorden
Oud 7 March 2014, 18:27   #7
anoniem26138
Guest

Standaard

Heeft die SATA > USB converter een eigen voeding aangesloten ?

Mocht je een USB hub met voeding hebben liggen, dan zou ik die er tussen proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2014, 10:59   #8
anoniem56885
Guest

Standaard

Die conventer heeft een eigen voeding dus daar zal het nie aan liggen .
  Met citaat antwoorden
Oud 8 March 2014, 19:08   #9
anoniem13227
Guest

Standaard

Met backuppen van de windows pc van vrouwlief moet ik vaak een paar keer van usb poort wisselen voor de schijf herkend wordt en lampje meer doet dan 1x kort oplichten.
Wellicht dat dit hetzelfde probleem is.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 March 2014, 21:54   #10
anoniem56887
Guest

Standaard

Ik neem aan dat de harde schijf van voeding is voorzien? Zo ja en er begint niks te draaien in de harde schijf dan zou ik hem persoonlijk hebben afgeschreven.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten