Belangrijk: ComputerIdee Forum Huisregels | Wachtwoord vergeten?

Ga terug   Computer Idee Forum > Besturingsystemen > Windows Vista/Windows 7

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 5 december 2010, 14:06   #1
hhroel

Standaard Windows 7 welke versie?

Momenteel werk ik met Windows Vista op mijn laptop. Dit is een meegeleverde OEM versie en deze is gekocht voor de datum waarna je gratis kon upgraden. Daarnaast heb ik Windows XP op een desktop PC.

Ik wil graag over naar Windows 7 op beide systemen, maar weet niet welke versie ik dan het beste kan nemen. Welke kan ik op beide systemen installeren zonder dat ze met elkaar interfereren en is activatie altijd vereist? Ik ben maar 1 user en werk maar op 1 pc tegelijk, dus vind het overbodig om twee versies te kopen voor twee computers. Bovendien wil ik windows 7 ook nog kunnen gebruiken als ik mijn desktop in de toekomst vervang of upgrade.

Ik hoef niet te veel foefjes zoals in de Ultimate versie, maar wil vooral snelheid en stabiliteit.

Daarnaast vind ik compatibiliteit met oude software (sommige nog uit de jaren '90) belangrijk. Kan dit ook met de 64-bits versies of zijn daar emulatoren of virtuele omgevingen voor nodig?

Verder zou ik niet meer willen betalen dan nodig is voor een besturingssysteem.
hhroel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 14:20   #2
Mike @ PC Support Assen

Standaard

Windows 7 Home Familypack (3 licenties) lijkt mij de beste optie kost rond 150 euro
Mike @ PC Support Assen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 14:24   #3
Crunch81

Crunch81's schermafbeelding

Standaard

Wellicht is het verstandig om uit te zoeken of de presaties van je bestaande pc's goed genoeg zijn om W7 goed en soepel te laten draaien alvorens licenties aan te schaffen.

"Will Work For Bandwidth"
Crunch81 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 15:40   #4
dutch-online
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crunch81 Bekijk bericht
Wellicht is het verstandig om uit te zoeken of de presaties van je bestaande pc's goed genoeg zijn om W7 goed en soepel te laten draaien alvorens licenties aan te schaffen.
Als Vista er op draait , zal W7 bijna zeker goed werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 15:52   #5
hhroel

Standaard

Beide computers moeten het goed aankunnen.

De desktop is eind 2008 gekocht, een 2x3 Ghz Core 2 Duo E8400 met 4GB RAM en de laptop begin 2009, een 2x2 Ghz Core 2 Duo T6400 ook met 4 GB RAM.

Is 150 euro het goedkoopste wat je kunt kopen? Kan het via internet goedkoper dan in de winkel?
hhroel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 16:48   #6
dutch-online
Guest

Standaard

http://tweakers.net/pricewatch/cat/4...xPzrsScL7G-PsD

kijk hier.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 12:00   #7
FooBar

FooBar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hhroel Bekijk bericht
Welke kan ik op beide systemen installeren zonder dat ze met elkaar interfereren en is activatie altijd vereist? Ik ben maar 1 user en werk maar op 1 pc tegelijk, dus vind het overbodig om twee versies te kopen voor twee computers. Bovendien wil ik windows 7 ook nog kunnen gebruiken als ik mijn desktop in de toekomst vervang of upgrade.
Als je het legaal wilt doen, dan heeft iedere computer z'n eigen licentie nodig en is activatie vereist.
Als je Win7 mee wilt nemen naar een andere computer (eerst van de oude computer verwijderen!), dan moet je een retail versie en geen OEM versie nemen.

Citaat:
Ik hoef niet te veel foefjes zoals in de Ultimate versie, maar wil vooral snelheid en stabiliteit.
Kies voor Home Premium en je hebt waarschijnlijk alles wat je nodig hebt. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Windows...mparison_chart voor een vergelijking van de verschillende smaken.

Citaat:
Daarnaast vind ik compatibiliteit met oude software (sommige nog uit de jaren '90) belangrijk. Kan dit ook met de 64-bits versies of zijn daar emulatoren of virtuele omgevingen voor nodig?
16-bits software draait niet op een 64-bits Windows. Dan heb je inderdaad een emulator nodig. Het is echter afwachten of zulke oude software wel op de 32-bits versie werkt. In theorie kan die wel 16-bits software draaien, maar in de praktijk is dat niet het enige probleem met oude software.
Met 32-bits Windows kun je maximaal zo'n 3,2 GB van je 4 GB ram gebruiken.
FooBar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 12:08   #8
ricky1

Standaard

@ hhroel

Heb je op beide systemen Windows 7 Upgrade Advisor uitgeprobeerd ?
http://windows.microsoft.com/nl-NL/w...pgrade-advisor

Let op !
"Voordat u Windows 7 Upgrade Advisor uitvoert, moet u alle USB-apparaten of andere apparaten zoals printers, externe schijven of scanners die u regelmatig gebruikt in combinatie met de computer die u wilt controleren, aansluiten en aanzetten."

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten