Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > E-mail

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 15 April 2017, 09:07   #11
anoniem13758
Guest

Standaard

Dynamische IP adressen blijft een lastig op te lossen probleem om thuis een eigen server te draaien.
Eens in de zoveel tijd zal je de domein instellingen daarop moeten aanpassen om alles te laten werken.
Gelukkig veranderd deze weinig bij ziggo en geeft dat niet zoveel last.
Vanwege de caldav server kom ik er snel achter als de nas niet meer gevonden wordt mocht dit gebeuren.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2017, 11:25   #12
anoniem14945
Guest

Standaard

Dynamische adressen kun je toch vrij makkelijk oplossen.
Mijn domeinprovider biedt gratis DynDNS aan en hiervoor draai ik thuis ddclient op een raspberry pi. Deze geeft eens in de zoveel tijd mijn ip door aan de provider en zodra dit anders is dan de vorige keer past deze automatisch de DNS entry aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2017, 10:18   #13
anoniem38560
Guest

Standaard

Je kan een gratis outlook.com account nemen dan kan je daar de SMTP server van gebruiken.
Hier de settings en het account kan je maken op outlook.com
https://www.lifewire.com/what-are-th...ttings-1170671

Dappertje
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2017, 09:08   #14
anoniem13758
Guest

Standaard

Volgens mij is het ook mogelijk om de server van google te gebruiken. Het is maar waarde voorkeur naar uit gaat.

Sinds het instellen van de firewall zijn de aantal pogingen wel afgenomen. In de log van gisteren zijn er maar 2 pogingen gedaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2017, 22:54   #15
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foobar
Dynamische adressen kun je toch vrij makkelijk oplossen.
Dat valt wel tegen.

Maar welke provider is dat dan? Want dyndns moet je betalen tegenwoordig, gelukkig zijn er nog wel gratis alternatieven.
En het is net leuk om het gratis te kunnen doen.
Of men moet het doen zoals jouw provider het doet inderdaad. Ik vraag me echter af of deze niet een eigen dynamic script gebruikt.
Er zijn er maar weinig die dit doen en ben dan ook wel benieuwd naar de prijs want meestal is het dan ook wel duurder dan bij anderen.

@Dappertje: Het ging over een eigen mailserver.
Als je toch een externe smtp gebruikt kun je net zo goed (eigenlijk nog beter) die van je eigen provider gebruiken. Geen outlook account voor nodig.

@Jeroenathome: Ja je kunt overal een email adres van nemen, ook van Google ja.
Dat doet verder niets aan het feit af dat je toch een smtp relay zult moeten gebruiken voor je mailserver, dus waarom dan niet die van de eigen provider? Veel makkelijker.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2017, 23:15   #16
anoniem14945
Guest

Standaard

Ik heb Strato als provider. Niet vanwege hun televisiereclames trouwens.
Je krijgt de DynDNS optie vanaf het 6-euro-per-maand pakket. Zal inderdaad wel iets customs zijn, maar het gebruikt hetzelfde protocol als Dyn, waardoor je ddclient kunt gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2017, 19:20   #17
anoniem13758
Guest

Standaard

Ik heb nu een ander probleem met de server. Sinds 29 april zijn er geen mails meer ontvangen terwijl de server elke dag een logbestand mailt.

Als ik kijk bij het overzicht pagina van de mailserver dan is te zien dat er elke dag wel mail binnenkomt, maar deze zijn niet zichtbaar. Tevens neemt het aantal mails die verwerkt worden toe.

Ik heb gisteren ingesteld dat alle mails doorgestuurd moeten worden naar mijn gmail adres en alles wordt netjes doorgestuurd. Ook de log mails van de server komen weer binnen. Ik heb zelfs de mails van 30 april binnen gekregen en het aantal verwerkte mails is afgenomen.

De problemen zijn begonnen nadat de mailserver en de nas zelf een update hebben gehad. Het kan ook zijn dat ik het zelf heb veroorzaakt door een baikal server te installeren die met Mariadb werkt.

Weet iemand een oplossing behalve alles verwijderen en opnieuw beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2017, 21:00   #18
anoniem14733
Guest

Standaard

Dus de mails komen wel aan, worden ook ergens opgeslagen alleen daar kom je niet bij. En doorsturen is dus ook mogelijk.

Ik heb geen flauw idee.

Je schrijft dat de mails niet zichtbaar zijn. Waar zijn ze niet zichtbaar? Op de server of in je email client?
Zijn er foutmeldingen bij 't ophalen van de mail? Staan er bepaalde vermeldingen in de logs? Moet toch ergens vandaan komen lijkt me.

Staat er ook niets in de whatsnew van de mailserver updaten?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2017, 11:58   #19
anoniem13758
Guest

Standaard

In thunderbird en roundcube(webmail) zijn alleen de berichten van 29 april en eerder te vinden. Berichten van daarna niet meer.
Wanneer ik een map in de mailbox wil bekijken verschijnt er de melding "Interne fout van server" met een verwijzing naar het logbestand voor meer informatie.

In het logbestand kan ik alleen geen melding vinden behalve van inlogpogingen die mislukt zijn en het aantal berichten dat ontvangen en verzonden zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 May 2017, 14:00   #20
anoniem14733
Guest

Standaard

Maar als je ze door stuurt, dan komen berichten van na 29 april wel binnen? Of worden alleen nog de logfiles doorgestuurd?
Ik krijg een beetje het gevoel alsof de mbox corrupted is of niet (meer) de juiste rechten heeft, zodat deze niet verder gevuld kunnen worden.

Draaien zowel de mailserver alsook mail station?
Staat de tijd goed?
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten