Ga terug   Computer Idee Forum > Multimedia > Multimedia Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 December 2008, 22:24   #11
anoniem30142
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helptoetser Bekijk bericht
Ik heb dia's op projectie scherm gefotografeerd, en dat gaat behoorlijk goed.
Sinds kort heb ik de Unovia scanner in gebruik en inderdaad is het bestand in de hoogste resolutie keuze meer dan 10 Mb Bij de lagere keuze bijna 4 Mb.

Op seniorennet BE staan wat voorbeelden in de bovenste 2 rubrieken over Dia's uit de oude doos:

http://fotoalbum.seniorennet.be/Spacerman
Zie ook hier over de Unovia scanner (120 Euro)

http://fotoalbum.seniorennet.be/Spac...es/foto=409071
  Met citaat antwoorden
Oud 31 December 2008, 14:46   #12
anoniem29578
Guest

Standaard

Ik heb sinds verleden week de Unovia scanner,(niet die van de Aldi maar van de Unovia site) ik kan je vertellen dat het 10x sneller gaat dan de "oude" scanner voor negatieven van epson en als je het bijgeleverde arcsoft PhotoImpression6 gebruikt dan worden de negatieven zelf omgezet naar foto's waarvan de kwaliteit (voor negatieven)redelijk goed zijn. Wil je ze verder bewerken dan zijn er zat andere mogelijkheden, ik werk zelf wel eens met het oude Picture It 7.0 van microsoft hier kan je ook krassen verwijderen enz maar er zijn echt veel gratis programma's waar je dit mee kunt doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 January 2009, 18:48   #13
anoniem22587
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk bericht
Die Unovia ( of zoiets ) staat nu ook in het krantje van "het kruidvat" ofzo ,en kost daar 59 euro ,,dus daar kun je ook helemaal niks van verwachten.
Een goede diascanner begint bij de 300 euro.
Helemaal mee eens, ik heb me laten verleiden er een bij het Kruidvat te kopen. Installeren ging goed, de bediening ook maar de kwaliteit van de gescande dia's was abominabel, lichte partijen werden compleet wit (overbelicht) en daar kon je niets aan instellen. Meteen de volgende dag het apparaat teruggebracht en het aankoopbedrag zonder problemen teruggekregen. Ben nu met een geleende EPSON Perfection 3490 PHOTO bezig. Installeren had nogal wat voeten in de aarde omdat de software voor WinXP was en ik Vista heb maar na wat zoeken op Internet is dit goed gekomen. De werking is zeer goed, perfecte kleurweergave en meer dan voldoende resolutie. Alleen ben je wel een paar minuten bezig met het scannen van drie dia's

Laatst gewijzigd door wipi35 : 17 January 2009 om 18:53
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 21:53   #14
anoniem37576
Guest

Standaard

Indien nog interesse. Momenteel staat er een naar mijn bescheiden mening een scanner te koop voor een 75 euro.
Ik weet niet of ik dat mag vermelden (heb er in elk geval geen eurocent voordeel of ander belang bij) maar bij Fotokonijnenberg te Turnhout staat dergelijke scanner nu te koop. U zal hem ook in andere fotozaken terugvinden. Het is nieuw en redelijk goedkoop.
Sorry als ik de naam van de fotowinkel niet mag vermelden, maar in dit geval graag een seintje.
(sinds vandaag nieuw hier, dus sorry als ik fout ben!)
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2009, 22:05   #15
anoniem14945
Guest

Standaard

Vermelden van merk en type heeft meer nut, vooral als je 'm ergens anders zou willen kopen. Turnhout ligt voor de meesten niet echt naast de deur...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2009, 07:42   #16
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Canon011 Bekijk bericht
Indien nog interesse. Momenteel staat er een naar mijn bescheiden mening een scanner te koop voor een 75 euro.
Ik weet niet of ik dat mag vermelden (heb er in elk geval geen eurocent voordeel of ander belang bij) maar bij Fotokonijnenberg te Turnhout staat dergelijke scanner nu te koop. U zal hem ook in andere fotozaken terugvinden. Het is nieuw en redelijk goedkoop.
Sorry als ik de naam van de fotowinkel niet mag vermelden, maar in dit geval graag een seintje.
(sinds vandaag nieuw hier, dus sorry als ik fout ben!)
Deze scanner word vaak ook onder diverse andere namen verkocht.o.a konig

en die was laatst bij aldi ongeveer 50 euro?? dacht ik

verwacht niet teveel van zo,n apparaat je hebt wel veel vrije tijd nodig.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2009, 13:12   #17
anoniem37039
Guest

Standaard

De Primefilm scanner is uitstekend. vergeet niet dat als je scant je in feite een fotootje krijgt met de afmeting van de dia, dus iets van 24 x 36 mm of zo. Als je dat wilt uitvergroten tot een normaal formaat om af te drukken oid dan is een hoge resolutie echt nodig. En ja, dat scannen duurt lang maar dan heb je ook wat. er is geen eenvoudige en snelle manier als je goed resultaat wilt hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 April 2009, 17:15   #18
anoniem35985
Guest

Standaard

Bekijk de website van nikon eens,
mn pa zit in de foto wereld en scant zijn dia's in met een Nikon Coolscan,
wat ik er van hoor en zie is goed,
het kost wel aardig wat euro's maar dan heb je wel wat.
hier een wat goedkopere versie: http://www.letsgodigital.org/nl/news...story_517.html
Misschien dat er van andere grote merken ook wel wat is.

Laatst gewijzigd door michael91b : 1 April 2009 om 17:23
  Met citaat antwoorden
Oud 28 June 2009, 19:16   #19
anoniem39052
Guest

Standaard unovia diascanner

Al een tijd deze diascanner in bezit, helaar nog niet gelukt om hem te installeren. Onze beide computers herkennen hem niet ondanks de diverse malen updaten van het software!!! Nogmaals contact gezocht met unovia om het probleem te verhelpen, mij benieuwen
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten