Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Hardware overige

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 July 2014, 15:17   #61
anoniem37718
Guest

Standaard

heb het antwoord zelf gevonden:

The computer has two memory slots, DIMM A and DIMM B. DIMM A is located on top of the computer under the keyboard, and DIMM B is located on the bottom
of the computer under the memory module cover. DIMM A holds the basic memory module as configured from the factory. If you did not order additional
memory, DIMM B is empty. Generally, if you add memory, you use DIMM B. If you are upgrading memory, you may need to install memory in DIMM A and DIMM
B, depending on the extent of the upgrade.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 14:15   #62
anoniem37718
Guest

Standaard

ik wil niet de beterweter uithangen, maar dit artikel klopt dus niet? http://www.personalcomputercare.nl/c...uitbreiden.htm

citaat:
* Wel moet er dan rekening mee gehouden worden dat het intern geheugen op de snelheid van de langzaamste geheugenmodule zal werken.

*Tevens kan het voorkomen dat het toepassen van geheugenmodules van verschillende fabrikanten kan leiden tot een instabiel systeem.

Bij orbit kan ik mijn aankoop terug brengen als het niet werkt, dus ik heb gekocht:
hynix (zelfde merk als er in zit)2GB dan staan er heel veel getallen:
2Rx8 PC2 6400S 666 12 HYMP125s64CP8- S6 AB -C

Wat mij opviel is dat ze het los, onverpakt, verkopen, kan het niet beschadigd zijn dan? niet dat ik daar iets van zie, ik vraag het maar voor zekerheid

Laatst gewijzigd door iemand85 : 11 July 2014 om 15:26
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 19:28   #63
anoniem54435
Guest

Standaard

Die losse verkoop komt omdat ze als bulk worden ingekocht .
Of het zijn tweedehands geheugen modules.
En zelfs nieuwe Modules zijn soms defect.

En ja Geheugen zal altijd werken op zeg maar de zwakste schakel , van de geplaatste modules.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 20:04   #64
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desperado Bekijk bericht
En ja Geheugen zal altijd werken op zeg maar de zwakste schakel , van de geplaatste modules.
dus dan klopt het dat ik die 512MB het beste weg kan halen, en DIMM b leeg laten?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 20:11   #65
anoniem54435
Guest

Standaard

Het gaat niet om die 512 MB maar om de snelheid van het geheugen.

Als de specs van het oude geheugen hetzelfde zijn kan het gewoon meedraaien
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 20:13   #66
anoniem37718
Guest

Standaard

o ja, door elkaar gehaald, die van het nieuwe is 666, ik zal kijken naar het oude,
  Met citaat antwoorden
Oud 11 July 2014, 23:16   #67
anoniem42071
Guest

Standaard

Het oude is: 2 x 512 MB DDR2 in type PC2 5300 (333MHZ)
Staat hierboven in post 53.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 02:24   #68
anoniem22217
Guest

Standaard

Je stelde je vraag op 17 juni 2014, 17:09 het is nu 12 juli 2014, een volle maand later, inmiddels zijn alle genoemde laptops en ideeŽn al weer oud en ingehaald door betere snellere laptops.
Buiten dat koop je nooit een nieuwe laptop of desktop, deze zijn altijd al zo'n 6 maanden of nog ouder.

Je kunt allerlei testen bekijken processoren, videokaarten, geheugen, harde schijven, SSD's specificaties uitpluizen, wil je over 1 of 6 maanden een nieuwe laptop wilt kopen dan zul je met je onderzoek weer van voor af aan moeten beginnen.
De computertechniek gaat zo snel dat zodra je een nieuwe koop deze alweer oud is hoe je het ook wilt zien , de laptop die je nu koop kan niet op tegen zijn nieuwer broer van een maan later.
En dit is enkel de hardware , het besturingssysteem maandelijks word aangepast en niet alleen omdat er fouten in zitten maar ook omdat de software moet draaien op de volgende generatie computers of dit nu een laptop, desktop of smartphone (micro PC).
Als dus nu naar jou maatstaven een laptop koop (die op dat moment al oud is) en je geeft er 1500 of meer euro voor over 3 jaar mag je blij zijn je hem nog kunt verkopen voor 200 euro, het leuke nu is dat een nu gekochte laptop van 500 euro over 3 jaar ook nog 200 euro waard is.
Ik wens je veel wijsheid toe, mocht je hem nodig hebben voor een opleiding koop een goedkope met extra garantie, zodat je tijdens de opleiding dat ding kunt omruilen voor een nieuwe.
Ik heb voor mijn zoon hetzelfde gedaan en nu hij bijna aan het einde van zijn opleiding is heb ik een upgrade gedaan met een SSD en 2 x 4 Gb nieuw geheugen. In combinatie met de Windows 8.1 pro voor 26 euro kan deze nu makkelijk tot het eind van zijn opleiding mee, mocht het dan noidig zijn dan komt ver gewoon weer een nieuwe, deze laptop koste 2 jaar gelden 349 met een i3 en een harde schijf van 500 Gb, met upgrade nu dus 500 ongeveer.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 02:24   #69
anoniem22217
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iemand85 Bekijk bericht
o ja, door elkaar gehaald, die van het nieuwe is 666, ik zal kijken naar het oude,
Dat is des duivels
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2014, 12:55   #70
anoniem37718
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stroke33 Bekijk bericht
Je stelde je vraag op 17 juni 2014, 17:09 het is nu 12 juli 2014, een volle maand later, inmiddels zijn alle genoemde laptops en ideeŽn al weer oud en ingehaald door betere snellere laptops.
Buiten dat koop je nooit een nieuwe laptop of desktop, deze zijn altijd al zo'n 6 maanden of nog ouder.
.
zoals je kunt lezen heb ik inmiddels op basis van jullie informatie een nieuwe geheugen module gekocht, wat mij de kosten van een nieuwe laptop uitgespaard heeft, ervan uitgaande dat het nu beter gaat werken. Zoals gezegd is een goede voorbereiding voor mij belangrijk, omdat ik anders miskopen ga doen, is mijn ervaring.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten