Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 13 December 2017, 14:33   #1
VPN diensten

Standaard Download boete via Torrent

Ik denk dat het belangrijk is voor bezoekers van dit forum om nog even te wijzen op een recente ontwikkeling met betrekking tot het downloaden van torrents:

Vorige week heeft de Autoriteit Persoonsgegevens Dutch Filmworks toestemming gegeven om ip adressen op te slaan van mensen die illegaal films en series downloaden met torrent. Bron: https://autoriteitpersoonsgegevens.n...utch-filmworks .

Bij het downloaden van torrents geldt het "peer 2 peer" principe, dit betekent dat iedereen die een bestand download kan zien welke andere ip adressen dat bestand ook downloaden en uploaden. Door het verzamelen van de ip adressen van films en series waar Dutch Filmworks kunnen ze de persoonsgegevens gaan koppelen aan de ip adressen.

Het idee van Dutch Filmworks is om vervolgens een schikkingsvoorstel te sturen naar de downloader. Deze schikkingWanneer deze schikking niet betaald zal worden, zal de downloader strafrechterlijk vervolgd worden.

In Duitsland gebeurt dit al jaren en nu is Nederland dus ook aan de beurt.

Laatst gewijzigd door Moderator : 13 December 2017 om 18:40 Reden: Geen reclame :)
VPN diensten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 January 2018, 23:03   #2
Weiman

Standaard

Werkt zo'n VPN daartegen? Dat zou je ip verbergen?
Weiman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2018, 02:42   #3
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Ja, want VPN maskeert je ip-adres dus je eigen adres word niet weergegeven.

Dappertje

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2018, 17:57   #4
jcwrh

Standaard

Van belang is dat een VPN wel goed wordt ingesteld en dat de ene VPN niet de andere is. Zelf heb ik AirVPN en ben er erg tevreden over. Lees je wel eerst in voordat je aan een VPN begint, zodat je weet hoe het e.a. werkt en je dus ook echt anoniem kan internetten...

jcwrh
jcwrh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 January 2018, 20:57   #5
BlackTiger

BlackTiger's schermafbeelding

Standaard

En liefst een buitenlandse VPN dienst nemen, dat maakt het lastiger om evt. via procedures alsnog gegevens op te vragen.

-----------------------------
Domme vragen bestaan niet. Het is dom om een vraag te hebben en deze niet te stellen.
BlackTiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2018, 00:14   #6
Enter788

Standaard

Een VPN hotspot shield leidt je verbinding via een server (andere computer).
Dus dat wat je bezoekt ziet niet jouw IP, maar die van die server.
Vandaar dat BlackTiger ook een Buitenlandse dienst aanraadt.
Maar je kan vaak kiezen via welk land je je verbinding wil laten gaan.
Al die VPN diensten hebben wel je IP adres.
De Torrents die je download leggen een weg af.
met downloaden en uploaden.
Ze zijn op jacht, hou daar maar rekening mee met of zonder VPN.
En diegene die jagen zijn geen crackers maar een organisatie die samenwerkt met overheden.
En die mogen veel meer.
Een VPN in het buitenland, alles gaat digitaal, ze hoeven niet meer naar het buitenland om het te volgen. Hoe justitie werkt? Als ze iets vinden wat ze niet goedkeuren, en justitie staat er nogal bekend om, dat ze heel veel niet goed vinden, gaan ze de hele bende overnemen, en je hebt niks in de gaten.
kwestie van tijd, als er veel torrents gaan verlopen via VPN, gaan ze die servers overnemen.
En je merkt het te laat. Deze persoon die dit topic startte is een reclame maker.

Laatst gewijzigd door Enter788 : 13 January 2018 om 00:18
Enter788 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2018, 07:27   #7
dappertje

dappertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter788 Bekijk bericht
kwestie van tijd, als er veel torrents gaan verlopen via VPN, gaan ze die servers overnemen.
En je merkt het te laat. Deze persoon die dit topic startte is een reclame maker.
Natuurlijk kan justitie mee kijken als ze dat willen. Maar is het zo dat ze dat niet willen.
Als je gelezen hebt hoe de opsporing geschied is dit wel een veilige weg als de vpn server geen logs maakt. 1 de film maatschappijen verzamelen zelf de ip adressen die in een torrent programma zichtbaar zijn. Vervolgens kijken ze wie de provider achter het ip-dres is. Dan worden de providers gevraagd naar de adres gegevens van dat ip-adres. En daar gaan ze een boete naar toe sturen. Maar stel dat er een studentenhuis is met 10 huurders en 1 internet verbinding dan zullen ze nooit weten via welke huurder dit verloopt tenzij ze een inval doen en alle pc gaan controleren. Nou dat gaat niet gebeuren. Door een vpn te gebruiken zitten er vele "huurders" achter een zelfde ip-adres dus de kans is wel heel miniem dat ze ooit jou echte ip-adres vinden want je praat hier niet over justitie maar de film industrie. En als ze het lukt om je te vinden dan nog zal de bewijsvoering voor hun wel heeeeeeel erg moeilijk worden.

Gelukkig hoef ik niet zelf op mijn eten te jagen,
Ik zou niet eens weten waar gevulde koeken leven.....
Niets is zeker en zelfs dat niet......

Laatst gewijzigd door dappertje : 13 January 2018 om 07:30
dappertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2018, 12:58   #8
Enter788

Standaard

Hoi Dappertje,
Het klopt wat je schrijft hoe dat gaat in de hiërarchie dat er altijd wedloop is.
Het is dan weer de ene groep TEGEN het illegaal downloaden van content, tegen een groep die die daar voor is, en dat heeft redenen.
Op datadragers werd namelijk extra geld gerekend voor rechten om op die datadragers content te kunnen zetten, moet je voorstellen, iedereen die beschrijfbare CD's, Dvd's, en andere datadragers kocht betaalde eigenlijk al copyrights, ook al gebruikte je die datadragers niet voor muziek, maar voor je eigen data. Dus veel mensen vinden dat niet eerlijk, want het systeem is al lang iets wat eigenlijk op de schop zou moeten. Dus er zijn al lang groepen die tegen elkaar zijn, daar is BREIN en de piraten er 1 van. Maar dat alles is wat ons bereikt aan informatie. Er zijn ook veel zaken die ons helemaal niet bereiken als informatie.

Nepnieuws, propaganda, allerlei bewegingen die nog steeds DE AARDE IS PLAT gaan verspreiden met spannende muziekjes en een bibberende stem van een vrouw, ja dat doet het goed schijnbaar.

Ondertussen is dat in Azië nu aan de hand, wat hier 1000 jaar geleden zo was, de aarde is plat, en vaar je te ver dan val er af SYSTEM.

Dus hier in Nederland is het lang niet zo ver ontwikkeld als men steeds maar wil GELOVEN.
De techniek wel, in dat opzicht, het de mens moet dienen? Al die computers, ze voelen niets, het is een gereedschap voor iedereen om mee te communiceren op een veel hoger niveau dan 50 jaar geleden, en sneller ook, met meer info. Wij zijn in eeuw 20 geboren, maar deze planeet draaide al wat langer en bepaalde zaken blijven zich herhalen. Een ander niveau van denken is dan ook nodig, ook al heb je te maken met een MASSA mensen ook, een publiek. We zijn door internet elkaars publiek geworden. Dus het is een wedloop, ik ben muzikant.

Dit is een soort huidige strategie die je kan tekenen.
Deze filmindustrie, net wat je zegt, is ook niet helemaal zuiver, maar daar heb je dan weer te maken met geld. Geld. die industrie heeft veel geld, en die stichting BREIN net als die film industrie, voor dat iedereen alles kon downloaden verkochten die muziek, flims, en toen kwam internet.

Dat was geen kleine industrie maar een miljarden industrie zal je begrijpen, en daar zagen ze in hun boekhoudingen.... je raad het al, winsten zwaar terug lopen.
Dus het is een wedloop, of je ontdekt wordt of niet is natuurlijk erg spannend.
Een leven vol spanningen, net als in de film.... Dus ik spreek je niet tegen in al je bevindingen, maar alles veranderd constant. Net als in oorlog het een wedloop is. Er vallen altijd slachtoffers. Die VPN aanbieders zijn bedrijfjes die als justitie het wil hun gegevens in moeten leveren. Dus die kunnen dan eerst net als internetproviders via nieuwe wetgeving die VPN aanbieders gaan verplichten hun data te bewaren. Dat gaat zo door, dat is al jaren bezig. Dus er wordt op gejaagd, dat blijft zo, en dat ontwikkeld zich steeds weer op andere manieren. Lees eens wat over de industriële revolutie, met leiders als Adolf (kots) in eeuw 20. Zo lekker is de werkelijkheid niet, dat weten jullie ook wel.

En over malware en industrie en waar de technieken begonnen van 1 van de zwaarste type malware nu:
Kan je HIER lezen.

Dus die industrie, was er niet 1 grote speler ook toen op die markt?
Is Microsoft niet een hele grote speler op de markt van besturingssystemen?

Rootkits werden bekender in het najaar van 2005, toen ontdekt werd dat platenmaatschappij Sony/BMG rootkits installeerde via haar muziek-cd's, om zo een kopieerbeveiliging te installeren.
Dus dat was toen al bezig. Om kopiëren tegen te gaan, hun strategie was een rootkit die de hele PC overnam.
Dat werd dus verboden ook.
Die licenties van Microsoft kan je ook zien als een strategie om het kopiëren van Windows tegen te gaan om die te gaan gebruiken.

Grote bedrijven noemen ze bedrijfsmatig een N.V. in Nederland. Naamloze Vennootschappen met een groep eigenaren.
We horen toch ook al jaren, dat die geen belasting willen betalen?
Wat wekt dat op bij mensen die niet de macht hebben om gewoon maar even een strategie te hanteren om geen belasting te betalen?

Meestal wekt het uiteindelijk woede op.

Eind augustus 2007 kwamen weer rootkits voor in Sony's producten. Deze keer ging het om geheugensticks met beveiliging (autorun.inf). Er werd een rootkit gebruikt om zo betere beveiliging te bieden; helaas werd er onvoldoende gekeken naar verdere implicaties bij het toepassen van deze omstreden beveiliging. De beveiliging zou overigens niet door Sony zelf ontwikkeld zijn, maar door het Taiwanese FineArt Technology.

En ze noemen dat de entertainende industrie:

Laatst gewijzigd door Enter788 : 13 January 2018 om 16:52
Oud 13 January 2018, 17:12   #9
Aladin

Aladin's schermafbeelding

Standaard

Op deze manier ben je echt een aanwinst voor dit forum enter788
Die belasting op datadragers is al een discussie op zich. Wie profiteren daar precies van? Zit ik de shit van borsato en jantje smit te sponsoren als ik dergelijk aanschaf?
Aladin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2018, 18:01   #10
Enter788

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aladin Bekijk bericht
Op deze manier ben je echt een aanwinst voor dit forum enter788
Die belasting op datadragers is al een discussie op zich. Wie profiteren daar precies van? Zit ik de shit van borsato en jantje smit te sponsoren als ik dergelijk aanschaf?
Ja, dat is dan meestal het type zakenman.
altijd zakelijk en zogenaamd nooit persoonlijk riedels krijg je dan.
Maar ondertussen rolt dat geld alle kanten op, en waar het allemaal blijft?

Nou, dat is dus die zakenman, zie het ook maar als een TYPE, we gaan geen namen noemen, als het een computerbestand zou zijn zou je de naam mens.zakenman er van kunnen maken, maar mensen zijn natuurlijk geen apparaten.

Het is ook echt niet mijn bedoeling hier als een soort leraar te gaan fungeren, maar ik heb daar een hele nieuwe manier van zien voor ontwikkeld.

Wat betreft intellectueel gedachtengoed, of het maken van muziek, zie ik hier ook dat diegene die dat maken, van alle kanten bestolen worden.

Boven je hangt die zakenman, onder je staan de piraten al klaar.

En dat is als muzikant helemaal niet leuk. Zeker als artiest niet, ik zou niet eens meer in dat wereldje willen leven. Want er wordt altijd een beeld geschapen.

Ik zie wel vaker forums, waar bepaalde zaken worden besproken zoals het illegaal downloaden van content, alsof het een topsport is om zoveel mogelijk binnen te halen gratis.

Dan noem ik dit kinderen van Sinterweb.

haha
Ik ga niet mee doen aan die flauwekul, ik kijk er al jaren tegen aan.
De media is natuurlijk in deze tijd wat de meeste invloed heeft op mensen.

Dus die Hollywood films ook, dat heeft invloed. Het komt via geluid en beeld je hersens in zeilen.
Of ik een aanwinst ben of niet, ik ben een mens, jullie ook, hetzelfde soort zou je dan zeggen, en we spreken dezelfde taal, toch verstaan niet altijd mensen diezelfde taal, als hun wil is als een zakenman die alleen nog kijkt naar zijn boekhouding.

Dus zo kan je cirkeltjes rond maken.

CU laters.

P.S.
nog even over die heffing op datadragers discussie,
ik las een tijd geleden kan ik mij nog herinneren dat het naar buma stemra ging,

en als dan mensen copyrights over hun werk daar wilde registreren,
moesten ze diezelfde zakenman daar eerst nog eventjes ook nog een pakje GELD betalen.

Dus die Buma Stemra liep van 2 kanten binnen.

Dat is een raar systeem.
omdat de misleiding en afleiding altijd op de loer ligt schijnbaar als een soort traditie...

sommigen zijn trots op de handelsgeest...

Laatst gewijzigd door Enter788 : 13 January 2018 om 18:06
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten