Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 December 2017, 20:53   #1
anoniem13758
Guest

Standaard Compacte overzichtslijst in excel

Ik heb in excel een adressenlijst gemaakt. Nu wil ik door te zoeken op de achternaam een compacte overzicht krijgen waarin alleen de voor- en achternaam samen met het e-mail adres verschijnen van de personen met deze achternaam.
De overige gegevens in de lijst mogen dan niet zichtbaar zijn, zoals adres en postcode.
De filterfunctie in excel is daarvoor niet compleet. Daarmee blijven de overige gegevens nog zichtbaar.

Is dit überhaupt mogelijk in excel?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2017, 22:21   #2
anoniem38560
Guest

Standaard

Hier kan niemand antwoord op geven tenzij je duidelijk maakt hoe je het hebt gemaakt.
B.V. Kolom A Naam. Kolom B Adres. Kolom C Emailadres.
Maar met dit ( https://support.office.com/en-us/art...rs=en-US&ad=US ) kan je er misschien zelf uitkomen

Dappertj
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2017, 18:29   #3
anoniem21416
Guest

Standaard

Het kan ook met de functie: VERT.ZOEKEN en zet de lijst in een tabel op een verborgen werkblad zodat je deze kunt uitbreiden zonder de formules te hoeven aanpassen.
En lukt het je niet, post dan een voorbeeldje als een zip bestandje.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2017, 19:47   #4
anoniem13758
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adbecude Bekijk bericht
Het kan ook met de functie: VERT.ZOEKEN en zet de lijst in een tabel op een verborgen werkblad zodat je deze kunt uitbreiden zonder de formules te hoeven aanpassen.
En lukt het je niet, post dan een voorbeeldje als een zip bestandje.
Met vert.zoeken krijg je alleen het eerste resultaat. De overige met dezelfde achternaam komen niet in de compacte lijst voor. De totale lijst met contacten zal veel langer zijn dan in het bestandje staat.

@dappertje: Even gekeken naar de video's in de link, maar dat is wel erg uitgebreid. Ik weet niet of dit ook werkt met adressen. Tevens werk ik met excel 2007 & 2016. Ik weet niet of het ook met 2007 werkt.

De bijlage is een excel bestand waarin het hopelijk duidelijk wordt wat ik wil hebben. Het bestaat uit 2 werkbladen waarbij het eerste werkblad alle gegevens bevat en de tweede voor het compacte overzicht moet zorgen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip compacte adressenlijst.zip‎ (8,7 KB, 5x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2017, 22:25   #5
anoniem21416
Guest

Standaard

Jeroen,
Ik denk dat je zoiets bedoeld, test het maar eens ondertussen probeer ik het in een tabel te zetten.
Als het lukt post ik het weer.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip compacte adressenlijst_Ad.zip‎ (9,1 KB, 32x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2017, 09:33   #6
anoniem21416
Guest

Standaard

Jeroen,
Hier is ie met de gegevens in een tabel op Blad1 en de zoeklijst op Blad2
De lijst op Blad1 kun je uitbreiden, dit wordt automatisch overgenomen in de formules in Blad2.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip compacte adressenlijst_Ad_2.zip‎ (11,1 KB, 1x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2017, 13:04   #7
anoniem38560
Guest

Standaard

Ik weet niet of je hier wat mee kan.
Op het eerste blad staat een knop, als je daar op klikt gaat er een zoek formulier open.
vul daar de naam in die je zoekt en klik start.
Als het zoek formulier sluit dal het werkblad lijst gevuld zijn met alle gevonden namen inclusief voornaam en e-mailadres.
Let op! dit is een werkblad met macro's, zal deze in een vertrouwde locatie moeten zetten die je kan aanmaken via bestand->Vertrouwenscentrum-> Instellingen voor vertrouwenscentrum-> Vertrouwde locaties
We zien wel of je er iets aan hebt.

Dappertje
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip compacte adressenlijst_met_macro.zip‎ (24,1 KB, 4x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2017, 19:12   #8
anoniem13758
Guest

Standaard

Beide heren bedankt voor de werkende voorbeelden. Precies zoals ik het wil hebben.

De oplossing van adbecude heeft wel mijn voorkeur vanwege de werking zonder macro's.

Nu nog alleen even uitzoeken wat matrix functies zijn en wat je er allemaal mee kan.
Ik kan weer even lekker stoeien met excel.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten