Ga terug   Computer Idee Forum > Internet > Beveiliging

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 22 March 2011, 20:32   #11
anoniem33562
Guest

Standaard

Die topicstarter en veel lezers zien we hier in ieder geval niet weer terug! Wat een crap staat hier weer te lezen. Werkelijk niet te geloven en dat voor een gerenommeerd computerforum.

Het is een onderonsje tussen meerdere forumleden. Dat antwoord van Stroke33 slaat werkelijk weer alles. Als hier zo wordt doorgegaan, dan kun je dit forum op korte termijn afschrijven.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 22:23   #12
anoniem30973
Guest

Standaard

http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69115 post #4
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 22:35   #13
anoniem33562
Guest

Standaard

Ja, Joman, daar is niemand mee gediend. Ik ga dat niet eens nakijken wat daar staat. Quoten, linken en oude koeien uit de sloot halen kan iedereen bij gebrek aan tekst. Geef nou eens antwoord op het gestelde, dat is toch niet zo moeilijk.

Vertel mij nu eens waar het onderstaande in Godsnaam over gaat.
Citaat:
Om bij de bron van de bescherming te beginnen, jijzelf dus en je huisgenoten, wat doen zij en wat willen zij kunnen doen en zien op het internet(het internet omvat de gehele wereld(behalve volgend Google die kijkt niet verder dan een cirkeltje van 20 Km rond je IP server lokatie)) Jou computer IP zit aan je Provider wiens IP weer in een hogere IP groep zit, Op je provider kun je al beschermende dingen regelen dit hangt af van de provider, dan zit er in je Modem/Moden Router een firewall die al erg streng is ingesteld door je provider zowel up als down dan heb je nog een Windows Firewall die ook standaard al redelijk streng is ingesteld.
Dan kun je nog kiezen voor een zo veilig mogelijke browser met beveiliging adons.

Dan kun je kiezen uit rijtje van Argus wat overigens lang niet compleet is er zijn er nog veel meer.
Dan kun je nog een soort programma als Mbam installeren en af en toe draaien.
Als laatste kun je ook nog wekelijks één van de offline virus scanners er overheen laten gaan,

Wat in het rood staat moet wel op elk van de vijf computers gebeuren.

En dan durf ik er nog geen euro cent om te verwedden dat je schoon blijft van virussen en Mall-ware.
Maar ja je kunt ook de straat op lopen en een piano in je nek krijgen.

"Een oermens familie word achterna gezeten door een troep sabel tand tijgers, zij zien een kleine opening in een rots waar zij in gaan de sabel tand tijgers passen er niet in, en zij roepen hoera wij zijn veilig en steken een toorts aan, wat blijkt stikt het in die grot van de giftige schorpioenen.
Volgens mij heeft dit niets met een computerforum te maken. Het valt onder de categorie beschouwing, psychologie, filosofie, fantasie, fictie e.d.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2011, 22:48   #14
anoniem33562
Guest

Standaard

@tristandb
5 pc's is geen enkel probleem. Als je een totale internet security wilt, zou ik kiezen voor Norton Internet Security. Eén pakket voor 3 pc's kost 35,- euro gemiddeld/aanbieding. Voor 70,- euro ben je klaar en heb je een optimale beveiliging. Antivirus, antiphishing, e-mail scannen, website beveiliging, veilig internetbankieren, slimme firewall etc. etc. Ik doe wat ik wil op internet, bezoek alle websites en Norton bewaakt en regelt alles.

Ik heb 9 jaar ervaring met Norton producten (NIS en Norton 360) en de nieuwe generatie heeft een zeer laag CPU- en geheugengebruik.

Laatst gewijzigd door De Hulk : 22 March 2011 om 22:51
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 01:40   #15
anoniem14733
Guest

Standaard

Er staat 1 reactie die misschien wat te uitgebreid is en vervolgens kom jij met een reactie als:
Citaat:
Wat een crap staat hier weer te lezen. Werkelijk niet te geloven en dat voor een gerenommeerd computerforum.
Het is een onderonsje tussen meerdere forumleden.
Terwijl notabene Stroke33 uitlegt waarom hij dat gedaan heeft, ook al vind ik het niet 100% passend, maar het kan nog door de beugel in het kader van "hoe veilig wil je".
De "meerdere forumleden" proberen voor de rest allemaal een goed advies te geven en meer gratis virusscanners aan te dragen. DAT is immers iets waar de TS om vraagt. Hoezo onderonsje?
Dus waarom de andere schrijvers aanvallen op hun antwoord?

Vervolgens ga je dus zelf het topic vervuilen met nietszeggende klachten, die al ergens anders (waar het ook thuis hoort) worden besproken.
En dan ook nog eens een volledige quote zetten van het bericht waar je al eerder over geklaagd had.

Dan kom je er 20 minuten later achter dat je zelf topic aan het vervuilen bent en dan kom je met een antwoord wat notabene ook niet bepaald een van de beste adviezen is want de gratis MSE komt beter uit de bus dan de Norton zaken.
En dan ga ik nog effe niet in discussie over de Norton kwaliteit. Want dan zou ik nog eerder Panda adviseren. En onzin als "Norton bewaakt en regelt alles", want ik heb ook al rootkits en trojans gezien bij mensen met NIS en Norton 360. Dus risico loop je altijd. Je moet geen fake veiligheidsgevoel geven.

Kortom, waarom hier zelf topic vervuilen, als er al een discussie gaande is over dit soort zaken, op de juiste plek? Dan zeg ik: verbeter de wereld, begin bij jezelf.
En verder discussieer ik niet meer hier erover, wel evt. in het reeds door Joman genoemde topic.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 02:57   #16
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft dit niets met een computerforum te maken. Het valt onder de categorie beschouwing, psychologie, filosofie, fantasie, fictie e.d.
Citaat:
Als je een totale internet security wilt, zou ik kiezen voor ....
Desgewenst, kun je hier verder (discu)zeuren : http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69115
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 02:58   #17
anoniem26536
Guest

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als je een totale internet security wilt, zou ik kiezen voor ....
Desgewenst, kun je hier verder (discu)zeuren : http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=69115
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 11:37   #18
anoniem33562
Guest

Standaard

Black Tiger, jouw reactie is niet vreemd, want jij hebt al eerder op een ander forum de zaak verziekt. Dit was een beginnend forum en jij heb dat naar de kloten geholpen.

Ik heb vanaf 2002 ervaring met NIS en Norton 360 en heb geen problemen en het programma doet gewoon zijn werk. Vertel jij mij dan even waar staan de fora vol van? Maar mijn advies is dan aan iedereen, koop geen Norton producten. Jullie hebben dan de ellende, de zorgen en problemen en ik niet.

Het is wel duidelijk dat dit forum gedeeltelijk bestaat uit een vriendenkliek. Als er kritiek is springen ze elkaar snel bij. Ze gaan niet meer voor de inhoud, want daartoe zijn ze niet eens in staat.

Citaat:
Om bij de bron van de bescherming te beginnen, jijzelf dus en je huisgenoten, wat doen zij en wat willen zij kunnen doen en zien op het internet(het internet omvat de gehele wereld(behalve volgend Google die kijkt niet verder dan een cirkeltje van 20 Km rond je IP server lokatie)) Jou computer IP zit aan je Provider wiens IP weer in een hogere IP groep zit, Op je provider kun je al beschermende dingen regelen dit hangt af van de provider, dan zit er in je Modem/Moden Router een firewall die al erg streng is ingesteld door je provider zowel up als down dan heb je nog een Windows Firewall die ook standaard al redelijk streng is ingesteld.
Dan kun je nog kiezen voor een zo veilig mogelijke browser met beveiliging adons.

Dan kun je kiezen uit rijtje van Argus wat overigens lang niet compleet is er zijn er nog veel meer.
Dan kun je nog een soort programma als Mbam installeren en af en toe draaien.
Als laatste kun je ook nog wekelijks één van de offline virus scanners er overheen laten gaan,

Wat in het rood staat moet wel op elk van de vijf computers gebeuren.

En dan durf ik er nog geen euro cent om te verwedden dat je schoon blijft van virussen en Mall-ware.
Maar ja je kunt ook de straat op lopen en een piano in je nek krijgen.

"Een oermens familie word achterna gezeten door een troep sabel tand tijgers, zij zien een kleine opening in een rots waar zij in gaan de sabel tand tijgers passen er niet in, en zij roepen hoera wij zijn veilig en steken een toorts aan, wat blijkt stikt het in die grot van de giftige schorpioenen.
Nogmaals, ik zeg dat het bovenstaande een compleet idioot en fantasieverhaal is. Een beveiligingsproduct moet gewoon doen wat het moet doen en dat doet NIS gewoon. Ik doe alles op mijn pc. Internetbankieren, werken met veertig duizend mappen en 2 miljoen bestanden, Bezoek alle websites die ik wil. Download en installeer alles wat ik maar wil en NIS doet zijn werk.

En of je nu freeware of betaalde software gebuikt dat is helemaal geen zaak van een forum en ook nog eens een brutaliteit om je daar mee te bemoeien. Dat is een zaak van de mensen zelf. Geld (uitgeven) is een kwestie van prioriteiten. De één koopt een fiets, een mooie auto, gaat driemaal per jaar op vakantie, rookt, drink, geeft geld uit aan uitgaan, kleding e.d. Zo geven mensen ook geld uit aan pc's en software. Dat zijn eigen keuzes.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 18:35   #19
anoniem14733
Guest

Standaard

Citaat:
want jij hebt al eerder op een ander forum de zaak verziekt. Dit was een beginnend forum en jij heb dat naar de kloten geholpen.
Ik? Bij een beginnend forum? LoL, welk forum zou dat dan moeten zijn?

Citaat:
Als er kritiek is springen ze elkaar snel bij. Ze gaan niet meer voor de inhoud, want daartoe zijn ze niet eens in staat.
Bullshit, want in de discussiethread heb ik jou en de TS gelijk gegeven, dus da's larie.
Aangezien je hier off-topic blijft discuzeuren ben jij degene die de zaak verziekt.

Verder ga ik er niet op in.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2011, 19:53   #20
dutch-online
Guest

Wink

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Hulk Bekijk bericht
@tristandb
5 pc's is geen enkel probleem. Als je een totale internet security wilt, zou ik kiezen voor Norton Internet Security. Eén pakket voor 3 pc's kost 35,- euro gemiddeld/aanbieding. Voor 70,- euro ben je klaar en heb je een optimale beveiliging. Antivirus, antiphishing, e-mail scannen, website beveiliging, veilig internetbankieren, slimme firewall etc. etc. Ik doe wat ik wil op internet, bezoek alle websites en Norton bewaakt en regelt alles.

Ik heb 9 jaar ervaring met Norton producten (NIS en Norton 360) en de nieuwe generatie heeft een zeer laag CPU- en geheugengebruik.
..
ik Quote maar even,

Waarom zou je iemand een betaald pakket met jaarlijkse kosten aanbieden , als het ook gratis kan. niet bij iedereen groeit het geld op zijn rug.

En veilig internet bankieren heeft weinig met een virusscanner van doen

Bij Internetbankieren moet het slotje in je browser staan , dan heb je een veilige verbinding met je bank.en als er dan iets misgaat , heb jezelf goed genoeg je best gedaan.

Hoeveel handel en mappen er op je Computer staat is dus niet erg van belang

Laatst gewijzigd door dutch-online : 23 March 2011 om 19:58
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten