Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 14 September 2017, 16:10   #1
anoniem15124
Guest

Angry Cyberlink You Cam start steeds op

Elke keer als ik mijn Medion laptop opstart (windows 10), start ook automatisch YouCam (onderdeel van Cyberlink) op.
Ik heb al gekeken in de opstartitems en daar alles wat gekoppeld is/lijkt aan Cyberlink uitgezet. Ook bij systeemconfiguratie waar mogelijk de verwijzingen naar Cyberlink/YouCam uitgeschakeld. En toch blijft dit mee opstarten.
Als laatste (?) redmiddel heb ik in het register gekeken. Maar komt komt het zo vaak voor.
Ik weet niet wat ik in het register (of ergens anders) nog kan veranderen, zodat Youcam niet meer vanzelf opstart.
Uiteraard heb ik nog twee alternatieven: webcam afplakken (heb hem al wel uitgeschakeld bij instellingen) en/of Cyberlink helemaal verwijderen.
Iemand die me kan vertellen hoe ik Youcam "gewoon" uit kan zetten?
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 16:17   #2
anoniem54435
Guest

Standaard

Beheren welke apps gebruik kunnen maken van de camera
Ga naar Startmenu  en selecteer vervolgens Instellingen  > Privacy > Camera.
Kies de gewenste instelling voor Apps mogen mijn camera gebruiken.
Onder Apps kiezen die uw camera kunnen gebruikenschakel instellingen voor individuele apps en services in of uit.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 16:19   #3
anoniem54435
Guest

Standaard

Opmerking
Ook als u de camera uitschakelt voor elke app onder Apps kiezen die uw camera kunnen gebruiken kunnen bepaalde vermelde apps de camera wellicht toch gebruiken, zodat u foto's of video's kunt maken. Maar de camera registreert geen beelden of video tenzij u expliciet de knop Foto of Video knop.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 17:20   #4
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
Als laatste (?) redmiddel heb ik in het register gekeken. Maar komt komt het zo vaak voor.
Ik weet niet wat ik in het register (of ergens anders) nog kan veranderen, zodat Youcam niet meer vanzelf opstart.
HKLM (Hkey_local_machine)->software->microsoft->windows->currentversion->run
Kijken of ie daar bij staat en dan weghalen.
Daarnaast ook nog kijken bij dezelfde instelling maar dan HKCU (Hkey_current_user).
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 19:50   #5
anoniem15124
Guest

Standaard

@Desperado: daar heb ik het al uitgeschakeld / ingesteld.

Wat mij irriteert/stoort is dat ik graag zou willen bepalen dat een programma (niet) opstart.

@BT: HKLM staat die niet bij en ook niet bij HKCU
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 21:22   #6
anoniem38560
Guest

Standaard

Ga naar Taakplanner en verwijder het daar.

Dappertje

Laatst gewijzigd door dappertje : 14 September 2017 om 21:25
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 21:52   #7
anoniem30973
Guest

Standaard

Via taakplanner zou moeten kunnen inderdaad. Ook zijn er separate tools om opstartende progs te blokkeren. Zie ook bijv. https://www.schoonepc.nl/windows10/p...rwijderen.html
Maar misschien is het een service ? Dan dáár uitschakelen.

Laatst gewijzigd door Joman : 14 September 2017 om 21:56
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2017, 22:40   #8
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
Elke keer als ik mijn Medion laptop opstart (windows 10), start ook automatisch YouCam (onderdeel van Cyberlink) op.
Merk je dit aan een icoontje in het systeemvak ?
Zo ja, misschien dat deze tekst je iets zegt:

I don't want to launch CyberLink YouCam and have system tray icon display when log in to Windows. What can I do?

If you don't want to have YouCam icon display in system tray when you log in to Windows, go to Setting > UI Settings > Disable Show system tray icon at startup.

Note: if you have enable Face Login to Windows and Face Out features, then YouCam will always display in the system tray.

De tekst is voor mij niet te begrijpen ('Face Login to Windows and Face Out features') maar misschien zegt het jou wat
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2017, 11:39   #9
anoniem15124
Guest

Standaard

Dank voor de reacties.

Ik zal op de laptop eens kijken bij taakplanner en/of de opstartende programma's via de link van Joman. Via CCleaner en msconfig ben ik al wel bezig geweest om het een en ander uit te schakelen.

De Face login zegt mij ook niets. Voor zover ik weet, log ik alleen in met een wachtwoord.
Zie inderdaad in het systeemvak een icoontje. Dat kan ik, afgaande op de Engelse tekst, wel uitschakelen, maar als ik de tekst lees/vertaal, gaat dat alleen om het uitschakelen van het icoontje. Maar start dan het hele programma niet op of alleen geen icoontje meer?
  Met citaat antwoorden
Oud 15 September 2017, 16:16   #10
anoniem26138
Guest

Standaard

Gezichtsherkenningssoftware, die schakelt je PC automatisch in een modus wanneer je van de webcam weg bent. Zit toch ook in Cyberlink:

https://www.cyberlink.com/support/pr...nt.do?id=11982

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
...als ik de tekst lees/vertaal, gaat dat alleen om het uitschakelen van het icoontje. Maar start dan het hele programma niet op of alleen geen icoontje meer?
Check bij processen in Taakbeheer (even stilzetten in 'Beeld - bijwerksnelheid) of je iets herkent voordat je dat icoontje weglaat, en er na.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 15 September 2017 om 18:20
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten