Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Netwerk

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 March 2019, 20:45   #1
anoniem32530
Guest

Standaard nieuwe router, onbekend netwerk

Ik heb net een nieuwe router. Ik heb wifi-verbinding, maar hij geeft ook aan dat hij het netwerk aanduidt als onbekend. Verder heb ik rechts onderaan in plaats van het wifi icoontje het icoontje van de verbinding met de internetkabel. Een andere computer in het normale netwerk is nog niet aangesloten (dochter nog niet thuis). Heeft dat daarmee te maken? Ik heb eigenlijk geen idee van netwerken, hoe je die instelt en zo.

Ik heb het wachtwoord van de connectbox veranderd, maar mijn dochter kwam er niet in. Ik moest gewoon het wifi-wachtwoord hebben, maar wat is dan een connectbox? (Ziggo)

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 11 March 2019 om 21:10
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 16:38   #2
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
maar hij geeft ook aan dat hij het netwerk aanduidt
Wie is "hij" in dit geval? De router? Windows? Ik neem aan Windows?

Aansluitingen van andere computers hebben niets met je icoontje te maken, dus geen zorgen daarover.

Je stelt meerdere vragen tegelijk, dus ik leg het even uit.
1.) Je hebt een connectbox van Ziggo. Wat is dat? Dat is het Ziggo modem. Dit modem heeft zowel kabel aansluitingen maar voorziet ook in Wifi.
2.) Het wachtwoord van de connectbox is gewoon om in de configuratie van de Connectbox, dus van het modem te komen. Dat staat los van de internet verbinding.
3.) Het wifi wachtwoord staat als het goed is op een sticker op de onderkant of zijkant van de Connectbox vermeld.

Als je nog ziet Openbaar Netwerk, dan staat je wifi instelling in Windows fout.
1.) Klik dan op het Windows start logo (links beneden)
2.) Klik dan op het tandwieltje voor instellingen
3.) Klik op Netwerk en Internet
4.) Klik op "Verbindingseigenschappen wijzigen" (rechterkant)
5.) Bovenaan bij Netwerkprofiel, zet dat op Prive.

Klik op het kruisje om weer alles dicht te maken, dan zou het goed moeten zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 18:06   #3
anoniem32530
Guest

Standaard

Hij zegt Secure Line Openbaar netwerk. Verder gebeurt er niks als ik op "Verbindingseigenschappen wijzigen" klik. Waar zou dat venster moeten komen?
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 22:20   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Werk je met W7 of W10? Want het verhaal van Black Tiger is voor W10.
Ik weet van W7 nog wel, dat je via het configuratiescherm in het "netwerkcentrum" kon komen en daar die instelling kon aanpassen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 22:34   #5
anoniem14733
Guest

Standaard

Dat klopt, ik had me beperkt tot Windows 10.

Kijk eens op deze pagina:
https://nl.phhsnews.com/change-from-...work-windows-7
Daar staat het mooi beschreven, inclusief afbeeldingen hoe je dat doen moet, zowel voor Windows 10, Windows 8 alsook voor Windows 7.
Afbeeldingen zijn wel in het Engels maar de tekst in het Nederlands dus dat zou moeten lukken lijkt me.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 23:18   #6
anoniem32530
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Werk je met W7 of W10? Want het verhaal van Black Tiger is voor W10.
Ik weet van W7 nog wel, dat je via het configuratiescherm in het "netwerkcentrum" kon komen en daar die instelling kon aanpassen.

Niek
Gewoon op Windows 10 hoor. Ik heb die Vista allang afgeschaft.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2019, 23:36   #7
anoniem32530
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTiger Bekijk bericht
Dat klopt, ik had me beperkt tot Windows 10.

Kijk eens op deze pagina:
https://nl.phhsnews.com/change-from-...work-windows-7
Daar staat het mooi beschreven, inclusief afbeeldingen hoe je dat doen moet, zowel voor Windows 10, Windows 8 alsook voor Windows 7.
Afbeeldingen zijn wel in het Engels maar de tekst in het Nederlands dus dat zou moeten lukken lijkt me.
Bij de laatste optie strand ik dus omdat ik geen keuze heb. Ik heb alleen maar verbinding met datalimiet en IP-instellingen.

Kan het niet aan Avast liggen? Hij zegt steeds dat hij verbinding maakt met SecureLine en dat staat ook ook bij instellingen. Soms komt er een pop-up met de melding dat de Ziggo *nummer niet veilig is. Maar dat is dus mijn nieuwe router! Daar kan toch niemand anders bij??

Ik heb Avast geopend en deze meldde dat ik de computer weer opnieuw moest opstarten. Dat heb ik gedaan en nu staat er onder in de taakbalk tussen de batterij en het geluidicoontje nu wel de boogjes. Hij meldt echter nog steeds dat ik op een openbaar netwerk zit. Zou ik niet de router even moeten uitzetten en weer verbinden? Ik kan me niet herinneren dat ik bij instellen deze optie heb gehad. Ook vind ik het vreemd dat je niet op een later tijdstip op privé kunt instellen. Kan het ook komen doordat ik de printer nog niet weer heb gebruikt? Er is nog helemaal geen netwerk, dat zijn toch computers en printers die je met elkaar kunt verbinden?

En hij (de computer) zegt onderin nog steeds onbekend netwerk.

"Ipv6 toegang geen netwerktoegang". Wat is dat nou weer??

Hij zegt nu geen SecureLine meer, maar de *routernaam, maar deze is nog steeds openbaar. Dat geeft geen veilig gevoel.

Laatst gewijzigd door Johannes1903 : 13 March 2019 om 00:25
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2019, 16:16   #8
anoniem42071
Guest

Standaard

Gooi deze troep er eens af "" zijn Norton Life Lock Security en Avast Free Antivirus 2 verschillende programma's die ik veilig naast elkaar kan laten draaien, of 'bijten' ze elkaar? De ene is betaald en zat eigenlijk op een andere computer, waarbij ik 'recht' had op installatie op nog 2 en de andere is gratis.""

Windows heeft Defender en dat is nu zeer betrouwbaar.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2019, 11:45   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Is er geen sprake van spraakverwarring?
Windows gebruikt de term "openbaar" netwerk, maar daarbij is je apparaat juist onzichtbaar voor anderen (zie bijlage).

@Niekie: Defender schijnt wel steeds beter te zijn geworden. Afgaande op de testen die ik lees in computerbladen en consumentengids zijn er (commerciële) pakketten die (veel) beter scoren.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png 2019034_cid.PNG‎ (7,0 KB, 3x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 March 2019, 14:46   #10
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Windows heeft Defender en dat is nu zeer betrouwbaar.
Dan heb jij de laatste testen toch niet gezien. Laat dat "zeer" maar achterwege en qua betrouwbaarheid staat ie een stuk lager dan voorheen.

Ben het er wel mee eens om Norton er af te kiepen. Avast wil standaard wel eens problemen veroorzaken met https sites. Ik zou hem eens deinstalleren en tijdelijk Avira er op zetten. De gratis versie.

En dan eens kijken wat het voor je verbinding doet.

Citaat:
Bij de laatste optie strand ik dus omdat ik geen keuze heb. Ik heb alleen maar verbinding met datalimiet en IP-instellingen.
Maar heb je nu windows 7, 8 of 10?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten