Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Notices

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 April 2013, 14:35   #91
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoinet Bekijk bericht

@Niek, zoals zoveel mensen, hebben wij ook via W7 een trial upgrade van W8 geprobeerd en later W8 gekocht. Als MS deze optie verkoopt mag je ervan uitgaat dat deze upgrade goed werkt.
Als W8 alleen werkt via een clean install dan dient Windows dat aan te geven.

Als ik W8 opnieuw ga installeren en al de partities verwijder, moet ik dan daarna voor extendet partitie kiezen ? Levert dat een data partitie op? Ik doe dit het liefst tijdens de installatie namelijk.
Voor W8 wil ik dan 30GB vrijlaten en de rest voor data.Ik vraag mijzelf trouwens wel af of als ik een herstelpunt wil aanmaken, 30 GB voldoende is voor W8?
Antoinette: MS verkocht wel meer wat niet altijd goed werkte. Denk aan Windows 95/98 en Vista. Ze gaan bij een upgrade altijd uit van een soort basis systeem, met niet al te veel "toeters en bellen".
Ik heb hier voor anderen 3 keer een upgrade uitgeprobeerd van Vista naar W7 en alle 3 de keren ging dat zeker niet vlekkeloos. (Twee kon ik er gewoon opnieuw installeren).

Waarom zou je "extended" partities aanmaken? Die zijn in principe alleen nodig als je meer dan 4 partities op 1 hd wilt maken (even simpel gesteld). Dus gewoon de basis instellingen kiezen, bij het maken van een partitie in het installatie menu. Je kiest daar voor "Nieuw" en je vult de gewenste grote in en de rest regelt W8. Wat aan ruimte overblijft regel je later.

30 Gb is krap. Mijn W8 pro kaal geïnstalleerd kost al 20 GB. Tel daar nog wat programma's en Games bij en het spul loopt vast, want ook nu MOET er 15% van de systeemschijf vrij blijven. Dus 4.5 GB mag je niet vullen. Dan hou je voor extra dingen ruim 5 Gb over en dat is zeer krap.
Ik zou naar minstens 50/60GB gaan voor de systeem partitie.

Niek

Laatst gewijzigd door Niekie30 : 1 April 2013 om 15:30
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2013, 15:15   #92
Antoinet

Standaard Eind goed, al goed ....

Natuurlijk kwam er nog een staartje aan dit verhaal ...

Omdat ik met het verwijderen van de C-partitie en het opnieuw installeren van W8 op een nieuwe C-partitie een gehele schone installatie van W8 heb gedaan, kreeg ik tijdens het gebruik van W8 steeds de melding om Windows te registreren.
De oude Product-ID bleek alleen rechten te hebben voor een upgrade van W7 naar W8.

Pfffffffffffff Affin toen maar eens met MS zelf gebeld (020-5001 500)
Daar vertelde mij dat de P-ID dus alleen voor de upgrade gold en ik bij het probleem van de gelockte C-Drive dan 1st met Windows had dienen te bellen.
Ik gaf aan dat de enigste oplossing bleek te zijn om met de Backup Windows 8 opnieuw te installeren.

Affin bij navraag bleek het gelockte probleem herkend te worden bij MS en liep de man met mij diverse stappen door zodat de upgrade key ook gebruikt kan worden bij een fresh install.

Eind goed al goed !
Antoinet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2013, 15:17   #93
Niekie30

Niekie30's schermafbeelding

Standaard

Da's heel mooi. Fijn dat het eindelijk werkt.

Niek
Niekie30 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2013, 23:48   #94
Antoinet

Standaard

Vind ik ook Niek en nog bedankt!
Antoinet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten