Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 17 February 2016, 16:40   #1
anoniem59721
Guest

Standaard OneDrive bestanden delen

Nu loop ik weer vast op win10 De tegelapp OneDrive klik ik aan en dan kom je in het oude mappenstructuur. Delen van een map wil helemaal niet.
Via een omweg gewoon via internet ingelogd en dan kom je in een heel andere lay-out net zoals het was in win7. Delen van een map is dan ook geen enkel probleem. Je kunt dan ook aangeven of de ontvanger alleen lezen heeft of ook bewerken.
Rarara het is toch niet de bedoeling dat je dit steeds via een omweg moet doen?
Wie weet raad?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2016, 22:57   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Vooropgesteld dat ik dit zelf niet ter beschikking heb, dus ook niet ken:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
De tegelapp OneDrive klik ik aan en dan kom je in het oude mappenstructuur. Delen van een map wil helemaal niet.
Hier lijkt het alsof je op je eigen systeem in je eigen mappen op je eigen schijf terecht komt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaatje Bekijk bericht
Via een omweg gewoon via internet ingelogd en dan kom je in een heel andere lay-out net zoals het was in win7. Delen van een map is dan ook geen enkel probleem.
Hier lijkt het alsof je in de mapstructuur op OneDrive (de server) terecht komt.

Nu nog iemand die uitlegt hoe je direct op de server inlogt, en misschien wel ingelogd blijft ?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2016, 23:14   #3
anoniem42071
Guest

Standaard

Om het te testen heb ik me via de app aangemeld. Ik moet dan inloggen bij Onedrive.
Ik zie al mijn mappen en door een rechtsklik op een map kan ik voor delen kiezen.
Ik werk op dat moment dus in mijn mappen op Onedrive.

Dus ik begrijp het probleem niet zo.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2016, 23:26   #4
anoniem26138
Guest

Standaard

Het lijkt er op dat die tegel voor OneDrive als doel de lokale schijf heeft, en ik weet niet of dat de bedoeling is.
Omaatje had het op Windows 7 misschien anders ingericht, en kwam gelijk op de server uit ?
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 19:27   #5
anoniem59721
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
Het lijkt er op dat die tegel voor OneDrive als doel de lokale schijf heeft, en ik weet niet of dat de bedoeling is.
Omaatje had het op Windows 7 misschien anders ingericht, en kwam gelijk op de server uit ?
ik denk inderdaad dat bovenstaande het geval is. Kan ik die instelling nog wel ergens wijzigen?

Misschien komt het dat ik de "oude" mappenstructuur voor foto's gebruik. Ik kan nog steeds niet wennen aan de foto-app van win10. Daar staan wel alle foto's in maar minder overzichtelijk vind ik zelf omdat de app het gaat sorteren op een manier wat ik niet wil. Ik kan niet zelf mappen aanmaken en als je een foto wilt kopiëren dan kun je geen plaats aangeven waar je hem wilt hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2016, 22:53   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Dit is het verschil tussen de lokale Onedrive en de Onedrive bij Ms.

En zo kom je op de server: https://onedrive.live.com/?id=root&cid=C7D700BE76EB90AD

Niek
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Onedrivelokaal.jpg‎ (53,8 KB, 6x gelezen)
Bestandstype: jpg OnedriveMS.jpg‎ (6,6 KB, 6x gelezen)

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 20 February 2016 om 23:32
  Met citaat antwoorden
Oud 21 February 2016, 09:44   #7
anoniem57787
Guest

Standaard

Dat bestanden delen werkt nog niet zoals het zou moeten. Zo wil ik op mijn backup schijf geen backups van onedrive. Heb dit al 10 keer afgevinkt en toch hij backups maken
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2016, 14:59   #8
anoniem59721
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Dit is het verschil tussen de lokale Onedrive en de Onedrive bij Ms.

En zo kom je op de server: https://onedrive.live.com/?id=root&cid=C7D700BE76EB90AD

Niek
die bedoel ik van de server, vind ik overzichtelijker om te delen dan de mappenstructuur. Kun je dat ook instellen via de OneDrive-app? of blijft dit automatisch in de mappen terugkomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2016, 15:25   #9
anoniem42071
Guest

Standaard

Ik snap niet wat je bedoelt Omaatje. Via Onedrive (de server) kan je bijvoorbeeld een map met foto's delen met anderen, als je er rechts op klikt en delen kiest.
Dat zal vanuit de map op je eigen pc niet gaan vermoed ik.
Verder doe ik niets met onedrive. Ik backup er alleen wat belangrijke foto's en documenten.
En J Claassen had een eigen topic over Onedrive, dus inbreken met een eigen vraag is niet netjes.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2016, 15:54   #10
anoniem59721
Guest

Standaard

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk wat ik eigenlijk bedoel is de tegel-app van onedrive in win10 of je die zo kunt instellen dat het rechtstreeks naar de server gaat en niet naar je eigen mappenstructuur op de pc. Je kunt nl. via de server inloggen bij onedrive meerdere opties gebruiken zoals een emaillink naar de ontvanger en of de ontvanger alleen lezen of bewerken kan.

Laatst gewijzigd door omaatje : 22 February 2016 om 16:01
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten