Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows 10

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 24 April 2015, 19:56   #101
anoniem33315
Guest

Standaard

10061 werkt gelukkig weer in Virtualbox.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 April 2015, 14:21   #102
anoniem22217
Guest

Standaard

Shit! Nu neemt spartan wel je standaard browser over en ook je anti virus, inde vorige versies bleef het gewoon werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 April 2015, 15:43   #103
anoniem22217
Guest

Standaard

Vandaag een update van Windows 10, weer een tiental programma's opnieuw moeten herinstalleren zoals AVG Free, MBam, VLC mediaplayer, 7-Zip 9.20 (x64 edition), Dropbox, Google Drive en Chrome, Microsoft Silverlight, Java en nog wat andere programma's. De update van 10049 naar 10061 verliep zonder problemen en nu ineens dit weer.
Sommige programma's snap ik wel maar hun eigen programma wat nodig is bij o/a NPO Microsoft Silverlight verwijderen dat snap ik dan weer niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 April 2015, 14:28   #104
anoniem18126
Guest

Standaard

Geen Spartan, maar Microsoft Edge:

https://www.youtube.com/watch?v=iH1D31YHsgY
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2015, 11:22   #105
anoniem33315
Guest

Standaard

Het is nu mogelijk explorer te herstarten : (handig bij vastlopers of andere ongenaamheden en de volgende tips)
Houdt ctrl en shift ingedrukt en rechtsklik op de taakbalk.
Nu zie je als onderste optie 'verkenner afsluiten'
Nu word je scherm zwart.
Herstarten door tegelijkertijd op ctrl,shift en Esc(ape) te drukken.
Nu verschijnt Taakbeheer.
Klik op bestand-nieuwe taak en type explorer.exe en druk op enter.
Nu is alles weer zoals het hoort.
Met dank aan Softpedia.

Nog een paar nieuwigheden:
Standaard is alles zwart. (taakbalk,explorer randen,enz.)
Dit is te veranderen door in het register naar de sleutel Computer\HKEY_Current_user\software\microsoft\wind ows\currentversion\themes\personalize te gaan.
Verander hier bij 'Colorprevalence' de 0 in een 1,verlaat het register en herstart explorer.
Nu veranderd de kleur in een bij je achtergrond passende kleur.

Ook kun je in het register in dezelfde sleutel de transparantie uit het startmenu verwijderen door de sleutel 'transparency' op 0 te zetten en explorer te herstarten.

Ook kan je in deze sleutel het blur effekt in het startmenu verwijderen door de passende sleutel op 0 te zetten en explorer te herstarten.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 May 2015, 13:20   #106
anoniem33315
Guest

Standaard

Er zijn hier iso's bescikbaar van build 10074
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2015, 11:18   #107
anoniem22217
Guest

Standaard

Het addertje is heel simpel, ik heb de laatste iso over een originele Windows 8 gezet op een laptop die over was maar waar wel o/a 7zip, thunderbird, Google chrome, earth en office, newsleecher, AVG, Quickpar, mozbackup enz stonden.
Netjes vanuit Windows 8 de iso geopend met 7zip en setup aangeklikt, na wat keren te zijn herstart is het klaar en staat Windows 10 build 10074 erop, maar wat schetst mijn verbazing alle niet Windows programma's waren weg ondanks dat ik had aangegeven alles te bewaren, sterker nog ook silverlight van Microsoft was verdwenen.
En deze keer ook geen melding via een icoon op het bureaublad dat en welke programma's waren verwijdert wat bij de update naar build10049 wel zo was.
Arme gewone mensen met een computer als zij straks de melding krijgen dat zij gratis kunnen upgraden naar Windows 10.
O nog even dit, ook de mappen documenten, downloads en dropbox inclusive map waren weg.

Dus denk goed na, ik ga tegen die tijd een nieuwe SSD schijf kopen en een schone installatie vanaf een USB stick hier op doen.

Overigens vind ik dat een besturingssysteem een besturiingssysteem moet zijn, zonder browser, viruscanner enz, dat kunnen wij dacht ik nog wel zelf beslissen, dit geld ook voor Apple.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2015, 13:22   #108
anoniem18126
Guest

Standaard

En dan installeer ik zo'n OS zonder browser, hoe ga ik dan verder, waar haal ik een browser vandaan, want ik wil een virusscanner die up to date is, en trouwens de browser ook!
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2015, 13:26   #109
anoniem45232
Guest

Standaard

Heeft Cortana geen ingebouwde downloadfunctie?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 May 2015, 14:47   #110
anoniem27570
Guest

Standaard

Lol, gewoon zoeken gebruiken, dan een browser downloaden.
En een virusscanner naar smaak gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten