Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Randapparatuur

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 28 October 2016, 20:12   #1
anoniem37001
Guest

Standaard printen vanaf tablet

Wie kan mij verder helpen, ik ben al lang aan het zoeken en proberen maar het lukt niet.
Ik heb een Samsung tablet type SM-T533 met android en een Canon Pixma MG 4250.
Deze printer heeft een wifi verbinding met mijn router. Ik heb op mijn tablet de Canon Print Service app staan. Echter als ik een document of mail wil printen lukt dat niet. Ik doe het volgende Selecteer printen vanuit het contextmenu, tik op de 3 puntjes rechtsboven in je scherm. Druk op 'alle printers' en kies vervolgens je printer. Dan blijft hij zoeken naar printers maar meer gebeurd er niet.
Ter aanvulling printen vanaf mijn laptop gaat perfect
Maar een PDF bestand kan ik wel zonder problemen afdrukken. Wie weet wat ik fout doe of gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2016, 10:27   #2
anoniem37001
Guest

Standaard

Jammer dat tot opheden nog niemand een idee heeft. Het heeft ook geen prioriteit maar het was zo makkelijk geweest. Ik blijf deze vraag volgen, misschien dat iemand toch noch een idee heeft.
Iedereen vast bedankt voor het mee denken.

Groet corb
  Met citaat antwoorden
Oud 16 November 2016, 15:55   #3
anoniem27570
Guest

Standaard

https://www.hellodigital.nl/smartpho...of-smartphone/

Staan meer tips via Google, je hebt een plugin nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2016, 19:57   #4
anoniem37001
Guest

Standaard

Sorry Lange Pier maar door omstandigheden kon ik het niet eerder uitproberen of reageren.
Ik heb de app volgens jouw site ge´nstalleerd, maar het lukt in zo verre dat hij erop staat maar na activeren blijft Samsung Print Service-plug-in op uit staan. Ook Canon Print Service blijft op uit staan.
Het lukt jammer genoeg niet om het op aan te zetten. Wie weet hier nog raad op
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2016, 19:08   #5
anoniem26138
Guest

Standaard

Ik heb hier weinig ervaring, maar de ene keer dat ik probeerde via een Samsung S3 Android 4.4 te printen naar mijn Samsung printer (via USB op mijn PC aangesloten, maar daarnaast uitgerust met WiFi), kreeg ik het met diverse drivers / apps ge´nstalleerd (aardig meer dan 100 mB software op de smartphone) niet snel voor elkaar. Tot ik uiteindelijk via WiFi Direct printte, dat liep ineens vlot.
Beide apparaten moeten het natuurlijk ondersteunen. Ik heb er zover ik weet geen software voor hoeven installeren, maar ik heb ook geen idee of het misschien bijgevoegd was bij die andere geprobeerde apps:

http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/b...en-wifi-direct

Die eerdere pogingen deed ik trouwens via NFC. De apparaten werden volgens de smartphone wel verbonden, maar printen... ho maar.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 December 2016 om 11:55
  Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2016, 20:25   #6
anoniem13758
Guest

Standaard

Ik heb zelf ook een Canon printer en dankzij jouw ben ik erachter gekomen dat printen vanuit google office apps niet werkt. Net als enkele andere apps op de telefoon. Ik heb hetzelfde probleem als jij beschrijft.

Het is mij ondertussen gelukt om de printer zichtbaar te krijgen als er naar de printer wordt gezocht. Zet wel de wifi aan voordat je verder gaat. Zelf heb een sony X compact en via "Instellingen" en "Apparaatverbinding" kwam ik bij een menukeuze "Afdrukken".
Op mijn Lenovo tablet is het "Instellingen" en bij "Systeem" kiezen voor "Afdrukken". Het kan zijn dat het bij een Samsung tablet nog anders genoemd wordt of op een andere plaats, maar daar kom je snel achter. Het zal iets met printen of afdrukken zijn waarna je moet zoeken.

Wanneer je in het Afdrukmenu zit zie je als het goed is de Canon Print Service staan. Alleen staat deze standaard Uit. Zet deze aan en wacht totdat de printer gevonden is. Hierna verschijnt de printer vanzelf als je weer iets wil afdrukken in een app en op "alle printers" drukt.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 December 2016, 21:21   #7
anoniem37001
Guest

Standaard

Jeroen ik ben met jouw advies bezig geweest , maar ik denk dat het probleem zit in dat het niet lukt om hem in de standaard stand van UIT naar AAN tezetten
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2016, 11:23   #8
anoniem13758
Guest

Standaard

Zo te merken hebben we de oorzaak gevonden. Alleen nog zien of we de service kunnen laten draaien.

Krijg je een melding wanneer je de service aan zet of werkt de knop niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 3 December 2016, 16:19   #9
anoniem37001
Guest

Standaard

De knop werkt niet is ook licht grijs
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2016, 10:22   #10
anoniem13758
Guest

Standaard

Als de knop er net zo uit ziet als in de afbeelding kan je er gewoon op drukken. Mijn eerste indruk was ook dat je de knop niet kon gebruiken.
link
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten