Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 June 2017, 23:07   #61
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Laat eens zien ?

Zie hierbij oude Win 8.1 aan achterkant
Andere van Win 10 aan voorkant

Op herhaling, ook ik: http://forum.computeridee.nl/showpos...6&postcount=62
Ja, op herhaling.
Maar als je er steeds even mee bezig bent is het toch lastig dat je niet kunt kiezen voor": Op alle mappen toepassen. Dat blijft nooit staan.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Partitie letters achterkant.jpg‎ (52,2 KB, 4x gelezen)
Bestandstype: jpg Partitie letters voorkant.jpg‎ (48,7 KB, 4x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2017, 23:12   #62
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Mocht je het willen weten van je CPU fan, als ik het goed zie zit hij met vier van dit soort klemmen aan het koelblok geklikt:
Bijlage 19453
Dat had ik al eerder geschreven dat ik de ventilator er af klik, dat is het punt niet.
Alleen áls je er een andere op zou willen zetten, met hogere luchtverplaatsing, moet het kliksysteem hetzelfde zijn, anders past het niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2017, 23:21   #63
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Ik lees alleen maar telkens een nieuw probleem, zonder dat er door je zelf (via Google) naar een oplossing wordt gezocht.

Klik eens met rechts op zo'n "bewegende" tegel en je kunt hem stilzetten (tot je hem weer gebruikt)
En dat is overigens in W 8.1 precies hetzelfde.

Niek
Ik zoek heus wel dingen op, maar als zo'n OS je toch al niet lijkt, zit je je aan veel dingen te ergeren.
In windows 8.1 heb ik die rommel niet.
Bij 10 begint het al met openen van IE (andere naam) niets anders dan rotzooi van reclame over van alles en nog wat, daar vraag ik toch niet om.
Moet je allemaal dingen uitvogelen om het uit of weg te krijgen.
Heb je het voor elkaar, is het er opeens weer.
Zal ik dan niet goed doen denk ik, maar ben ik dan veel te lang mee bezig, ga ik liever koffie drinken

Dat is net zo met Android, reclame, reclame en nog eens reclame, om gek van te worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2017, 01:00   #64
anoniem14945
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Bij 10 begint het al met openen van IE (andere naam)
Nee hoor, is andere browser. Als je IE wil, moet je Internet Explorer starten. Niet Edge (ookal lijkt het icoontje er op).

In Android gewoon Firefox met een adblocker als add-on installeren. Onder Windows eigenlijk ook.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2017, 13:10   #65
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
...als je er steeds even mee bezig bent is het toch lastig dat je niet kunt kiezen voor": Op alle mappen toepassen. Dat blijft nooit staan.
Ik dacht dat blijft wel staan.... Ik zie nu dat die uitleg niet helemaal klopt, je kan dat niet vanuit de root van een schijf want dan krijg je de Eigenschappen van het Volume... Je moet het bij elke hoogste MAP in een structuur doen, en de root wordt blijkbaar niet meer als zodanig gezien.

Had net hetzelfde probleem bij een laptop waar ik nog niet veel aan gewijzigd had, en dacht om in de sfeer te komen even die paar mappen die zich misdroegen tot de orde te roepen, maar nee hoor, ik kon lang alleen het vloekknopje vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2017, 22:27   #66
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat blijft wel staan.... Ik zie nu dat die uitleg niet helemaal klopt, je kan dat niet vanuit de root van een schijf want dan krijg je de Eigenschappen van het Volume... Je moet het bij elke hoogste MAP in een structuur doen, en de root wordt blijkbaar niet meer als zodanig gezien.

Had net hetzelfde probleem bij een laptop waar ik nog niet veel aan gewijzigd had, en dacht om in de sfeer te komen even die paar mappen die zich misdroegen tot de orde te roepen, maar nee hoor, ik kon lang alleen het vloekknopje vinden.
Is dit dan een blijvend probleem?
Persoonlijk vind ik die Details telkens heel verwarrend, als ik ze al zou willen zien, dan roep ik ze wel even op.
Hier wil ik altijd alles op Lijst.
Ik snap maar niet daar waar Microsoft het zo zet, op Details, wij het niet kunnen/mogen aanpassen naar lijst.
Veel kun je wel aanpassen, maar dit net niet, voor mij weer erg onlogisch, want alles gebruikt dan ook minder ruimte op je scherm, niet dan?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2017, 00:37   #67
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Ik snap maar niet daar waar Microsoft het zo zet, op Details, wij het niet kunnen/mogen aanpassen naar lijst.
Het is wel in te stellen, maar volgens een kromme volgorde waarbij meerdere schermen betrokken zijn, maar dat had je al door

Ik kan gerust zeggen dat de reden dat het voor velen moeilijk is, is omdat ze een knop willen waarmee ze met één klik kunnen kiezen voor een instelling wat geldt voor hun hele systeem.
Daar heeft Microsoft niet voor gekozen. Zij gaan er van uit dat als er muziek in een map staat dat je wil weten wie dat zingt, hoeveel minuten dat duurt, en wie het copyright heeft. En als er dan in een andere map foto's staan, dat je dan wil weten waar de shot genomen is, en met welke witbalans, en de GPS info.
Die flexibiliteit + zeker het feit dat de instellingen in meerdere vensters gemaakt moeten worden, maakt het (naar mijn idee) een chaotische leercurve.
Citaat:
Persoonlijk vind ik die Details telkens heel verwarrend, als ik ze al zou willen zien, dan roep ik ze wel even op.
Hier wil ik altijd alles op Lijst.
Het kan wel.

Ik leg het lekker nogmaals (en hopelijk beter) uit, maar vanuit een andere hoek:

====================================

er zijn 5 instelbare weergave-sjablonen voor mappen:

Diverse bestanden
Documenten
Afbeeldingen
Muziek
Video's

Elk sjabloon kan je een eigen invulling geven (Het is alsof Windows je 5 stempeltjes geeft die je zelf eerst even moet uitsnijden)
Die sjablonen zijn toepasbaar op je hele systeem, zijn in eerste instantie niet aan map- of partitie gebonden.

Een map kan je onder zo'n sjabloon onderbrengen. D.w.z. dat elke map die b.v. onder de sjabloon 'Muziek' is ondergebracht, kan weergeven wat de titel, auteur, tijdsduur etc. van het nummer is.
Jij bepaalt wat die sjabloon inhoudt, je kan zelfs uit zo'n 400 labels voor de kolommen kiezen, zoals Grootte, Aanmaakdatum, Type, etc..
Maar jij wilt dus alleen de naam in een Lijst.

Nogmaals, voor elk van die 5 sjablonen kan je dus zelf instellen hoe de weergave wordt, en daarna mappen aan zo'n sjabloon binden. Uiteraard kan je een map maar aan één sjabloon binden.

Jij wilt alles als 'Lijst', dus heb je eigenlijk maar één van de vijf sjablonen nodig. Ik zou dan de weergave-sjabloon 'Diverse bestanden' gebruiken. Die andere 4 sjablonen laat je gewoon ongebruikt.

Hoe stel je jouw sjabloon samen:
1) Neem een map. Omdat jij alles als Lijst gaat instellen mag het een willekeurige map zijn. ( ! Er moet wel een tab 'Aanpassen' onder zijn Eigenschappen te vinden zijn, zie hier onder, bij 'Uitzonderingen').
2) Rechtsklik die map, en kies een sjabloon onder 'Eigenschappen - Aanpassen', dus liefst de 'Diverse bestanden', want die is wel toepasselijk als je alle mappen toch hetzelfde wilt.
3) Dan gelijk een vinkje er onder plaatsen bij 'Deze sjabloon ook op onderliggende mappen toepassen'.
4) klik 'Toepassen' of 'OK'.
5) Stel de weergave in de map naar je zin in, voor jou dus op 'Lijst' (Menu 'Beeld', of icoontje op de balk)
6) Dan in je menu 'Extra' naar 'Mapopties', en tab 'Weergave'. Daar klik je op 'Op alle mappen toepassen', alhoewel daar op die knop had moeten staan 'Op alle mappen met dit sjabloon toepassen'.

Dit was het belangrijkste, en dat hoef je in principe maar één keer te doen. Je hebt nu een sjabloon gemaakt ('Diverse bestanden') met de gewenste weergave ('Lijst'), en dat sjabloon is vanaf nu toepasbaar over je hele systeem. Toepasbaar, maar nog niet toegepast, behalve op die ene mapstructuur.

====================================

Nu kan je rechtsklikken op b.v. partities (stationsletters):
kies je sjabloon onder 'Eigenschappen - Aanpassen', dus die 'Diverse bestanden'. Zet het vinkje ook weer voor onderliggende mappen. Klik OK of Toepassen. Klaar voor die hele partitie.

Uitzonderingen (1) (reden onbekend ):
een aantal speciale mappen hebben geen tab 'Aanpassen' onder de Eigenschappen, en kan je dus niet bij een sjabloon onderbrengen. Zover ik weet hoef je daar dan zelf maar één keer handmatig je weergave te kiezen ('Lijst' voor jou), en dat blijft staan.
Voorbeelden van zulke mappen:

* de stationsletter van je Systeempartitie. Hier zal je dus de mappen in de root afzonderlijk moeten doen.
* mappen die je benadert vanuit een Bibliotheek (maar bibliotheken vind ik toch al huilen)
* Bureaublad en Gebruikersnaam.... dit zijn aparte. Als je b.v. in het linkervenster je Gebruikersnaam kiest, dan vind je geen Eigenschappen in het context (rechtsklik) menu. Ga je echter naar C:\gebruikers\gebruikersnaam, dan wel. Via die laatste weg kan je dus in één keer al je mappen in je profiel onder dat sjabloon instellen, zoals Mijn Documenten, Mijn afbeeldingen etc..

Uitzonderingen (2)
Wanneer je alles naar je zin hebt, maar je wilt in een map even een andere weergave (dus even geen 'Lijst' maar 'Details') dan switch je in twee kliks, dat weet je. Maar... dat blijft voor die ene map wel staan, zelfs als je herstart. Vergeet hem dus niet terug te zetten.
Heb je er een zooitje van gemaakt door meerdere mappen niet terug te zetten, dan kan je ook naar de hoogste map gaan, en voor 'Eigenschappen - Aanpassen - Diverse bestanden (+ vinkje voor subs)' kiezen, en OK klikken. Dan staat de hele structuur weer naar je zin.

Probeer het nog eens....
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 13 June 2017 om 10:37
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2017, 01:25   #68
anoniem13515
Guest

Standaard

Erik, ik zou haast willen vragen of je er niet doodmoe van wordt, van al dat geschrijf, ook nog zo mooi uitgebreid.

Over die mappen in Lijst, heb ik in mijn eigen woorden dit gedaan:

Open een willekeurige map.
Kies eigenschappen.
Aanpassen.
Zet hem daar op Diverse bestanden
Vink deze aan: Deze sjabloon ook op alle onderliggende mappen toepassen
Klik op Toepassen. (als het grijs is kun je hem niet aanklikken, wissel dan even en dan weer terug naar Diverse bestanden)
Klik OK

Bij Beeld zet ik weer alles op Lijst. - Bij Mapopties - Weergave - Op mappen toepassen (is vaak grijs) - OK
Even later kijk ik bij Deze Computer, staat het daar weer op Details.(of wat anders dan lijst)

Kijk ik weer bij andere mappen bij Div. bestanden, dan is het vakje weer leeg bij Deze sjabloon op alle onderliggende mappen toepassen.

Dat klopt dan toch niet zou je denken, dan lijkt het dat je het bij elke map moet doen.

---

Ik maak het een beetje rommelig, het ging over de temperatuur etc.
Wilde pci videokaart eens afsluiten.
Eens kijken hoe het beeld van geïntegreerde HDMI is.
Totaal geen beeld, op geen enkele monitor instelling, ook weer vreemd, toch?
Foto van Bios, daar staat het toch aan?
Of werkt dat alleen als de kaart er daadwerkelijk uit is?

---
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg HDMI.jpg‎ (84,3 KB, 6x gelezen)
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2017, 03:39   #69
anoniem42071
Guest

Standaard

Inderdaad moet je dan eerst de videokaart verwijderen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2017, 07:37   #70
anoniem14945
Guest

Standaard

Je hebt nu alleen het geluid aan gezet

Als je de onboard video wilt gebruiken moet je de Primary Graphics Adapter instelling wijzigen. Maar in dit geval voor het warmteprobleem moet de hele kaart er toch uit en kun je de instelling net zo goed laten staan.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten