Ga terug   Computer Idee Forum > Hardware > Onderdelen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 11 November 2006, 17:39   #1
anoniem17897
Guest

Unhappy DVD Speler + DVD Brander worden niet meer herkend

Laatst toen ik wat wou branden werd mijn brander niet meer gevonden. Even later kwam ik erachter dat dit hetzelfde was met mijn DVD speler. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart. Het resultaat was dat de DVD speler werd gevonden, maar de brander niet. Toen heb ik het maar gelaten zoals het was. Daarna waren er weer momenten dat de DVD speler weer niet herkent werd in Windows. Ook opnieuw opgestart en voila, daar was die weer. Alleen nu zit ik er al enkele dagen mee dat die gewoon niks doet. Vandaag de kast open gehad en de kabels eruit gehaald en er goed ingedrukt. Alleen geen resultaat. Ook in de Bios gekeken en daar wordt alleen de hdd gevonden. Nog wel...zometeen is die ook nog weg . Verder weet ik niet wat ik hier mee moet doen, want ik heb dit probleem nog nooit eerder gehad. Het gaat om een Asus QuieTrack DVD speler en een Samsung Writemaster DVD Brander. Zie hier het resultaat van Windows:

Het DVD station H is niet mijn speler, deze is van Deamon Tools.

Iemand een idee? Ik heb ze beide echt nodig
  Met citaat antwoorden
Oud 11 November 2006, 23:34   #2
anoniem20164
Guest

Standaard

Een paar vraagjes: wat heb je op de 1e ide kabelzitten en wat is dan master en wat is dan de slave en de vraag geldt dan ook voor de 2e ide kabel. Ik weet uit ervaring als je de de master?slave verhouding niet goed hebt staan dat dit problemen opleverd. (de asus die jij ook hebt gaf bij ook problemen , heb de master ?slave omgedraaid en had toen geen problemen meer)
  Met citaat antwoorden
Oud 15 November 2006, 15:46   #3
anoniem17897
Guest

Standaard

Het is me gelukt. Ik heb de DVD Brander voor een CD Speler vervangen en nu
doet de DVD Speler het iig weer..
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten