Ga terug   Computer Idee Forum > Software > Software Overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 1 March 2018, 09:36   #1
anoniem15124
Guest

Standaard bijlagen versturen Outlook 2010

"Vroeger" was het mogelijk om in de verkenner een bestand te selecteren en dan met de rechter muisknop te kiezen voor kopiŽren naar > E-mailgeadresseerde.

In mijn geval werd toen Outlook (2010 versie) geopend, kreeg ik een schermpje voor een nieuwe e-mail met bijgevoegd de in de verkenner gekozen bijlage.
Ik zie nu nog steeds de mogelijkheid om een bijlage te kopiŽren naar e-mailgeadresseerde, maar outlook laat geen nieuw e-mailbericht zien.
Heb het geprobeerd met Outlook al gestart en Outlook nog niet gestart; maakt geen verschil.

Ik heb gekeken of en opnieuw aangegeven dat Outlook mijn standaard mailprogramma is.

Sinds wanneer het niet meer werkt, weet ik niet. Ik vermoed sinds een update / upgrade van Windows 10.

Uiteraard is het mogelijk om eerst outlook te openen, dan een nieuw bericht op te stellen, de bijlage op te zoeken en dan te versturen, maar het praktische was dat je vanuit de verkenner, zonder de zoektocht via Outlook, een bijlage kon versturen.

Zoektocht met Google leerde me dat er ook in de tijd van Vista zelfs al mensen waren die tegen ditzelfde probleem aan liepen. Een oplossing heb ik daar echter (nog) niet tussen gevonden.

Iemand enig idee hoe ik dat weer aan de gang kan krijgen?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2018, 13:02   #2
anoniem26138
Guest

Standaard

Gokje:

open een Verkenner, en type in de adresbalk:

shell:sendto

en druk Enter.

Daar zie je een map met alle items onder de context menu-ingang 'KopiŽren naar...'.
Kijk onder de Eigenschappen van 'E-mailgeadresseerde' waar dit nu naar toe gaat, en of je dat 'Openen met...' kan wijzigen in 'Outlook'.

Voor je dit doet zou ik een kopie van die koppeling maken (E-mailgeadresseerde), zodat je die bij problemen terug zet.
Of maak een herstelpunt.
.

Laatst gewijzigd door erikdenhouter : 1 March 2018 om 13:07
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2018, 13:06   #3
anoniem46701
Guest

Standaard

zag hier hetzelfde onder w10...
via programma's en onderdelen (cq apps) microsoft office geselecteerd en keuze: wijzigen/herstellen.
nadien op [B]deze[B] wijze herstarten: startknop - afsluitmenu - opnieuw opstarten
en toen na toch wel enig wachten werkte het weer....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2018, 13:03   #4
anoniem15124
Guest

Standaard

Dank beiden voor het reageren.
Zojuist beide geprobeerd.

@Erik: onder eigenschappen zag ik dat er geen koppeling bleek te zijn. Dan is het ook niet zo gek dat er niets gebeurt.... Het wijzigen naar Outlook lukte echter niet. Kreeg een melding dat dat programma niet gekoppeld zou kunnen worden?!

@Falstring: gekozen voor herstellen en dat afgewacht. Net herstart en het werkt weer
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2018, 15:06   #5
anoniem46701
Guest

Standaard

mooi dat het ook bij jou heeft gewerkt!
  Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2018, 21:14   #6
anoniem26138
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Obelix71 Bekijk bericht
@Erik: onder eigenschappen zag ik dat er geen koppeling bleek te zijn. Dan is het ook niet zo gek dat er niets gebeurt.... Het wijzigen naar Outlook lukte echter niet. Kreeg een melding dat dat programma niet gekoppeld zou kunnen worden?!
Klopt, ik heb na wat zoeken gezien dat dat bestand eigenlijk ook geen snelkoppeling is (het pijltje ontbreekt ook), en dat er bij iedereen in staat dat het een 'Onbekende toepassing' start. Het blijkt een leeg bestand te zijn waarvan alleen de naam belangrijk is.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten