Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Verbinding

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 9 August 2015, 10:15   #1
anoniem58055
Guest

Standaard Verbinding valt telkens weg

Is dit probleem al opgelost? (Edit BackupMod: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=78687)
Ik heb namelijk hetzelfde gezeur....Het valt mij op dat dit alleen gebeurt als je wifi verbinding slecht is, ik heb een provider beginnend met een Z(!) en regelmatig valt hier alles weg, ook tv on demand, verbinding verbroken. Beneden staat mijn router en boven de pc met een tp-link losse ontvanger.
Sinds een week heb ik een pc met win7 en is het gezeur begonnen, Onder XP had ik hetzelfde systeem en viel de verbinding weg, Modem beneden weer resetten, soms 3x per uur, bladibla. Maar XP zocht gewoon verbinding zonder te irriteren..
Het valt mij op dat onder taakbeheer, alleen tplink actief is, ik heb niet allemaal programmaatjes die vanalles in de gaten houden, en op het moment dat tplink bezig is, waarschijnlijk continue verbinding zoeken...dat dit probleem dus optreed.
Er zijn dagen, nu al 2 achter elkaar(help), dat het internet perfect werkt en treed het niet op, zit zonder gek te worden dit topic te schrijven.
Maar loop er toch over te denken om weer een kabel aan te leggen, dat ging altijd goed.
Hoop dat ik nog een reaktie krijg...

Laatst gewijzigd door Moderator : 9 August 2015 om 13:08
  Met citaat antwoorden
Oud 9 August 2015, 13:07   #2
anoniem42071
Guest

Standaard

Hoever staat je pc/laptop van je router verwijderd?
Zitten daar nog vloeren of muren tussen?
Werkt de tplink (losse ontvanger) wel goed. Ik neem aan dat je een repeater of extender bedoeld?
Waar maakt je pc/laptop verbinding mee? met de router of met de boven staande TP-link.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2015, 00:45   #3
anoniem13515
Guest

Standaard

Ik ben al een poos van dat probleem af, maar weet niet wat de oplossing was.
Heb de computers in ieder geval niet draadloos maar bedraad aangesloten.
Tablets en telefoons wel draadloos.
Heb net een repeater ontvangen om te experimenteren met een IP camera, omdat router bereik beetje krap is.

week geleden van Ziggo nieuw modem gehad met Wi-Fi, maar dat bereik is beduidend lager dan van de Sittecom 575 Router.
Daar doe ik alleen de laserprinter op.

Gebruik op 1 pc nog Win7 en op de andere 8.1 en 10. 10 heeft nog niet mijn voorkeur.
Inmiddels wel de computer voorzien van SSD en nieuwe installatie.
processor en geheugen etc. nog hetzelfde.

Het is wel vaak irritant dat als je iets opslaat en het wilt bekijken, negen van de 10x moet wachten en je stom naar de voortgang balk kan kijken, zal wel komen doordat schijven worden uitgeschakeld na een minuut of 20 geloof ik.
Dan moet hij weer opstarten, deze schijf is bijv. 2TB.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2015, 01:02   #4
anoniem42071
Guest

Standaard

Of extra harde schijven uitgaan, en nu hoeveel tijd, kan je instellen in de geavanceerde energie instellingen.

Niek
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2015, 01:25   #5
anoniem13515
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niekie30 Bekijk bericht
Of extra harde schijven uitgaan, en nu hoeveel tijd, kan je instellen in de geavanceerde energie instellingen.

Niek
Is bekend Nick, staat op 20 min.
Mede omdat ik nog wel een niets doe, met computer. Dan is 20 min. eigenlijk al een lange tijd.
Maar steeds uit/aan schakelen lijkt mij ook niet goed voor schijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2015, 07:36   #6
anoniem42071
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door burgkop Bekijk bericht
Maar steeds uit/aan schakelen lijkt mij ook niet goed voor schijven.
Mede daarom staan ze bij mij altijd aan, als de pc aan staat.

Niek
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten