Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 August 2013, 21:30   #1
anoniem15806
Guest

Standaard Verwijdering ongewenste site

Een paar dagen geleden heb ik in een wat domme en overmoedige bui contact gemaakt, mét een registratie, voor een pikant chat programma. Hoewel ik daar verder geen contact mee heb gemaakt en er meteen weer een einde aan heb gemaakt zit ik nu wel met het feit dat m’n mailbox overspoeld wordt met aanbiedingen van allerlei dames. Hoewel ik diverse malen heb aangegeven geen verdere e-mail te willen ontvangen en men mij moest schrappen kreeg ik alleen maar meer e-mail.
Mijn eigen schuld uiteraard, maar ik vraag hierbij ook niet om een moreel oordeel, maar wél hoe ik hier vanaf kan komen. Op de site en de e-mail staat geen enkelen aanwijzing hoe ik hier een eind aan kan maken. Dus naast alle eventuele leedvermaak die ik wel verwacht, de vraag hoe raak ik dit kwijt.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2013, 01:13   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Welke email cliënt gebruik je?
Dat maakt het geven van een oplossing iets gemakkelijker.
In Windows Live Mail kan je een afzender en zelfs een domein op blokkeren zetten o.a.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2013, 10:19   #3
anoniem15806
Guest

Standaard

Dat doe ik altijd al met elke ongewenste E-mail. Maar de mailtjes blijven komen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2013, 11:37   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Heb je al een online scan gedaan met een virusscanner bij een bekende antivirus leverancier?
Probeer eens een volledige scan mat Malwarebytes. http://www.malwarebytes.org/

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2013, 11:41   #5
anoniem49196
Guest

Standaard

De afzender blokkeren zal niet helpen, wanneer die mails van verschillende dames komen, met ieder een eigen e-mailadres (bij verschillende providers).
Je hebt overigens nog steeds niet vermeld welk e-mailprogramma jij gebruikt. Niekie30 vroeg daar al naar.

In de meeste e-mailprogramma's kun je niet alleen afzenders blokkeren, maar ook berichtregels maken, die rekening houden met de woorden in de onderwerpregel.
Als je Windows Live Mail gebruikt, kun je hier kijken: http://www.seniorweb.nl/artikel/4332...-berichtregels

Je zult dan wel een flink aantal van die berichtregels moeten maken. Kijk eerst naar de onderwerpregels van die ongewenste e-mails. Welke woorden komen daar vaak in voor? Sex? Heet? Maak dan steeds voor zo'n woord een berichtregel aan. En zorg ervoor dat de mails die aan die berichtregels beantwoorden, verdwijnen in de map Ongewenst. Dan hoef jij ze niet meer te zien.
Ik neem aan dat de stroom e-mails op den duur wel op zal drogen.

De enige manier om er in een klap vanaf te komen is dat e-mailaccount niet meer gebruiken...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 August 2013, 12:28   #6
anoniem15806
Guest

Standaard

Iedereen bedankt, maar die account kon ik alsnog opheffen. Dit hoofdstuk is hiermee dus gesloten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 September 2013, 13:41   #7
anoniem16410
Guest

Standaard

Naast alle hierboven gegeven tips kan het nooit kwaad via het vrije programma Spybot-Search&Destroy de "immuniseer"-actie een keer te draaien. U zult daarna in de "hosts" file van windows een kolossale lijst aantreffen van sites die u nimmer meer lastig zullen vallen.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten