Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 27 November 2006, 14:45   #21
anoniem13673
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmpLiF1eR Bekijk bericht
Het is te vergelijken met het idee dat iedereen patat haalt bij "X"(windows) en het kost daar 2 euro per zak en toevallig weet ik dat in een onopvallend steegje bij "Y"(linux) de patat veel lekkerder is en nog gratis is ook maar iedereen gaat onwetend naar "X" want "Y" zit in een steegje waar niemand loopt en op elke bushokje staat een poster van "X".
Om even bij jouw patat-vergelijking te blijven... Je vergeet er dan wel bij te zeggen dat de meeste populaire merken mayo niet op jouw veel lekkerdere patat kunnen (probeer maar eens om een beetje moderne game onder Linux te draaien). Verder moeten mensen dan opnieuw leren patat eten, want dat werkt ineens heel anders. Plus dat een hoop vorken en messen niet samenwerken met jouw patat (driverproblemen dus) en dan ga ik me toch afvragen of Linux-patat echt wel zoveel beter is als Windows-patat.

Get over it. Linux is niet per definitie een beter OS als Windows, alleen maar omdat het open source is. Elk OS heeft sterke en zwakke punten, en bij Windows is het juist het feit dat het zo algemeen ondersteund wordt, wat het zo populair maakt bij thuisgebruikers.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 16:48   #22
anoniem20703
Guest

Standaard

Dit wordt ingewikkeld .. xD maar wel vet grappig ^^

als modje dit wil veranderen zet het dan ff in internet café dit is echt mega ding om te houden =D
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 17:09   #23
anoniem13302
Guest

Standaard

Het wordt echt leuk zo

Denk alleen niet dat dit zo de bedoeling is van deze topic
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 21:52   #24
anoniem20518
Guest

Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohnL Bekijk bericht
Om even bij jouw patat-vergelijking te blijven... Je vergeet er dan wel bij te zeggen dat de meeste populaire merken mayo niet op jouw veel lekkerdere patat kunnen (probeer maar eens om een beetje moderne game onder Linux te draaien). Verder moeten mensen dan opnieuw leren patat eten, want dat werkt ineens heel anders. Plus dat een hoop vorken en messen niet samenwerken met jouw patat (driverproblemen dus) en dan ga ik me toch afvragen of Linux-patat echt wel zoveel beter is als Windows-patat.

Get over it. Linux is niet per definitie een beter OS als Windows, alleen maar omdat het open source is. Elk OS heeft sterke en zwakke punten, en bij Windows is het juist het feit dat het zo algemeen ondersteund wordt, wat het zo populair maakt bij thuisgebruikers.
Hmm, Ik draai nu Sabayon Linux 3.2, vanaf de live DVD kun je standaard de Q4 demo draaien (dus dan werkt de Q4 full ook), dit is geen oud spel lijkt me, verder heb ik me er niet in verdiept, maar als je geen fanatiek 3d gamer bent is het niet zo interessant maar er zijn dus kennelijk mogelijkheden.

Opnieuw leren patat eten hoeft volgens mij helemaal niet, je doet de DVD erin, je start ermee op, eenmaal op de desktop kies je voor install , dan kies je de partities zoals bij een windows install en hij installeert automatisch en uiteindelijk start je je pc opnieuw en je bent klaar.
Je kunt meteen muziek luisteren, video's kijken, downloaden, internetten , emailen, msn' en, foto's bewerken, websites maken etc.

Bij windows moet je eerst je mobo drivers installeren, dan je graphic drivers installeren (ok dat is in Vista wel geautomatiseerd, in XP niet,) dan heb je nog noppes, je moet zorgen voor brandprogramma's want out of the box kun je geen iso's branden zover ik weet, met paint kun je geen fluit dus je heb meer nodig, streaming zoals shoutcast lukt ook niet out of the box, websites maken kun je alleen vanuit notepad want er is niet zoiets als dreamweaver meegeleverd, msn en ie7 zitten vol ads , geen adblocker ondersteuning dus je moet weer een browser erbij downloaden, kortom je bent heel lang zoet om alles naar je wens te zetten, laat staan als je het uiterlijk naar je hand wil zetten, dan heb je straks weer theme software nodig zoals stylexp of windowblinds etc... een hoop werk. Dan heb je weer een virusscanner nodig, zit er niet bij.
Java, flash... codecs , ook die zijn er niet standaard in windows, wel in deze distro (ook voor realplayer en quicktime).

Bij Sabayon is het gewoon installeren en als ie klaar is dan is ie ook klaar, punt, je kunt aan de slag (met Ubuntu ben je ook uren bezig, drivers, multimedia codecs etc, maar daar heb ik het dus niet over)
Hoezo werkt het dus anders, het heeft gewoon een startmenu waar je de programma's mee start, ok het heeft andere namen, nero > K3B bijvoorbeeld, maar wat wist je van windows toen je het voor het eerst zag ?

Driverproblemen heb ik niet gehad, toen de install klaar was deed alles het, geluid, webcam, printer, beeldscherm, usb apparaten en digitale camera en scanner .

Mocht er toch nog een een of ander windows proggie zijn dat je perse wil hebben dan draai je dat onder wine (een windows emulator), zo heb ik bijvoorbeeld poppeeper draaien op deze manier (om meerdere emails tegelijk te checken).

Dus ja, als je niets om 3d games geeft (ik heb me hierin echt niet verdiept) dan vind ik deze patat dus echt lekkerder smaken en zullen velen dat ook hebben nadat ze de ervaring hebben om een DVD in de drive te doen, starten > install to disk, wachten, finito, werkklaar zonder ook maar iets te doen.
Maar veel weten dat niet met deze distro, vandaar de tip die positief bedoeld was, om te delen.
Bovendien is het eveneens handig om een DVD'tje te hebben omdat als er iets met windows aan de hand mocht zijn, dan kun je via de DVD toch ALLES doen zonder een installatie, als een soort van backup om toch te internetten, je post te checken, je brieven te tikken etc.

groetjes,
Amp
(die niet van plas was een Linux vs Windows war te houden maar gewoon wou delen hoe makkelijk deze distro is en compleet, ook al heb je geen enige kennis)

p.s. ik heb nooit gezegd dat dit beter was, ik heb gezegd dat het makkelijker was , zo gedaan en completer en gratis, dat heb ik gezegd

Laatst gewijzigd door Amplif1er : 27 November 2006 om 22:11
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 22:55   #25
anoniem15441
Guest

Standaard

beste mensen.

Ook ik mij laten verleiden,om vista te downloaden.
Dit is werkelijk het mooiste programma wat Windows ,ooit het uit gevonden.
Natuurlijk kan je er een heel forum mee vullen.
Maar kijk eens naar de uitvoering.
Over een jaar weten we niet beter meer en gaan met volle teugen,dit forum opluisteren met heel veel vragen en oplossingen.
Wat is er nog mooier ?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 November 2006, 23:25   #26
anoniem15441
Guest

Standaard

Martijn
Van harte welkom ,eindelijk gaat hier eens de kogel door de kerk.

Cuizenier.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 12:09   #27
anoniem14121
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dcl Bekijk bericht
Waar ik erg benieuwd naar ben, is hoe blokkerend DRM in Vista is en dat soort dingen meer. Ik had begrepen, dat je een heleboel dingen niet meer kunt in Vista, programma's als DVD Shrink enzo.
Heeft iemand daar al ervaring mee?
Goede vraag! Ik ga ervan uit dat dit type programma's gewoon blijft functioneren, maar dat proberen we meteen even uit. In CID 2 zal ik je vraag meenemen in de Vista FAQ's met - hopelijk - het antwoord!

@Cuizenier: dank voor je bericht, hopelijk wordt dit een druk bezocht forum-onderdeel!

Laatst gewijzigd door Redactie - Martijn : 29 November 2006 om 15:36
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 15:52   #28
anoniem19255
Guest

Standaard

hoe zit het trouwens met vista en installeren?

kan dit onbemand (un attended) en daarna als laatste je serie code en netwerk invoeren ?

of moet je net als windows xp standaart erbij blijven?

Ik hoop het eerste.

Andere vragen waar ik zelf nog mee zit is:

Eigenlijk is windows Vista nog niet af want er is al een service pack 1 alweer aangekondigt, zou ik er goed aan doen om toch maar 1 a 1,5 jaar te wachten?
Zit er in Vista al een standaard slipstream mogelijkheid om je windows updates te integreren?

Ik heb laatst een test gedaan om te kijken hoe het was met vista compatibillity en daarin bleek dat norton save & restore niet werkte met vista, tevens norman virus anti control ook niet, en ben bang dat mijn 3 jaar oude hp office jet 7140XI ook niet zal werken, wordt daar aan gewerkt?
En mag ik van HP verlangen dat ze ondersteuning voor mijn printer uitbrengen?
Want heeft me toch 700 euro gekost die printer

Laatst gewijzigd door aliberto : 28 November 2006 om 20:56
  Met citaat antwoorden
Oud 28 November 2006, 20:37   #29
anoniem13787
Guest

Standaard

Mijn oude hp deskjet 1220c werkt prima, ook Iomega zip 250 werd herkend.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 November 2006, 11:36   #30
anoniem19255
Guest

Standaard

verder heb ik nog een paar vragen zag net dat de prijzen bekent gemaakt waren voor vista, en dat de home premium en ultimate werd aan geraden,
Maar hoe belangrijk zijn de misende factoren/ onderdelen tussen home premium en ultimate?( buiten om de prijs dan)
En zijn er nog meer verschillen die er niet bij staan? tussen de laatste 2 genoemde.?

voor het gemak heb ik ook een afbeelding erbij gedaan

overzichten vista.JPG

zoals je ziet zie je de onderdelen die verschillen tussen elkaar qua windows versie, maar ik vraag me af wat is precies de werking / functie er van.
Ok de namen doen me wel een vermoeden geven maar exacte uitleg zou makkelijker zijn

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door aliberto : 29 November 2006 om 11:38
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten