Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 8

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 30 April 2013, 19:27   #21
anoniem42071
Guest

Standaard

Kun je niet via het toetsenbord die keuze maken? Of werk die ook via de unifying ontvanger?

Is de chipset driver voor W7 en W8 ge´nstalleerd, onder elk van de besturings systemen?

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2013, 07:16   #22
anoniem13758
Guest

Standaard

Wat er ondertussen veranderd is weet ik niet, maar het keuze menu is nu wel binnen enkele seconden te besturen. De oorzaak zou misschien aan de USB hub kunnen liggen die er tussen zit. Hierop kan ik zien dat het even duurde voordat de unifying ontvanger gebruikt kon worden of het komt doordat de drivers nog niet ge´nstalleerd waren. De ontvanger zit nog steeds achter de hub en nu lukt het wel
Het klopt wel dat de muis en het toetsenbord via de unifying zijn verbonden.

Iets wat me wel is opgevallen is dat wanneer je in het keuze menu aangeeft dat de eerste keus win 7 is, je het menu van win 7 krijgt. In plaats van het kleurrijke win 8 menu is het nu een kale tekst versie.

Het probleem met de netwerkkaarten is dat er geen officiele win 8 drivers te krijgen zijn. Onder win 7 werkt alles gewoon. Ik wil nog uitproberen om de realtek drivers te gebruiken voor de vaste netwerk kaarten. de gebruikte chip komt van deze fabrikant. Voor de USB wifi-dongle heb ik nog geen alternatieve drivers kunnen vinden. De gebruikte chip is van atheros, maar blijkbaar zijn hun gestopt met het ondersteunen van deze chip.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2013, 07:48   #23
anoniem54435
Guest

Standaard

Iets wat me wel is opgevallen is dat wanneer je in het keuze menu aangeeft dat de eerste keus win 7 is, je het menu van win 7 krijgt. In plaats van het kleurrijke win 8 menu is het nu een kale tekst versie.

...............
Dat is normaal dat hoort bij W7
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2013, 12:14   #24
anoniem13758
Guest

Standaard

Je zou toch denken dat er nog steeds gebruik gemaakt wordt van het win 8 keuzemenu. Ik zie de noodzaak ook niet om een ander menu te gebruiken om alleen de volgorde te veranderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2013, 23:13   #25
anoniem42071
Guest

Standaard

Oke, ja dat menu wordt "ouderwets" als je W7 als eerste keuze zet.
En drivers: Vaak werken de drivers van Vista 64 bit ook met W7 64bit.
Overigens: gedurende het "up"zijn van W8 zal je merken, dat steeds meer ontbrekende drivers vanzelf ge´nstalleerd worden.
Dus draai gewoon wat uurtjes per dag W8 en dan denk ik dat die drivers vanzelf komen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 10:41   #26
anoniem13758
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Oke, ja dat menu wordt "ouderwets" als je W7 als eerste keuze zet.
En drivers: Vaak werken de drivers van Vista 64 bit ook met W7 64bit.
Overigens: gedurende het "up"zijn van W8 zal je merken, dat steeds meer ontbrekende drivers vanzelf ge´nstalleerd worden.
Dus draai gewoon wat uurtjes per dag W8 en dan denk ik dat die drivers vanzelf komen.

Niek
In windows 7 is er geen probleem met de drivers. Van alle componenten zijn ze wel te vinden op internet. De meeste heb ik via de site van de fabrikant.

Alleen met windows 8 zijn er drivers die niet gevonden worden.
Als de drivers van internet afgehaald moeten worden geeft dat wel een probleem. De drivers voor de netwerkkaarten ontbreken. Voor de rest ben ik nog geen grote problemen met de drivers tegengekomen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 22:07   #27
anoniem26138
Guest

Standaard

En als je die voor Windows 7 download en installeert onder Windows 8 ?

Onderaan bij 'Support en downloads':
http://www.gigabyte.co.nl/products/p...d=3005&dl=1#dl
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 22:30   #28
anoniem13758
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikdenhouter Bekijk bericht
En als je die voor Windows 7 download en installeert onder Windows 8 ?

Onderaan bij 'Support en downloads':
http://www.gigabyte.co.nl/products/p...d=3005&dl=1#dl
Voor de wifi ontvanger werkt dit niet. Dit heb ik al geprobeerd. De drivers voor de vaste netwerkkaart moet ik nog proberen. Ik ben erachter gekomen dat vaste netwerkkaarten een realtek chip hebben. Voor deze chip heeft realtek win 8 drivers op de site staan. Hopelijk werken deze.

De wifi ontvanger maakt gebruik van een atheros chip. Alleen deze werkt via USB en daarvan zijn volgens mij geen win 8 drivers voor te vinden. Er blijkt wel een oplossing te zijn, maar wanneer ik de link volg kom ik via enkele andere pagina's weer op dezelfde site uit.

De wifi ontvanger is een Airlive x.USB. en de gebruikte chip is een atheros UB 82.

Helaas had ik de laatste dagen weinig tijd om dit probleem op te lossen. De komende week heb ik meer tijd en hopelijk gaat het lukken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 23:40   #29
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroenathome Bekijk bericht
Voor de wifi ontvanger werkt dit niet. Dit heb ik al geprobeerd.
OK.... maar wat werkt er niet, de installatie of de werking van de adapter ?

Je kan op de executable rechtsklikken een een compatabiliteitsmodus voor W7 proberen.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2013, 23:45   #30
anoniem42071
Guest

Standaard

Plaats dat ding eens in een usb poort en un-install hem eens in apparaatbeheer. Start daarna opnieuw op. Soms meldt W8 dan dat nieuwe hardware is gevonden en vindt het ook de drivers nog.
Anders zou ik gewoon de W7 64bit driver proberen van de site van de fabrikant.

Niek

Oeps.... Erik
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten