Los bericht bekijken
Oud 15 March 2011, 17:07   #10
anoniem33562
Guest

Standaard

Volgens mij staat of valt alles als je niet meer gaat reageren op het probleem/vraagstelling van de TS maar op elkaar. Kijk als iets fundamenteels fout is in het antwoord dan moet een moderator daar maar op reageren, maar anders moet iemand zijn of haar antwoord geven op de vraag en niet op de reactie/bericht van een ander. Daar begint het gedonder vaak en men begint vaak een persoonlijke strijd om zijn of haar gelijk te halen.

Ik ben van mening dat je niet moet reageren alleen maar om te reageren. Je moet wel een wezenlijke bijdrage leveren met een zekere meerwaarde aan reeds bestaande antwoorden. Het is geen gok maar raak forum en als je iets niet weet, doe dan eerst eens wat eigen onderzoek, Ik heb geen problemen met spellingfouten, foute antwoorden en wil graag dat iedereen mee kan doen. Ik heb een hekel aan mensen die zich voordoen als 'helpers', vaste kliek mensen die alles beter weten, overal op moeten reageren, mensen betuttelen en die je dan voortdurend dankbaar moet zijn en op de knieŽn moet vallen omdat zij zo geweldig werk doen. Dit zie je nogal eens op Belgische fora. Zodra je aan een 'vriendje' komt, krijg je de rest over je heen. Je ziet ook dat dergelijke fora in Nederland geen schijn van kans maken omdat Nederlanders mondiger, nuchterder zijn en die zijn voor vrijheid van meningsuiting en laten zich niet wat wijs maken.

Ik ben van mening dat je in computervragen/problemen geen discussie moet beginnen. Dat moet je doen in de betreffende rubriek die daarvoor bedoeld is. Een moderator zou eerder kunnen ingrijpen als hij of zij van mening is dat de vraag voldoende beantwoord is (slotje).

Laatst gewijzigd door De Hulk : 15 March 2011 om 17:10