Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Computer Idee > Vraag het de redactie - (geen technische vragen)

Notices

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 29 December 2015, 14:00   #11
joris625

Standaard

Twee weken geleden een mail van CI gekregen. Het zou nu allemaal makkelijker worden om CI digitaal te lezen! Dat op zich zou niet zo moeilijk zijn want via de app kon ik al weken lang wachten op de digitale editie. Leuk als je veel in het buitenland verblijft.
Maar goed, een nieuw jaar nieuwe kansen. De papieren nr. 1 viel zojuist op de mat, dus eerst de originele app op de tablet geprobeerd: natuurlijk niks dus. Toen de nieuwe makkelijke manier! Je moet nu eerst een browser openen, dan de url intikken, dan je abo-nr en postcode invoeren en dan.... blijkt nr.1 niet digitaal beschikbaar te zijn. Op de computer hetzelfde. En hoezo makkelijker? De browser ziet je abo-nr en postcode kennelijk niet als inloggegevens dus onthoudt ze niet. Ook als je andere edities aanklikt en die wilt lezen, moet je die gegevens weer inkloppen.
Kortom, je wordt er gereshift van.
Vraag is nu: is de originele app op de tablet nu verleden tijd of kun je daar nog gebruik van blijven maken op een manier die in het begin heel gebruikelijk was, nl. ca. 1 week voor de papieren uitgave was de digitale editie al beschikbaar. Dat waren nog eens tijden. Maar ja, die uitgever is dus failliet gegaan.
joris625 is offline  
Oud 30 December 2015, 11:32   #12
porrelaar

porrelaar's schermafbeelding

Standaard

CID lezen op de pc loopt nog niet zo lekker. Dat klopt.
Het meest recente nummer van CID dat je kunt lezen op de pc is nummer 1 van 2016 (15-29 dec 2015).
Daarvoor moet je wel eerst helemaal onderaan op de juiste jaargang (2016) klikken.
Nummer 2 van 2016 (29 dec 2015 - 12 jan 2016) viel bij mij gisteren op de mat. Hij is nog niet op de pc te lezen.
Ja, hij staat wel afgebeeld op de website, maar met het verkeerde nummer en de verkeerde jaargang:

Ik zie de knop "Lees deze Computer Idee editie digitaal", maar als ik daarop klik, krijg ik de melding:
Document not found

undefined | | mozilla 43.0 | 1451474390
Er valt dus nog wel iets te verbeteren.
-------------------------------------------------------
Of er iets of veel veranderd is aan het lezen van CID op een tablet, weet ik niet. Vroeger maakte ik daar wel gebruik van en downloadde ik CID via die app naar mijn Nexus 7 tablet. Werkte niet altijd even goed. Van diverse nummers werd aangegeven dat ik ze nog niet gedownload had. Dat was wel het geval; ik kon ze gewoon lezen op de Nexus.
Mijn tablet is overleden, dus ik kan niet nagaan of er iets veranderd is. Dat zul je zelf moeten doen.

Overigens was het vroeger niet zo dat je CID al een week van tevoren kon downloaden. CID komt op dinsdag in de winkel. Abonnees kregen hem toen een paar dagen eerder op de mat: meestal op de vrijdag ervoor. En op dat moment was meestal ook de digitale uitgave beschikbaar voor je tablet.
porrelaar is nu online  
Oud 5 January 2016, 10:13   #13
joris625

Standaard

Vr-Di = 5 dagen, inderdaad geen week. Blijft echter het feit dat ik nu nog steeds nr. 2 niet op mijn tablet aangeboden krijg. Vraag is dus opnieuw: wordt de CI-app nog ondersteund of gaat de redactie/uitgever bak to the future. Immers daar waar tegenwoordig voor ieder wissewasje een (al dan niet handige) app gemaakt wordt, lijkt CI liever te kiezen voor een onhandige web-route.
Misschien dat de CI-hoofdredacteur hier een antwoord aan kan spenderen.
Overigens de app van ComputerTotaal rammelt ook (kan de nummers niet openen) en in de mail over de webversie zit een niet werkende koppeling. Misschien ligt het dan toch aan Reshift.
joris625 is offline  
Oud 1 January 2018, 14:33   #14
ToonS

Standaard

En weer gaat het mis rond de jaarwisseling.
Omdat de abonnees rond deze tijd meestal veel vrije tijd hebben zou je denken dat de laatste versie, nummer 2 van Computer Idee 2018, dan op de PC oF tablet/Ipad te lezen zou zijn!!!!!!, NIET DUS.
De bestanden staan wel op de server want met een kleine aanpassing van de URL
krijg je de mogelijkheid om nummer 2 wel digitaal te lezen op PC of tablet. Weliswaar staat er dan een fout jaartal op het scherm maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt dan op de lezen knop drukken en via jouw account het blad openen en lezen. Ik vraag me af waarom het steeds weer fout gaat bij Reshift en waarom ze gewoon lak hebben aan hun abonnees. Sorry ik ben een beetje pissig.
ToonS is offline  
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten